Gjest member-63169 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Hva skjer hvis jeg splitter høyttalerkabelen min? med det mener jeg å rive lederene fra hverandre hele veien. Da kan jeg jo skille og ha de frahverandre så de ikke får noen kapasitans? Blir det bedre lyd da? Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg mener dem er så godt isolert fra før at det ikke har så veldig mye å si.. Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Praktisk talt, ikke noe vits da lyd er ganske lavfrekvent. Høyttalerkabler er ikke isolert. Kapasitans er det, men da i pF-området. Ta f.eks f=20kHz, med c=50pF/m, dette gir ved (R=2*pi*f*c) en motstand på 6.28*10^-6 ohm/m. Lenke til kommentar
hean Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Hva skjer hvis jeg splitter høyttalerkabelen min? med det mener jeg å rive lederene fra hverandre hele veien. Da kan jeg jo skille og ha de frahverandre så de ikke får noen kapasitans?Blir det bedre lyd da? Kapasitansen øker vel hvis du gjør det.... vil den ikke? Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 det som bestemmer kapasitans er når to legemer med et areal ligger nærmt hverandre. kapasitansen øke når arealet blir større, og når de kommer nærmere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå