petterpann Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Når jeg var i militæret måtte tannlegen borre i en tann jeg hadde hull i. Problemet er at jeg i 2 år ettertid har hatt vondt i den tanna. Skulle egentlig sagt ifra straks om det, men trodde det var noe som ville gå over etter en stund. Jeg får spesielt vondt hvis jeg drikker lunket eller kaldt vann. Prøver å ikke tygge mat på den siden jeg har vondt. Er student, og aner ikke hva det blir å koste å fikse. Noe erfaring med dette? Lenke til kommentar
diskus123 Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 du kan ikke bare sitte å ha vondt, og det kan ikke koste så mye så jeg ville ha gått til tannlegen med det Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Jeg hadde en dritttannlege til og tette et hull hos meg. Etter 1 dag gjorde det vondt og jeg var tilbake hos tannlegen for og tette et annet hull. Jeg nevnte saken og de sa at det var normalt. 1-2 månder etterpå levde jeg på paracett og vann. Fikk tilbakeslag på sommern også. Men etter det sluttet det. Nå gjør det ikke vondt lengere (3 år siden). Nå er vell den død(?). Bare noen få ganger har det vært noe positivt med mine tannlege besøk. Huff. Lenge siden sist jeg var oss tannlege. Endret 14. desember 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Hatt lignende selv, men har som regel gått over etter et par måneder. Daglig bruk av fluorskyll forhindret ising og smerte ved drikke av kaldte drikker. Du kan forresten gå til en vanlig sjekk og be om et prisoverslag. Jeg fikk dekka over 25.000,- på sosialen men det var etter jeg slutta som student og før jeg fikk jobb. Usikker på om du får dekka noe som helst så lenge en er student. Edit: Men det som hjalp aller mest var å bytte tannlege. Fra skoletannlege til profesjonell tannlege. Endret 14. desember 2008 av sedsberg Lenke til kommentar
Candle Jack Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Dra til tannlegen din, få de til å sjekke hva som er problemet. Jeg er ikke noe tannlege, men jeg antar at de blir å borre i samme tanna igjen, forså å finne problemet, fikse det å fylle i tanna igjen. Tror ikke dette koster allverden. Tror ikke det kan bli dyrere enn 5-8 høvdinger. Lenke til kommentar
Dritil Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Det dumme med borring er at det svekker tannen, så før du går til tannlegen med et hull har du faktisk en sterkere og sunnere tann, det er selvfølgelig bedre enn at den råtner. Men jeg har lest at det har kommet noe man kan lakkere tannen med som hindrer at hull dannes. Hørte med tannlegen min om det, og hun hadde ikke hørt noe om det. Kanskje ikke så rart da Norge henger etter med det meste. Kanskje det kommer hit en dag også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå