galebjarne Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 jeg lurer på om det er mulig å få tak i en 2 pins kabel fra hovedkort til grafikkort på butikk elr bestille fra nett. det grafikkortet det er snakk om er: *GAINWARD GeForce 8500GT 512MB DDR2, PCI-Express *MSI hovedkort.. bruker ivertfall samme på min maskin.. men fikk min med grafikkortet.. spørrer for en venn Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Hva er meningen med kabelen? Lenke til kommentar
galebjarne Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 strøm/kjøling.. tipper jeg. har ikke sett på den maskinen.bare blitt fortalt over telefon sånn cirka.. har ikke samme deler som han men kan ikke være mye annet den er til Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 som regel følger det med kortet, eller så er det vanlig strøm kabel som også går til harddisk o.l. Lenke til kommentar
galebjarne Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 2 pins fra hovedkort til grafikkort gutta.. vet det følge me grafikkorte men vet nån om kor æ kan få kjøpt en sånn? Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 datakjeden, komplett, clas ohlson hvis du er heldig, mpx.no Lenke til kommentar
galebjarne Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 har sjekket komplett,mpx,ps.no,microplex og elkjøp/expert. men noen vet ikke hva det er engang.. men skal innom datakjeden. for jeg vet at de har noe lignende. det jeg frykter mest er at man blir nødt til å kjøpte nytt grafikkort (worst case cenario) Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 jeg vet selv ikke hva det er, 2 pins fra hk til skjermkort? aldri opplevd at man trenger det Lenke til kommentar
galebjarne Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 nej er vell en av få eksemplarer jeg selv har sett. men har det selv og vet at er det ingen kabler til grafikkortet i det hele tatt så vil ikke det fungere som det skal. siden alle nye grafikkort krever ekstra strøm. er ikke det samme som gamle dager nej. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Her er en del missforståelser ser det ut som. Kabelen det er snakk om (2-pins) er en digital lydkabel som går fra lydkortet til skjermkortet. Ettersom de fleste bruker det integrerte lydkortet, så blir det da fra hovedkortet til skjermkortet. Dette er (naturligvis) som navnet tilsier, for å overføre lyd. Grunnen til at et skjermkort skal trengte å få overført lyd er fordi du skal kunne bruke en HDMI-kabel, som da kan overføre lyd og bilde i et. Med andre ord så slipper du å bruke en egen lydkabel og en egen bildekabel for å koble til en TV. Da kan du klare deg med å bare bruke en enkel HDMI-kabel. Dette er en kabel som burde følge med, da jeg peronslig ikke vet hvor det går ann å få kjøpt. MEN du trenger selvfølgelig bare denne kabelen om du ønsker å få overført lyd og bilde i en og samme HDMI-kabel. (bruker du PC-skjerm eller prosjektor så trenger du sannsyneligvis ikke dette) Lenke til kommentar
galebjarne Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 problemet er at bildet låser seg og han må restarte maskinen.. dette problemet skjer ofte..og når han restarter maskinen fungerer den normalt helt til han begynner å spille RA3 og wow igjen. den restarter seg sjeldent når han ikke bruker noe som trenger mye ytelse fra grafikkortet. så forstår ikke hvordan HDMI lyd skal ha noe å si i dette tilfelle. lyden fungerer normalt hos denne vennen min.. litt vanskelig å hjelpe han på avstand når han bor 4 timer unna meg dessuten bruker han ikke HDMI førdeom kortet har det. så da kan det ikke være problemet.. :S Lenke til kommentar
galebjarne Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 men andrull.. det er jo en mulighet.. så må sjekke inn i det også.. skal dra nå å sjekke på datakjeden om de har noe lignende.. takk for hjelpa så langt da.. vil gjerne høre flere forslag elr muligheter for hvor man kan få tak i noe lignende. skal dra på jobb nå så får ikke lest mer før 11 ikveld tusen takk Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 DET forklarer en del. gir mer mening nå Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg er ikke helt med nå? Hva er problemet egentlig? problemet er at bildet låser seg og han må restarte maskinen.. dette problemet skjer ofte..og når han restarter maskinen fungerer den normalt helt til han begynner å spille RA3 og wow igjen.den restarter seg sjeldent når han ikke bruker noe som trenger mye ytelse fra grafikkortet. Hvis det er dette som er påroblemet så hvorfor nevnte du ikke det i første post. Den lydkabel, eller HDMI for den saks skyld har INGENTING med ustabiliteten på kortet å gjøre. Så om du ønsker å løse problemet så anbefaler jeg å lage en ny tråd eller lignende, med mindre du faktisk trenger en slik lydkabel (hvorfor du ønsker dette aner jeg ikke, da det ikke høres ut som han skal bruke HDMI uansett) lyden fungerer normalt hos denne vennen min.. litt vanskelig å hjelpe han på avstand når han bor 4 timer unna meg dessuten bruker han ikke HDMI førdeom kortet har det. så da kan det ikke være problemet.. :S De færreste trenger, eller bruker HDMI. Det er som sagt kun hvis han har koblet til en flatskjerm TV at det kan være praktisk å bruke. Lyden fungerer selvfølgelig helt fint uten. Problemet til vennen til kan være overoppheting, eller et defekt skjermkort. Det har som sagt lite å gjøre med den kabelen. Ja jeg har et 9500 GT selv, og nei jeg bruker ikke lydkabelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå