Gå til innhold

BK: Blå glød i natten

fredderen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da blir det vel strengt talt ikke ditt kunstverk lenger, hvis noen andre skal gjøre en såpass stor jobb på det. Er forresten helt enig; trærne ødelegger mye.

Det er jeg ikke enig i. De mest etablerte fotografene har hatt team med laboranter osv som jobber for seg, og fremdeles er det slik at bilder etterbehandles av andre enn fotografene i noen sammenhenger. Mine pro-bilder etterbehandles av en ekspert, og slik bør det ofte være.

Lenke til kommentar

jeg kan svare deg med et nytt spørsmål, egentlig...

tror du de store motedesignerne sitter og syr alle klærne de selger selv?

kredit bør jo gies når det fortjenes, selvsagt, men det er i utgangspunktet kunstneren / fotografen / den som bestemmer hvordan bildet til syvende og sist skal se ut som er personen bak verket.

Lenke til kommentar
Da blir det vel strengt talt ikke ditt kunstverk lenger, hvis noen andre skal gjøre en såpass stor jobb på det. Er forresten helt enig; trærne ødelegger mye.

Det er jeg ikke enig i. De mest etablerte fotografene har hatt team med laboranter osv som jobber for seg, og fremdeles er det slik at bilder etterbehandles av andre enn fotografene i noen sammenhenger. Mine pro-bilder etterbehandles av en ekspert, og slik bør det ofte være.

Dette er litt off topic, men: kan man la andre redigere/bearbeide et bilde som skal brukes til konkurranse?

Lenke til kommentar

La oss holde oss litt on topic her;)

Gratulerer med ditt første mørkebilde ! Mørkebilder er en genial måte og eksprimentere og lære seg kamerafunksjoner og teknikker.

Selve bildet er vel kansje ikke veldig spennende, noen lyskastere og gatelys. Noe uskarpt grunnet bildet er tatt håndholdt ? Se om

du etterhvert finner noen litt mer spennende motiver og vurder stativ når du tar bilder i mørket, da kan du også eksprimentere med lengre lukkertider. Beklager at jeg ikke finner bildet veldig engasjerende, men som sagt let etter litt krydder og se deg rundt etter mulige motiver og rare vinkler etc.

Håper du ikke mister gløden selv om du ikke får strålende kritikker, men er best å lære på denne måten. Ut å jakte i tussmørket og fortsett og poste mørkebilder :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...