Håvard Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Hei. Har hatt et irriterende problem på min thinkpad lenge nå. Da den kjører på batteri så kommer det en høyfrekvent piping fra maskinen. Den er ikke alltid der, og er der oftest da den står på "Høy ytelse". Thinkwiki sier at det er et problem på R60-modellene, og regner med at det gjelder R61 også, siden jeg har problemet. Er det noen som vet noen løsning på dette? Maskinen er egnetlig veldig stille, men da den pipelyden kommer får jeg rett og slett vondt i hodet, og blir nødt til å legge fra meg maskinen. Hjelp? På forhånd takk -Håvard Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 opplever samme utrolige pipelyden fra min også, har skiftet OS, Har oppdatert BIOS, ingen av dele hjelp. har du forresten Intel CPU? kjent bi-effect hos dem, bare søk på "CPU Whine" Det eneste som har hjulpet da, er å sette opp belastningen på CPU, slik at den må jobbe, av en eller annen grunn forsvinner pipelyden, men dette er ganske dumt i lengden, CPU blir varm jo, og viftene bråker... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Ring Lenovo, få en ny CPU og satse på flaksen. ...eller legg inn et OS som lar deg holde CPUen unna C4. (Mulig du kan gjøre det i windows med RMclock e.l.) Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Har samme problem i min SL 300. Utrolig plagsomt faktisk (på forelesning). Er dette noe jeg kan kreve utbedret? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Ring Lenovo, få en ny CPU og satse på flaksen. ...eller legg inn et OS som lar deg holde CPUen unna C4. (Mulig du kan gjøre det i windows med RMclock e.l.) Da forsøker jeg å kontakte de. Ser på forumene til Lenovo at det er et utbredt problem. Rart de ikke har løst det enda. Den lyden er jo rett og slett uutholdelig. Edit: Min lager foresten mer lyd jo mer load jeg legger på den. Redigere bilder, for eksempel, er en fin syndebukk. Men da den har hatt mye load en stund tar det lang tid før den blir stille igjen, selv om den ikke blir belastet noe særlig. Problemet oppstår kun da den kjører på batteri. Har testet med to forskjellige batterier, og problemet er der med begge batteriene. Endret 14. november 2008 av Håvard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå