Gå til innhold

1000D eller 400D?


Anbefalte innlegg

Jeg er nybegynner innen foto, og skal snart kjøpe meg speilreflekskamera. Vlaget står først og fremst mellom Canon EOS 1000D og 400D. 450D har jeg gått litt bort ifra, ettersom jeg har inntrykk av at forskjellen på den og 400D ikke er nevneverdig stor.

Elkjøp har 1000D i sin kundeavis denne uken til 4000 kr (se vedlagt bilde), og en lokal fotobutikk har en kampanje hvor de selger 400D til samme pris. Denne kommer også med et 18-55 mm objektiv.

Siden prisen er den samme, er det vel bare kvaliteten på kameraene som er avgjørende.

 

Kameraet skal kunne brukes til alt mulig. Natur/landskapsbilder, familiebilder osv.

 

Ønsker råd og tips som kan hjelpe meg å avgjøre hva jeg skal gå for :)

 

2lthlqa.png

Endret av Scorpy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samme pris ja,men har objektivet som følger med 400D IS??

 

Jeg tror ikke det, og er det utgaven uten IS så styr unna det.

Er usikker på om den har IS. Har ikke sett annonsen selv. Faren min som fortalte om tilbudet.

 

Hva ville svaret vært om vi så bort fra objektivet, da?

Endret av Scorpy
Lenke til kommentar

Er ganske bestemt på at jeg skal gå for Canon, ja. Er jo noe med at man fra starten av bør bestemme seg for et system man vil bruke, slik at fremtidige kameraer man kjøper kan bruke samme objektiver og annet ekstrautstyr. Min far er også Canon-bruker, så det er gode muligheter for å låne litt utstyr av ham.

 

Har sett litt på den sammenligningen, men det er mye jeg ikke skjønner. Er ikke så veldig inne i fagterminologien på dette området. Jeg har lyst til å utvikle meg til å bli en god fotograf, og sannsynligvis etter hvert oppgradere til et proffere kamera. Det er viktig at kameraet har de mest essensielle funksjonene i alle fall, og gjerne andre funksjoner som gir rom for eksperimentering.

 

Hva om dere kan si hva dere selv ville gått for.

Endret av Scorpy
Lenke til kommentar

Skal jeg være helt ærlig ?

 

Da svarer jeg ut i fra det du beskriver angående din interesse for å lære og fotografere.

 

Ville skippet alle 3 du nevner og heller kjøpt en 40D pent brukt,du får en for ca 4000/4500.-nå for tiden.

Da får du et semiproft kamera du kan vokse med,og behøver ikke å tenke på kamerabytte de neste årene.

Nybegynnermodellene har en forenklet menystyring,du vil nok etter hvert savne de ekstra funksjonene som 40D har.

Lenke til kommentar
Skal jeg være helt ærlig ?

 

Da svarer jeg ut i fra det du beskriver angående din interesse for å lære og fotografere.

 

Ville skippet alle 3 du nevner og heller kjøpt en 40D pent brukt,du får en for ca 4000/4500.-nå for tiden.

Da får du et semiproft kamera du kan vokse med,og behøver ikke å tenke på kamerabytte de neste årene.

Nybegynnermodellene har en forenklet menystyring,du vil nok etter hvert savne de ekstra funksjonene som 40D har.

Den tanken støtter jeg... Selv begynte jeg med DSLR i april, etter et halvt år med lesing o.l., da endte jeg opp med Canon 40D... Har ikke angret et sekund :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...