PMnormal Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Hvorfor Casablanca har inspirert tittelen til denne tråden er ganske åpenbar. Den spanske solkysten er ikke så veeeldig langt fra Marocco, og nostalgien i bildet ligger jo i tjukke lag. Samt As Time Goes Bye er en flott låt. Bildet er tatt i Guadalest, en form for fjellfort/borg utenfor Benidorm. Historien til stedet skal jeg forbigå, og bare nevne at det er en rolig turistmagnet for pensjonister og deres barn. Snittalderen er ikke den samme som på et diskotek i Benidorm, for å si det slik. Men pent er det, og brukskunst serveres sammen med kitch og tapas i ulike butikker og kafeer. Jeg bare falt litt for den utstillingen av klokker etc, og med en søt liten ramme synes jeg det ble skikkelig fine-art . Etter en del bilder med mennesker er det litt herlig å presentere et bilde med dødt innhold. Døde gjenstander er så mye enklere å ha med å gjøre enn disse brysomme menneskene, he he. Men jeg har et kult portrett som jeg vil presentere hvis jeg får lov av den avbildede. Jeg har en haug andre postkort å presentere fra samme ferietur, men jeg tror vi lar de fleste ligge inntil videre. Men jeg har et par mindre konvensjonelle i bakhånd som kommer før eller siden. Ingen cropping eller annen alvorlig shopping, bare enkelt og greit "fremkalt" i ACR. Litt ekstra kontrast og farger, men ingen ekstra skarping. Og en liten ramme, selvfølgelig. Endret 14. november 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Hehe. Artig liten samling du fant der. Klokkene er til og med rimelig i synk også ... Liker at det er masse detaljer slik at det er noe nytt hver gang jeg kikker på bildene. Det tekniske er som det pleier; så det er ikke noe å kritisere der. Rammen er i hvertfall diskret Det eneste jeg er usikker på, er om du har gått litt for tett innpå. Ser på høyre side at det er noe der, så du hadde kanskje ikke noe valg? Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Det er litt krims krams i høyre kant, ja. Jeg har noen flere varianter, men jeg syntes denne versjonen var den beste. Det er alltid gøy når man har truffet med innrammingen med en gang, så jeg lar litt småting i kanten være som det er. Det er så mange detaljer likevel. Kjekt at du liker det når jeg en gang i mellom gjør noe helt normalt. Håper også andre finner det litt artig å studere alle detaljene i bildet. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Det er noe postkort-aktig over det. Komposisjonen er veldig bra. Mange herlige detaljer, slik som vannkannene og blomsterpottene. Lyset er perfekt. Jeg vet ikke om du var heldig med det eller om du var tålmodig og ventet. Vinduene er vel bygget i romersk stil? -De hjelper på å underbygge ett kompakt, men trivelig inntrykk. Jeg syns det ble riktig bra, og jeg blir stadig imponert over synet ditt. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Joda.. tenkte jeg først. Det er jo som dere sier masse detaljer i bildet. Man blir jo sittende å kikke litt da. Jeg liker måten skyggene er med i dette bildet også. Ikke bare de to små jeg oppdaget først, men i hele bildet. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg har sett bildet, men har ikke så veldig mye å si annet enn: Som ett postkort funkerer dette uten tvil. I hvert fall når jeg ser tilbake på de to grusome somrene i 05 og 06, når jeg drev en liten kiosk. Postkort var ett rent helvete, alt man fikk tak i var uoriginale bilder av fjorden, og ørten forskjellige variasjoner av: "Budeier plukker eppler i sommerlys" Kitch? I dare say yes! Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 nå er ikke dette helt min sjanger, og jeg er alt for ung til å forstå det hehe. Ikke så mye å si om det bildetekniske, men jeg finner meg selv til å se lenge på dette bildet. Er litt sånn kaos for meg:). Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Fint du fant noe å gjøre på Ingenting er hyggeligere enn å få vite at noen faktisk har kastet bort tiden sin på å studere et bilde man har tatt. Takk for det. Jeg synes det er deilig å studere detaljerte bilder selv, og det er kjekt å ta bilder som har slik effekt på andre. Og selvfølgelig meg selv også. Jeg har brukt endel tid på å studere bildet selv. Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Er det bare jeg som ser en soldat, (på venstre) og en liten jente med musefletter (på høyre) Nei, jeg er totalt edru... Lenke til kommentar
emero Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 tror du enten må lyve i det siste du sa, eller ha en mer livlig fantasi enn folk flest Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Jeg er faktisk totalt med på den, jimdidr. Så det med en gang da du påpekte det. Jeg er også edru. Fint bilde dette her, herlig kaos Jeg er så ubrukelig at jeg ikke kommer på noe å kritisere det for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå