Gå til innhold

Demo: MotoGP 08 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I MotoGP 08 får du kjøre noen av verdens farligste motorsykler.

 

Motorsykler er ikke farlige (med mindre de har dårlige bremser). Sjåføren derimot :p

 

Tviler ikke på at spillet er gøy da.. Stram wire!

 

Selvsagt er det farlig å kjøpre motorsykkel, uansett hvor god sjåfør du er. SPesielt på motoGP-nivå. Ellers blir det spennde å se hvordan dette spillet er, er egentlig ikke noen stor fan av annet enn skikkelig arkade-bil-spill, men det er kanskje en ekstra dimensjon at man kjører med motorsykler.

 

AtW

Lenke til kommentar

Uff gamer.no da. Totalt unødvendig, spess med tanke på hvor mange her som blir sinte når ei avis poster: ungdomer dreper andre etter å ha spilt GTA ...

 

"I MotoGP 08 får du kjøre noen av verdens farligste motorsykler." Byttes ut med "I MotoGP 08 får du kjøre noen av verdens raskeste motorsykler."

 

Regner med dere tar dette til etteretning, å heller sparer oss for slike ting i fremtiden. Altså vi trenger ikke: NFS et eller annet "kjør verdens farligste biler" ...

Lenke til kommentar
Selvsagt er det farlig å kjøpre motorsykkel, uansett hvor god sjåfør du er. SPesielt på motoGP-nivå. Ellers blir det spennde å se hvordan dette spillet er, er egentlig ikke noen stor fan av annet enn skikkelig arkade-bil-spill, men det er kanskje en ekstra dimensjon at man kjører med motorsykler.

 

AtW

 

Overskriften er latterlig. MotoGP syklene er ikke verdens farligste motorsykler. De er derimot verdens raskeste motorsykler med verdens beste effekt / vekt forhold og med den mest moderne teknikken. Dagens MotoGP sykler er lette å kjøre og vil faktisk være tryggere enn mange av gatesyklene du får kjøpt i butikken pga. elektronikken som hindrer at man f.eks. får en highsider med pådrag ut av en sving. Det er ikke farlig å kjøre motorsykkel med mindre man bruker ordet "farlig" om mange andre aktiviteter også. Alt man gjør har en grad av risiko og folk som ikke vet noe om motorsykkel vil som regel si at det er farlig. Det er dessuten lite alvorlige skader i roadracingsporten generelt når man tar i betraktning hastigheten og hvor utsatt man sitter som sjåfør. Dette kommer selvsagt av godt personlig verneutstyr og store avkjøringssoner. Det er ikke hastigheten som er farlig, men derimot bråstoppen.

 

Hilsen en som selv har kjørt moderne R sykkel med rundt 180 hester både på landevei og på bane i flere år.

Lenke til kommentar
Selvsagt er det farlig å kjøpre motorsykkel, uansett hvor god sjåfør du er. SPesielt på motoGP-nivå. Ellers blir det spennde å se hvordan dette spillet er, er egentlig ikke noen stor fan av annet enn skikkelig arkade-bil-spill, men det er kanskje en ekstra dimensjon at man kjører med motorsykler.

 

AtW

 

Overskriften er latterlig. MotoGP syklene er ikke verdens farligste motorsykler. De er derimot verdens raskeste motorsykler med verdens beste effekt / vekt forhold og med den mest moderne teknikken. Dagens MotoGP sykler er lette å kjøre og vil faktisk være tryggere enn mange av gatesyklene du får kjøpt i butikken pga. elektronikken som hindrer at man f.eks. får en highsider med pådrag ut av en sving. Det er ikke farlig å kjøre motorsykkel med mindre man bruker ordet "farlig" om mange andre aktiviteter også. Alt man gjør har en grad av risiko og folk som ikke vet noe om motorsykkel vil som regel si at det er farlig. Det er dessuten lite alvorlige skader i roadracingsporten generelt når man tar i betraktning hastigheten og hvor utsatt man sitter som sjåfør. Dette kommer selvsagt av godt personlig verneutstyr og store avkjøringssoner. Det er ikke hastigheten som er farlig, men derimot bråstoppen.

 

Hilsen en som selv har kjørt moderne R sykkel med rundt 180 hester både på landevei og på bane i flere år.

 

 

Jeg er enig i at det er en noe underlig overskrift, men det er hevet over enhver tvil at å kjøre motorsykkel er en farlig aktivitet, blant "normale" mennesker, er det blant det farligere man kan gjøre. Og det er svært mange skader i motoGP også, mange gir seg pga mange sakder. Nå er det rikignok som du sier få dødsfall. Og folk highsider jo i motoGP, jeg regner med de har slipclutch, så mener du da det er feil bremsebruk som forårsaker dette? Og en vesentlig del av hvor brå en stop er er jo nettopp hastigheten.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg er enig i at det er en noe underlig overskrift, men det er hevet over enhver tvil at å kjøre motorsykkel er en farlig aktivitet, blant "normale" mennesker, er det blant det farligere man kan gjøre. Og det er svært mange skader i motoGP også, mange gir seg pga mange sakder. Nå er det rikignok som du sier få dødsfall. Og folk highsider jo i motoGP, jeg regner med de har slipclutch, så mener du da det er feil bremsebruk som forårsaker dette? Og en vesentlig del av hvor brå en stop er er jo nettopp hastigheten.

 

AtW

 

Det er en overdrivelse å putte motorsykkelkjøring i kategorien farlig. Da må man i såfall også kategorisere bilkjøring som farlig (ja, jeg vet risikoen er større, men ordet "farlig" er ladet med negative fordommer i denne sammenhengen). I tillegg er graden av risiko ved motorsykkelkjøring veldig styrt av egen oppførsel på veien (i større grad enn andre aktiviteter vil jeg påstå) siden man ikke har så mange systemer som retter opp alvorlige feil som på en moderne bil. Det forundrer meg at samfunnet etterhvert er blitt så fokusert på å fjerne all risiko ved livet og at man søker å pakke folk inn i bomull fra krybbe til grav. Motorsykkelkjøring er et hatobjekt blant en stor del av bryåkratene som legger premissene for samferdsel fordi motorsykkelen er objekt som setter individet fri fra mange av restriksjonene ved andre typer kjøretøy (dvs. mye lavere masse og stor effekt), det gir en kjøropplevelse ingen bil under det råeste i formelklassene kan matche og ikke minst: Det er oppnåelig for en vanlig arbeidstaker (i motsetning til en bil til 2 millioner kroner). Det konforme samfunnet skal styre alt og alle mens motorsyklister representerer en torn i øyet på alle kontrollfreaker og anti-individualister. I tillegg er motorsykkelen ladet med negative fordommer pga. de såkalte 1% gruppene som Hells Angels, Bandidos etc. som representerer det kriminelle og som media fokuserer på. Hvor ofte hører man ikke om "MC drap", "MC ran", "MC kriminell" etc. i media? Hvorfor hører vi aldri om "BMW kriminell" eller "Audi ran"? Svaret er selvsagt at media har et selektivt fokus og lager forestillinger som passer deres agenda.

 

Å kjøre MC er en fantastisk opplevelse for alle som vil føle livet på kroppen og som synes myndighetenes evige mas om null-visjon, sikkerhet, kontroll, konformitet og "fornuft" kan bli for mye av det gode; faktisk så mye at dobbelt så mange mennesker tar sitt eget liv i Norge hvert eneste år som dør i trafikken. Lev livet mens du kan og ikke ta det for gitt sier jeg.

Lenke til kommentar
Jeg er enig i at det er en noe underlig overskrift, men det er hevet over enhver tvil at å kjøre motorsykkel er en farlig aktivitet, blant "normale" mennesker, er det blant det farligere man kan gjøre. Og det er svært mange skader i motoGP også, mange gir seg pga mange sakder. Nå er det rikignok som du sier få dødsfall. Og folk highsider jo i motoGP, jeg regner med de har slipclutch, så mener du da det er feil bremsebruk som forårsaker dette? Og en vesentlig del av hvor brå en stop er er jo nettopp hastigheten.

 

AtW

 

Det er en overdrivelse å putte motorsykkelkjøring i kategorien farlig. Da må man i såfall også kategorisere bilkjøring som farlig (ja, jeg vet risikoen er større, men ordet "farlig" er ladet med negative fordommer i denne sammenhengen). I tillegg er graden av risiko ved motorsykkelkjøring veldig styrt av egen oppførsel på veien (i større grad enn andre aktiviteter vil jeg påstå) siden man ikke har så mange systemer som retter opp alvorlige feil som på en moderne bil. Det forundrer meg at samfunnet etterhvert er blitt så fokusert på å fjerne all risiko ved livet og at man søker å pakke folk inn i bomull fra krybbe til grav. Motorsykkelkjøring er et hatobjekt blant en stor del av bryåkratene som legger premissene for samferdsel fordi motorsykkelen er objekt som setter individet fri fra mange av restriksjonene ved andre typer kjøretøy (dvs. mye lavere masse og stor effekt), det gir en kjøropplevelse ingen bil under det råeste i formelklassene kan matche og ikke minst: Det er oppnåelig for en vanlig arbeidstaker (i motsetning til en bil til 2 millioner kroner). Det konforme samfunnet skal styre alt og alle mens motorsyklister representerer en torn i øyet på alle kontrollfreaker og anti-individualister. I tillegg er motorsykkelen ladet med negative fordommer pga. de såkalte 1% gruppene som Hells Angels, Bandidos etc. som representerer det kriminelle og som media fokuserer på. Hvor ofte hører man ikke om "MC drap", "MC ran", "MC kriminell" etc. i media? Hvorfor hører vi aldri om "BMW kriminell" eller "Audi ran"? Svaret er selvsagt at media har et selektivt fokus og lager forestillinger som passer deres agenda.

