Ardisrawr Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Hei folkens Nå er det en liten stund siden jeg var innom her, og jeg ser at det er mange fine bilder som er postet siden den gang, gleder meg til å gå igjennom enda flere. I går tokk jeg rundt 300 macrobilder i det lille studioet jeg lagde på pulten min. Jeg brukte en svart kjole med paljetter som unnerlag og lyskilden var fra to IKEA lamper. Vurderte også å bruke pcen som lyskilde men fant det ikke nødvendig. Jeg prøvde å ta bilder som gav litt julestemmning, men fiskeøredobbene ble litt random. Bildet med stjernen er uklar fordi jeg tokk bilder av stjernepaljetter med lang lukkehastighet osv. tok faktisk mange tilsvarende bilder før jeg ble fornøyd. Bildene har ikke så mye med jul eller advent å gjøre, men fikk litt adventsfølelse da jeg gjorde de lilla, vurderer å endre overskrift senere såer bare å komme med forslag hvis du kommer på noe som kunne passet bedre ;D Kamera: Nikon D80 Objektiv: Nikkor macro 60mm Filter: Ingen Stativ: Nei Redigering: - Fargejusteringer i Adobe photoshop. - Kontrast med mer i Adobe lightroom. For flere bilder se: http://ardisrawr.deviantart.com Bildebloggen min se: http://ardismargrethe.blogspot.com Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Jeg tror kanskje at jeg elsker deg! :!: Effekten på det første bildet er nok ganske oppbrukt (vil nok noen si), men et helt greit bilde. Absolutt. De to neste derimot; de er herlige. Klarer ikke helt å sette fingern på hva det er, men jeg elsker dem. Rett og slett. Endret 14. november 2008 av Mimir Lenke til kommentar
Ardisrawr Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Jeg tror kanskje at jeg elsker deg! :!: Effekten på det første bildet er nok ganske oppbrukt (vil nok noen si), men et helt greit bilde. Absolutt. De to neste derimot; de er herlige. Klarer ikke helt å sette fingern på hva det er, men jeg elsker dem. Rett og slett. Njaww, så nydelig du er! You made my day! Det første er litt oppbrukt ja, og kvaliteten er ganske dårlig når man ser nerme på det, men går sikkert fint ann å bruke den som en bakgrunn i ett annet bilde eller kunn som en efekt Tusetusen takk for kritikken av de siste bildene, jeg er ikke helt fornøyd med fokusen men ble selv veldig fornøyd med kombinasjonen av lilla og gull. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Hva er galt med fokusen? Nydelig hvordan den ene fisken er i fokus, mens den andre glir ut. Lenke til kommentar
Ardisrawr Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Hva er galt med fokusen? Nydelig hvordan den ene fisken er i fokus, mens den andre glir ut. Er bare kjersten min som alltid klager på fokusen, så er så vant til å si det. Fokusen på bilde 2 er ganske bra ja, på nummer 3 er fokusen litt forlangt bak på fisken etter min mening Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Point taken. Gjør nesten litt vondt i øynene å se på "ansiktet" på den. Men det gjør ikke at jeg forandrer mening. Flotte, flotte bilder. Bare småpirk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå