ictys Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Noen som vet hvor jeg kan få tak i noe relativt billig fiksersalt (natriumtiosulfat) og flytende jod? Fiksersaltet må være av den finkonede typen. Jada, man kan kjøpe det på apoteket - men det er grisedyrt. Eller på en gammeldags fotoforretning - men de finnes nesten ikke lengre. Noen ideer? Jeg prøvde å sende en mail til ett firma i Bergen, men de gad ikke svare meg engang. Lenke til kommentar
Prompepute Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 (endret) Jeg vet ikke. Men hva bruker du det til? Jeg tror MacGyver brukte fiksersalt fra en kopimaskin eller laserskriver som motgift en gang, da en venn var forgiftet, muligens av blåsyre. Endret 16. november 2008 av Prompepute Lenke til kommentar
ictys Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Hvis du har vann og drypper ett par dråper jod i så blir vannet svart. Hvis du så har fiksersalt i så blir vannet blankt - ikke drikk det. Kul effekt i feks trylletriks Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 For å få vekk jodfargen kan du også dryppe enkle, umettete hydrokarboner oppi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå