taste Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 jeg skal ha trådløst nettverk mellom en datamaskin og en switch, er dette mulig? Hvis mulig, hva slags kort kan jeg koble til switchen og hvor dyrt er det? Lenke til kommentar
trulsant Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Tror det er så enkelt som å kjøpe en trådløs base og ett trådløst kort i pc'n. Koster sikkert ikke mere enn 1500-2000 til sammen.. TA Lenke til kommentar
taste Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 jeg skal koble en switch til en ruter, fra switchen skal jeg koble til to pc'er ved hjelp av trådløst nettverk( mellom switchen og pc), og en pc i vanlig nettverk. Jeg har bestilt 2Mbit linje. Er dette mulig? Lenke til kommentar
trulsant Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 som jeg skrev, det er det. Kobler Ruter -> Switch Switch -> PC med kabel Switch -> Trådløs base med kabel Trådløs base-> over lufta ->Trådløst kort i PC nr 2 Men hvorfor ikke bare kjøpe en D-Link 614+ som er en trådløs ruter med 4 porters switch innebygget, og koble denne rett til ruteren? Truls Lenke til kommentar
taste Skrevet 3. april 2003 Forfatter Del Skrevet 3. april 2003 jeg får ikke bruke egen router, jeg er helt nødt til å bruke den jeg får av nettleverandør. Vet du hva prisene er på slikt utstyr? hvilket merke jeg bør satse på? Brukervennlighet ved oppkobling? Noen som har koblet opp slikt utstyr før? Lenke til kommentar
Skiboms Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Det du trenger er jo da et trådløst aksess-punkt med switch.. Anbefaler D-Link på det sterkeste.. Grei å sette opp.. veldig bra sikkerhet.. http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=0&g1=37&...94&l=2&lantall= Lenke til kommentar
Folo Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 et simpelt accesspoint tilkoblet switchen og ett trådløst pci-kort er det du trenger. Alternativt kan du bytte ut switch og accesspoint å kjøpe en trådløs-basestasjon med innebygget switch. Jeg vil dog anbefale et simplet accespoint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå