haakonts Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) http://reduser.net/forum/showthread.php?t=21835&page=3 6x17 sensor anyone? Fullframe med Nikon og Canon objektivfatning. 6 forskjellige sensorstørrelser, fullstendig modulært. RED har jo revolusjonert video/film markedet, så hvorfor ikke digitalfoto også? Endret 14. november 2008 av haakonts Lenke til kommentar
roolf Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Blir diskutert i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1034692&hl= Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 I første omgang er det nok videoproduksjonen som blir mest påvirka av dette her. Det ryktes jo at både Nikon og Canon jobber med MF-systemer, og hvis optikken til disse systemene kan brukes på Red, kan vi få interessante utviklingsbaner etter hvert. For min del har jeg nemlig mer tro på det revolusjonerende potensialet på stillbildeområdet når vi kommer over FF. Indirekte, tror jeg Red allerede har hatt betydning, med å påskynde utvikling av god videomodus på pro/semipro-nivå DSLR. Og jeg håper intenst at den modulære filosofien vil slå mer gjennom. Dette tror jeg vil være en av tingene vi vil kunne takke Red for framover. Håper bare det står tilstrekkelige mange, trygge og tålmodige penger bak. Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Indirekte, tror jeg Red allerede har hatt betydning, med å påskynde utvikling av god videomodus på pro/semipro-nivå DSLR. Og jeg håper intenst at den modulære filosofien vil slå mer gjennom. Dette tror jeg vil være en av tingene vi vil kunne takke Red for framover. Håper bare det står tilstrekkelige mange, trygge og tålmodige penger bak. Det er det jeg også tror. Er ikke så interessert i video, men jeg tror dette kan ha enorm betydning for DSLR, mellomformat og storformat stillbilde. Hele konseptet er jo helt vilt. Lykkes de så må jo alle fra Canon til Hasselblad skjerpe seg kraftig for å henge med. Ryktene sier at både Nikon og Canon har mellomformat på gang. Et modulært system fra Nikon har også vært antydet. Hvis de har tenkt seg ut i det markedet så har de med denne annonseringen ihvertfall fått en vekker. Tipper at RED kan bli en særdeles tøff konkurrent på proffmarkedet, det er jo bare å se hva det har gjort med video. Tøft ihvertfall! Lenke til kommentar
SRD Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Må vel selge både huset og huset til naboen, pluss alt av kjøretøy for å få tak i alt det Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Det der er jo helt sykt! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Må vel selge både huset og huset til naboen, pluss alt av kjøretøy for å få tak i alt det Greia med Red er vel at det er så utrolig billig i forhold til hva du får. Helproffe systemer til en pris som var utenkelig for få år side. Så det holder med å selge Beemeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå