steinar92 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) forteller hendelsen kort: jeg og noen kompiser setter oss i en bil og kjører, uten lappen, vi var 4 stk.. vi ble annmeldt, parkerte bilen, og purken kom. ingen andre enn oss, så oss... men de 3 andre som var i bilen innrømte det når purken kom... vi ble kalt til avhør mandagen etter helga. og alle innrømte... jeg fekk vekk fyllekjøring (som også er ganske so riktig, men ikke noe poeng i denne tråden) i boten, eller forelegget jeg har fått, står der at jeg kan velge mellom 2500kr i bot eller 5 dager's fengsel for føring av kjøretøy uten lappen. jeg har noen alternativ: Jeg godtar ikke erstatningskravet jeg godtar ikke inndragningskravet jeg godtar ikke tap av førerkort/sperrefrist jeg godtar ikke botens størrelse eller skaffe vitner som sier at jeg ikke har gjort noe som helst å si jeg er skyldig... er jævla heldig for å få så liten straff,,, men skal altid gjøre det bete ut av situasjonen, så what to do? å ikke kom med noe som "godta, idiot. fortjener straaffen din" eller lignende, skal ha svar på hva det beste jeg kan gjøre ut av situasjonen.. Endret 13. november 2008 av steinar92 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Du har ikke et egentlig valg mellom å betale boten eller å gå i fengsel, det skal veldig mye til for at du skal få sone i stedet. Før går de til tvangsinnkreving. Siden du har tilstått tror jeg det lureste du kan gjøre er å betale. Du får ikke omgjort tilståelsen, og det er så vidt jeg ser ingen formildende omstendigheter her som skulle tilsi at vanlige straffereaksjoner skulle bortfalle. Endret 13. november 2008 av Isbilen Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 2500 kroner? Aksepter og betal, du kommer ikke billigere fra det. Lenke til kommentar
steinar92 Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 enig der thlom, og har vært sinnsykt heldig.. men må altids høre på forhånd, har hørt mange sagt at ejg ikke skal godta boten uansett faen... Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 2500 kroner? Aksepter og betal, du kommer ikke billigere fra det. Enig. Og hvis man kunne valgt mellom 2500 kroner og fem dager i buret, ville valget fortsatt vært greit, i hvert fall for min del. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
War Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Bedre å ha en "bot" på rullebladet VS fengsel tipper jeg. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Innlegg med personangrep fjernet. MVH KVTL Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) 2500kr er jo ingenting i disse dager! Tatt den og priset meg lykkelig Endret 14. november 2008 av MrLee Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Det kan man også si. Hadde jeg blitt tatt for å kjøre uten lappen hadde jeg blitt meget positivt overrasket hvis jeg bare måtte ut med 2500 kroner. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Synd straffa blei så lav da. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg måtte ut med mer enn 2500 når jeg ble stoppet og sertifikatet mitt var utgått på dato fordi jeg hadde glemt å ta mørkekjøring, så jeg tror trådstarter skal prise seg lykkelig. Lenke til kommentar
steinar92 Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 okey, er veldig happy nå han kameraten min fekk 4k og halvt år... skulla egentli hatt mer. han fekk også får fyllekjøring. det gjorde ikke jeg. seeeeeeeeeeeeer, kan stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå