fredderen Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Første mørkebildet noensinne Syns selv det funker bra, men lar dere erfarne bedømme det nærmerme. Det regnet tungt, og er sikkert en del flekker på bildet. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Trærne stjeler en del fokus. Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Okei. Er det noen som hadde giddet å clone vekk trærene? Er ikke akkurat mitt felt i photoshop... Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Da blir det vel strengt talt ikke ditt kunstverk lenger, hvis noen andre skal gjøre en såpass stor jobb på det. Er forresten helt enig; trærne ødelegger mye. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Da blir det vel strengt talt ikke ditt kunstverk lenger, hvis noen andre skal gjøre en såpass stor jobb på det. Er forresten helt enig; trærne ødelegger mye. Det er jeg ikke enig i. De mest etablerte fotografene har hatt team med laboranter osv som jobber for seg, og fremdeles er det slik at bilder etterbehandles av andre enn fotografene i noen sammenhenger. Mine pro-bilder etterbehandles av en ekspert, og slik bør det ofte være. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Det blir etter min mening helt galt. Blir disse kreditert på noen måte? Lenke til kommentar
emero Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 jeg kan svare deg med et nytt spørsmål, egentlig... tror du de store motedesignerne sitter og syr alle klærne de selger selv? kredit bør jo gies når det fortjenes, selvsagt, men det er i utgangspunktet kunstneren / fotografen / den som bestemmer hvordan bildet til syvende og sist skal se ut som er personen bak verket. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Da blir det vel strengt talt ikke ditt kunstverk lenger, hvis noen andre skal gjøre en såpass stor jobb på det. Er forresten helt enig; trærne ødelegger mye. Det er jeg ikke enig i. De mest etablerte fotografene har hatt team med laboranter osv som jobber for seg, og fremdeles er det slik at bilder etterbehandles av andre enn fotografene i noen sammenhenger. Mine pro-bilder etterbehandles av en ekspert, og slik bør det ofte være. Dette er litt off topic, men: kan man la andre redigere/bearbeide et bilde som skal brukes til konkurranse? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Det er jo tydeligvis kunstnerens arbeid så lenge det er han som har sagt hva som skal gjøres; så burde jo ikke være et problem. Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 La oss holde oss litt on topic her;) Gratulerer med ditt første mørkebilde ! Mørkebilder er en genial måte og eksprimentere og lære seg kamerafunksjoner og teknikker. Selve bildet er vel kansje ikke veldig spennende, noen lyskastere og gatelys. Noe uskarpt grunnet bildet er tatt håndholdt ? Se om du etterhvert finner noen litt mer spennende motiver og vurder stativ når du tar bilder i mørket, da kan du også eksprimentere med lengre lukkertider. Beklager at jeg ikke finner bildet veldig engasjerende, men som sagt let etter litt krydder og se deg rundt etter mulige motiver og rare vinkler etc. Håper du ikke mister gløden selv om du ikke får strålende kritikker, men er best å lære på denne måten. Ut å jakte i tussmørket og fortsett og poste mørkebilder Lenke til kommentar
BorgSol1 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Til å være ett såpass "enkelt" bilde likte jeg det faktisk, nesten så jeg tenker litt på Nærkontakt av tredje grad når jeg ser på det. Ellers har jeg ikke så mye å komme med når det gjelder det tekniske osv. Mvh Børge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå