Aureum Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Hei. Jeg får bluescreen hele tida:S ca 20-30 ganger daglig.. begynner å bli veldig irritert. har installert 4-5 forskjellige andre Windows XP/Vista. har prøvd å installert nye drivere til skjermkort osv. jeg bruker windows XP pro, SP2. tok et bilde av bluescreenen ista, så håper noen kan hjelpe meg. pga jeg aner ikke hva som er galt eller noe som helst:S link til bilde : http://img385.imageshack.us/my.php?image=file0001dx1.jpg Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Får ikke åpnet bildet ditt pga popupfilter her, men "4-5 forskjellige" Windows høres jo litt pirat ut. Feilsøke på pirat-OS begir ikke jeg meg inn på. Uansett: Forsøkt å ta ut alle minnebrikker bortsett fra 1? Lagt inn lydkortdriver (RealTek/nVidia)? Lenke til kommentar
Aureum Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Får ikke åpnet bildet ditt pga popupfilter her, men "4-5 forskjellige" Windows høres jo litt pirat ut. Feilsøke på pirat-OS begir ikke jeg meg inn på. Uansett: Forsøkt å ta ut alle minnebrikker bortsett fra 1? Lagt inn lydkortdriver (RealTek/nVidia)? jeg har ikke prøvd.. tenkte jeg skulle prøve det nå. ja har lagt inn lydkortdriveren. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 finn Windows in dump fil å last opp så kan jeg feilsøke tregner også din nfo fil... (ikke den ) windows in nfo file system info dumpen er Minixxxxxx-0x.dmp eller Dumpxxxxxx-0x.dmp ska være i c:/ nfo får du med å skrive msinfo i kjør så trykker du fil å lagre , så last opp hit med de 2 kan jeg finne hva som er feil Lenke til kommentar
Aureum Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 (endret) finn Windows in dump fil å last opp så kan jeg feilsøke tregner også din nfo fil... (ikke den ) windows in nfo file system info dumpen er Minixxxxxx-0x.dmp eller Dumpxxxxxx-0x.dmp ska være i c:/ nfo får du med å skrive msinfo i kjør så trykker du fil å lagre , så last opp hit med de 2 kan jeg finne hva som er feil jeg finner ikke minidumpen? hvor i C:/? når jeg skriver msinfo i kjør, så kommer det feilmelding:S Endret 14. november 2008 av cptm Lenke til kommentar
UniT X Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Hadde problemer med blue screen på min bærbare en stund,ble verre og verre. Det viste seg å vere at den ble for varm. Etter en runde med skikkelig rengjøring/støvsuging løste det seg. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 msinfo32 var det sorry Lenke til kommentar
Aureum Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 msinfo32 var det sorry kom opp feil melding nå og.. at den ikke eksisterte.. Hadde problemer med blue screen på min bærbare en stund,ble verre og verre. Det viste seg å vere at den ble for varm. Etter en runde med skikkelig rengjøring/støvsuging løste det seg. har prøvd det, men funka ikke særlig bra Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 hvilke os bruker du? oss meg funekr det helt fint om du ikke har endret på hva nfo filer skall åpnes som kan du lage en fil i notepad med hva som helst å lagre som noe.nfo åpne den så får du en System info. vindu som er msinfo32 laste lagre den å last opp Lenke til kommentar
Aureum Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 hvilke os bruker du? oss meg funekr det helt fint om du ikke har endret på hva nfo filer skall åpnes som kan du lage en fil i notepad med hva som helst å lagre som noe.nfo åpne den så får du en System info. vindu som er msinfo32 laste lagre den å last opp Jeg bruker windows XP PRO SP3. jeg prøvde det du sa, men ble jo bare en helt vanlig text dokument liksom? så funka jo ikke Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 msinfo32 /nfo C:\MSI.NFO Da lagres systeminformasjonen din på C: disken Sjekk at dump til fil er aktivert. Gå til Start->kontrollpanel->System->Avansert->Oppstart og Gjennoppretning - Klikk instillinger - Sjekk at alle firkantene er aktivert. for å finne dumpfilen skriver du dette i kjør: %SystemRoot%\Minidump Lenke til kommentar
Aureum Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 msinfo32 /nfo C:\MSI.NFO Da lagres systeminformasjonen din på C: disken Sjekk at dump til fil er aktivert. Gå til Start->kontrollpanel->System->Avansert->Oppstart og Gjennoppretning - Klikk instillinger - Sjekk at alle firkantene er aktivert. for å finne dumpfilen skriver du dette i kjør: %SystemRoot%\Minidump dumpen er aktivert, men funker ikke:S aner seriøst ikke hva som er galt. msinfo32 /nfo C:\MSI.NFO den skjønte jeg ikke helt? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Finner du dumpfila i det hele tatt? Ligger den her %SystemRoot%\Minidump ?? Kjør denne kommandoen via kjør: msinfo32 /nfo C:\MSI.NFO da lagres systeminformasjonen din i en NFO fil på C: disken. last opp filene her. Lenke til kommentar
Aureum Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Finner du dumpfila i det hele tatt?Ligger den her %SystemRoot%\Minidump ?? Kjør denne kommandoen via kjør: msinfo32 /nfo C:\MSI.NFO da lagres systeminformasjonen din i en NFO fil på C: disken. last opp filene her. jeg finner ikke dumpfila:S nei kommer bare feilmelding. kommer feilmelding når jeg skriver msinfo32 /nfo C:\MSI.NFO i kjør.. Lenke til kommentar
Aureum Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Merkeligt ja:S en kompis av meg fikk samme feilmelding.. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 %windir%/system32/msinfo32.exe om ikke den funker har du ikke windows Lenke til kommentar
misvan Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Har samme problem selv. utrolig irriterende:-\ har funnet fram til alle filene dere har bedd om, har dog 11 forskjellige dump-filer:-\ Noen som kunne tenke seg å undersøke hva som feiler pc'n? Har egentlig ikke vert helt i orden siden jeg kjøpte den for 1 år siden. Er hjemmebygd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå