Gå til innhold

Bilkjøring, smart å klage på straff ?

steinar92

Anbefalte innlegg

forteller hendelsen kort: jeg og noen kompiser setter oss i en bil og kjører, uten lappen, vi var 4 stk..

vi ble annmeldt, parkerte bilen, og purken kom.

ingen andre enn oss, så oss... men de 3 andre som var i bilen innrømte det når purken kom...

vi ble kalt til avhør mandagen etter helga. og alle innrømte...

jeg fekk vekk fyllekjøring (som også er ganske so riktig, men ikke noe poeng i denne tråden)

i boten, eller forelegget jeg har fått, står der at jeg kan velge mellom 2500kr i bot eller 5 dager's fengsel for føring av kjøretøy uten lappen.

jeg har noen alternativ: Jeg godtar ikke erstatningskravet

jeg godtar ikke inndragningskravet

jeg godtar ikke tap av førerkort/sperrefrist

jeg godtar ikke botens størrelse

eller skaffe vitner som sier at jeg ikke har gjort noe som helst å si jeg er skyldig...

er jævla heldig for å få så liten straff,,, men skal altid gjøre det bete ut av situasjonen, så what to do?

å ikke kom med noe som "godta, idiot. fortjener straaffen din"

eller lignende, skal ha svar på hva det beste jeg kan gjøre ut av situasjonen..

Endret av steinar92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke et egentlig valg mellom å betale boten eller å gå i fengsel, det skal veldig mye til for at du skal få sone i stedet. Før går de til tvangsinnkreving. Siden du har tilstått tror jeg det lureste du kan gjøre er å betale. Du får ikke omgjort tilståelsen, og det er så vidt jeg ser ingen formildende omstendigheter her som skulle tilsi at vanlige straffereaksjoner skulle bortfalle.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...