Gå til innhold

Musikkmobil - W902 er bestilt.

presjes

Anbefalte innlegg

På grnn av at SE W902 har fått så mye skryt angående lyden og et godt medfølgende headsett, så trenger jeg ikke kjøpe det med det første.

Satser på den holder for nå.

--------------------------------------------

Surfet litt de siste dagene og kommet fram til disse mobilene:

SE W902

SE W760i

Nokia N79

Felles virker det som alle har god batteritid, W760i og N79 har GPS. W902 skrytes mest av at har veldig god lyd. Liker utseende til W760i best kanskje, W902 og N79 er ganske like kjedelige.

W760i er nært 1000 lappen billigere enn de andre to telefonene. Er det verdt det tro?

FM-Senderen til N79 er ganske interessant, siden jeg ikke har CD-Spiller i bilen, men testet en sånn FM-Sender via en iPod i bilen og det funka litt dårlig med antenne plassering bak på bilens tak. Så føler jeg ikke kommer unna å ha en iPod i bilen uansett siden jeg har ledningstilkobling til iPod inn på enhetens cd-veksler inngang.

Hva mener dere her på forumet?

Eventuelt andre modeller?

--------------------------------------------

Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg en ny telefon, men trenger litt hjelp... Vet ikke så mye om mobiler, men brukte malen deres.

Det jeg trenger er:

Funksjoner:

-Kalender: Ja.

-GPRS: Ja.

-Email klient: Ja. Pushmail er nok.

Form:

-Format: Vanlig/slide

-Vekt: Ikke viktig.

-Sprut/støtsikker: Neitakk.

Skjerm:

Fargeskjerm

-Størrelse på skjerm: Ikke veldig betydelig.

-Touchscreen: Nei.

Pris: Maks 4000kr.

Diverse:

-Merke: Ikke HTC (drittlei htc touch dual). Kikka endel på SE.

-Kamera: Ja, 5mpx + og greie bilder, men bare for fest og øy. dSLRen tar seg av ordentlige bilder.

-Videokamera: Nja. videosamtale kan være artig.

-Symbian: Helst ikke, men er den rask så ok. Ikke som HTC.

-Infrarød port: Nei.

-Blåtann (Bluetooth): Ja

-Minne: 4-8gb med minnebrikke. Blir endel musikk/bilder.

-Minnekort?: Ja

-MP3: Ja

-Triband: Ja

-UMTS/3G: Ja

-Wlan: Ikke nødvendig.

-GPS: Gjerne.

- Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: Ikke et behov, men pluss.

-Radio: Nei.

-Bruksområder: Ringer endel (god lyd er viktig), sender endel sms (gode taster er viktig), musikk avspilling (god lyd er viktig, overgang til 3,5mm minijack er greit nok (gjerne med mulighet for styring av musikk uten å bruke tlf som ligger i lomma), e-post via pushmail (exchange) på jobben (gjerne sync av kalender og kontakter samtidig, konstant synkronisering), kamera må kunne ta bilder uten korn i typisk 800x600/1024x768 oppløsning (det burde duge, kan godt bli bra etter cropping).

Tror det er cirka det jeg er ute etter, men blir helt lost i alle disse telefonene på markedet. Amobil sine tester er gode, men de setter ikke opp de telefonene jeg ønsker å velge imellom.

Forslag fra min side med kommentarer:

SE W902: Redd for at bilder blir dårlig. Ikke veldig glad i utseende, men til slutt er det funksjonaliteten som avgjør. Prisen min: 3249kr

SE C905: Redd for at lyden blir dårlig i forhold til W902. Liker utseende, dog bekreftet på lager 19/11/2008 (Ice Silver) så litt ventetid og den har blitt utsatt allerede. Prisen min: 3949kr

Hva mener dere om kommentarene mine utover det personlige og ventetida?

Hva mener dere jeg bør velge? Noen helt andre kanskje?

Setter et tak på 4000kr, men selvom salgsprisen på nett kanskje er over det så kanskje prisen min blir mindre.

På forhånd takk for hjelpa.

Mvh Roy

Endret av presjes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...