 

Å kjøre MC er en fantastisk opplevelse for alle som vil føle livet på kroppen og som synes myndighetenes evige mas om null-visjon, sikkerhet, kontroll, konformitet og "fornuft" kan bli for mye av det gode; faktisk så mye at dobbelt så mange mennesker tar sitt eget liv i Norge hvert eneste år som dør i trafikken. Lev livet mens du kan og ikke ta det for gitt sier jeg.

 

Jeg vil nå si bilkjøring også er farlig, farlig er jo en relativ betegnelse, når det er blant det emst risikable man foretar seg, så vil jeg kalle det farlig, men feks for en huleber så ville bilkjøring ikke vært farlig, fordi livet deres var fullt av risiko. Jeg innser jo at alle ikke ser det slik, men det er ihvertfall slik jeg ser det. Ellers er jeg enig i at MC får unødvendig mye negativ fokus, til dels litt usaklig, spesielt tatt i betraktning hvor fte det er tøvekjøring av bilister som er problemet når MCer og blier "kommer i klinch". Samtidig er jeg lite glad i MC-miljøet sinn iver etter å bråke så mye feks, det er jo knapt nok mulig å få kjøpt noe brukt uten en "effekt"-potte (dvs en potte som bråker i praksis). Så begge parter har vel sine svin på skogen.

 

PS: kjører selv MC, og synes det er fantastisk gøy.

 

AtW

Lenke til kommentar

Effektpotter virker vel i positiv forstand på trafikksikkerheten hvis vi skal ta med de i diskusjonen. "Loud pipes save lives", som Harleyfolka pleier å si. Kan vel ikke nekte for at jeg har vekt et par søvnige køkjørere med Leo Vince-potta på gixxeren ;)

 

Men gøy med MotoGP-spill nå som den er vinterparkert..

Lenke til kommentar
Effektpotter virker vel i positiv forstand på trafikksikkerheten hvis vi skal ta med de i diskusjonen. "Loud pipes save lives", som Harleyfolka pleier å si. Kan vel ikke nekte for at jeg har vekt et par søvnige køkjørere med Leo Vince-potta på gixxeren ;)

 

Men gøy med MotoGP-spill nå som den er vinterparkert..

 

Tja, et dårlig dokumentert "faktum" som brukes som vikarierende argument i mine øyne. Jeg vil tippe helsegevinsten av disse er negative, "loud sounds take lives" er et dokumentert faktum....

 

AtW

Lenke til kommentar
Tja, et dårlig dokumentert "faktum" som brukes som vikarierende argument i mine øyne. Jeg vil tippe helsegevinsten av disse er negative, "loud sounds take lives" er et dokumentert faktum....

 

AtW

Godt mulig det er dårlig dokumentert, men jeg merker iallefall at når jeg sørger for å bråke litt i køen så får jeg plutselig mye bedre plass ;) Men jeg kjører jo ikke HD med rake rør heller, så den bråker jo ikke helseskadelig heller..

Lenke til kommentar
Tja, et dårlig dokumentert "faktum" som brukes som vikarierende argument i mine øyne. Jeg vil tippe helsegevinsten av disse er negative, "loud sounds take lives" er et dokumentert faktum....

 

AtW

Godt mulig det er dårlig dokumentert, men jeg merker iallefall at når jeg sørger for å bråke litt i køen så får jeg plutselig mye bedre plass ;) Men jeg kjører jo ikke HD med rake rør heller, så den bråker jo ikke helseskadelig heller..

 

Det må du gjerne tro, trafikkstøy fører til relativt mange timer med tapt livstid per år. Jeg snakker ikke om høreselsskader, jeg snakker om faktisk økt sannsynlighet for å dø.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...