Gå til innhold

Fotografering av Hunder

Anbefalte innlegg

Jeg har lite å ingenting å gjøre i helgen, så jeg tenkte å ta bilde av hundene våre...

Vi har 2 Grandanoirer og en Alaskan Malamute.

Den eldste Grandanoiren er 2år, veier 60kg og er lysebrun i pelsen med svart snute, og svart på bena.

Den yngste Grandanoiren er en annen type Grandanoir, er 9-10mnd og veier 70kg. Den er mørke blå/lilla, nesten svart.

Alaskan Malamuten, er 2år, ca. 20-30kg, så og si symmetrisk i pelsen, mangler bare litt "maskara" rett rundt det ene øyet.

Alle er tisper.

Grandanoirene er på utstilling ca. annenhver helg(+-). Den eldste har blitt Champion en eller to ganger, den yngste har blitt nr.1 på to utstillinger. De er alle i veldig fin form.

Noen som har tips til hvordan jeg bør stille hundene, ute eller inne, for å få en fin stilling på dem?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En hund som grandanoa kan det vel være greit å ta bilde litt nedenfra for å få frem det litt majestetiske.. Noe disse hundene ofte kan være/se ut som...

Tor også at de vil se bedre ut om du tar bildene ute så du ikke får forstyrrende elementer som bokhyller og lign i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Det er lurt å ha på seriebilder og auto følgefokus. Øynene er viktige.

Jeg liker nærbilder av hundens hode mens den er opptatt med noe annet og ikke kikker inn i objektivet. Iallefall som minnebilder.

Spørs jo og litt på hva du vil vise. Vil du vise en leken hund? En lydig hund? Eller et slags portrett? Mulighetene er jo egentlig mange. Man kan prøve å få frem forskjellige uttrykk som hunden har. F.eks. uttrykket den får når man spør om den vil gå tur og sånt. Fornøyde hunder gjør seg best på bilder.

Det jeg syns er spesielt moro er første gang med SLR mot en valp, reaksjonen når det begynner å klikke i kameraet er alltid forskjellig.

Lenke til kommentar

Det du må er og få en annen til å fange hundens oppmerksomhet,kan vel kommandoen sitt og noe gotterier som lokke middel.

Som en har sagt her,så er det viktig og komme ned på hundens nivå helst litt lavere.

Kan tenke meg at hvis du legger deg ned på bakken så er hunden over deg på null tid,Har du en terasse eller noe annet som kan brukes som "plattform" så hunden kommer høyere uten at du behøver og ligge nede.

Tenk også på bakgrunnen.

Føl deg fri til og poste noen bilde eksemplarer her,venter med spenning.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Det som slår meg her er måten man får kommentarer tilbake fra trådstarter. "Jævlig vanskelig å få en stor dum hund til å se majestetisk ut." Du bommer her. Det er ikke du som skal få hunden til å gjøre ting for deg. Selvfølgelig.. sitt, dekk, ligg eller andre kommandoer.. En oppstilt "se så flink jeg er"-hund er vel noe av det kjedeligste som er å se på bilder. For alle unntatt eieren da. Like kjedelig er bilder fra utstillinger der det egentlig ikke er hunden som er motivet men mer situasjonen den er oppe i. Men det er jo bare mine meninger, og jeg er vel ingen hundefotograf.

Men nå er vel helgen over, og hundene fotografert? Hva med å slenge tilbake noen kommentarer om hva du gjorde, om du lyktes med noe, om du fant ut noe? Eller gjorde du ikke noe allikevel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...