kilogram Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Mannen som brøt seg inn i Valves nettverk og resulterte i at kildekoden for Half Life 2 lakk på nettet, er tatt. Les mer Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Aaaah.. Justice Lenke til kommentar
War Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Makan til taper. Erfaring/hacking 1 - sosial intelligens 0 Hva ble skaden siden koden nå er på nett? Lenke til kommentar
THx1138 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Dette er da gammelt nytt. Han ble jo tatt for over et årsiden. Jeg har i hvertfall hørt om dette før. Hva er egentlig nytt i denne saken? Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Dette er da gammelt nytt.Han ble jo tatt for over et årsiden. Jeg har i hvertfall hørt om dette før. Hva er egentlig nytt i denne saken? Hørte også at han ble tatt for lenge siden. Ser ikke hva som er nytt i saken. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Samme om det er lenge siden eller ei, så bra! Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 So what om det er gammelt nytt? Han er fortsatt tatt, og godt er det. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Hva ble skaden siden koden nå er på nett? Påskudd for at Valve kunne slippe unna med en utsetning av spillet? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Erfaring/hacking 1 - sosial intelligens 0 Du vet at de beste hackerene har ca 1000 i sosial intelligens? En sikkerhetskjedes svakeste ledd er ofte et menneske. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg leste en veldig interessant artikkel her inne på hardware for en liten tid tilbake: hvor jeg ble forklart at en hacker er en person som er flink på data, men som ikke bruker kunnskapen sin til noe negativt.. Så fort han går over linjen og gjør lovbrudd på dataen/nettet så er han en Cracker! Altså det skulle stått: Half Life 2-cracker tatt! Nå bruker så og si alle nettsteder og enkelt personen som jeg kjenner ordet hacker for og forklare en cracker.. På en måte er det bedre og bruke ordet hacker pga flertallet forbinder hacker med en som lusker rundt på Nasa sine servere og gjør lovbrudd.. Selv om det ikke er noe godt ord på norsk for cracker, så syntes jeg allikavel Hardware burde bruke Cracker i slike sammehenger som denne! Men for all del, jeg var ikke i tvil om hva som mentes når jeg så overskriften.. Bortsett fra det syntes jeg det var en fin artikkel.. For meg var det ikke gammelt nytt! Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) siden når var myg0t en "hackergruppe"? de fleste av dem er ikke hackere i mer enn betydningen at de bruker diverse hacks i counter-strike og andre onlinespill... myg0t satser på rage, ikke hacking Endret 14. november 2008 av bolt Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Folk som dette burde bruke kunnskapen sin på noe konstruktivt. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Erfaring/hacking 1 - sosial intelligens 0 Du vet at de beste hackerene har ca 1000 i sosial intelligens? En sikkerhetskjedes svakeste ledd er ofte et menneske. Åja, dem er sikkert kjempe sosiale. (: Lenke til kommentar
Hawko Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Vel, er ikke dette snart 4 - 5 år gamle nyheter? Gamespot skrev en lengre artikkel om "The Final Hours of Half-Life 2" i 2004, såvidt jeg vet, hvor det var en lengre del om akkurat dette. Hele saken ligger her: http://www.gamespot.com/features/6112889/p-18.html for de som er interessert. Det nye designet til Gamespot har desverre ødelagt en del av formateringen, men lim inn i en tekstbehandler, så skulle det være lettere å lese. Lenke til kommentar
War Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Du vet at de beste hackerene har... Mente siden han fortalte hele prosessen over telefon med fullt navn osv. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Åja, dem er sikkert kjempe sosiale. (: Vel, de som virkelig utmerker seg, er flinke til å lese folk, samt snakke godt for seg, og ikke minst til å lyve. Og for å gjøre dette skikkelig, trengst det en del sosial intelligens. Edit: og jeg er enig i at dette er feil bruk av ordet hacker. Vennligst benytt riktige utrykke, dette er ikke VG! Endret 14. november 2008 av bepe86 Lenke til kommentar
meastp Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg leste en veldig interessant artikkel her inne på hardware for en liten tid tilbake: hvor jeg ble forklart at en hacker er en person som er flink på data, men som ikke bruker kunnskapen sin til noe negativt.. Så fort han går over linjen og gjør lovbrudd på dataen/nettet så er han en Cracker! Altså det skulle stått: Half Life 2-cracker tatt! Nå bruker så og si alle nettsteder og enkelt personen som jeg kjenner ordet hacker for og forklare en cracker.. På en måte er det bedre og bruke ordet hacker pga flertallet forbinder hacker med en som lusker rundt på Nasa sine servere og gjør lovbrudd.. Selv om det ikke er noe godt ord på norsk for cracker, så syntes jeg allikavel Hardware burde bruke Cracker i slike sammehenger som denne! Men for all del, jeg var ikke i tvil om hva som mentes når jeg så overskriften.. Enig, de skulle brukt "cracker". Men hardware.no har antakelig en annen målgruppe nå, enn det hadde for noen år siden... Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Som har blitt nevnt tidligere i tråden: Edda Media har tydeligvis greid å ødelegge for god journalistikk og sømmelige overskrifter. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Jeg leste en veldig interessant artikkel her inne på hardware for en liten tid tilbake: hvor jeg ble forklart at en hacker er en person som er flink på data, men som ikke bruker kunnskapen sin til noe negativt.. Så fort han går over linjen og gjør lovbrudd på dataen/nettet så er han en Cracker! Altså det skulle stått: Half Life 2-cracker tatt! Nå bruker så og si alle nettsteder og enkelt personen som jeg kjenner ordet hacker for og forklare en cracker.. På en måte er det bedre og bruke ordet hacker pga flertallet forbinder hacker med en som lusker rundt på Nasa sine servere og gjør lovbrudd.. Selv om det ikke er noe godt ord på norsk for cracker, så syntes jeg allikavel Hardware burde bruke Cracker i slike sammehenger som denne! Men for all del, jeg var ikke i tvil om hva som mentes når jeg så overskriften.. Enig, de skulle brukt "cracker". Men hardware.no har antakelig en annen målgruppe nå, enn det hadde for noen år siden... Nå er det riktignok ikke noen år siden de skrev dette... Endret 14. november 2008 av Habitats Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Aaaah.. Justice Hvilken urett ble du påført? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå