Bllink Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Har såtte inn ein Kenwood DVD-spiller(mod nr husker jeg ikke nå). Men for å spille DVD filmer på den vet jeg at enn må kople jord til en kabel en elr anna plass, pga at du ikke skal kunne se dvd film mens du kjører, og den skal feks koplast til handbrekket. Men spr er, HVILKEN kabel skal koblest til handbrekket? Noen som vet? Takker for svar Lenke til kommentar
Willy_Wanker Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Har såtte inn ein Kenwood DVD-spiller(mod nr husker jeg ikke nå). Men for å spille DVD filmer på den vet jeg at enn må kople jord til en kabel en elr anna plass, pga at du ikke skal kunne se dvd film mens du kjører, og den skal feks koplast til handbrekket. Men spr er, HVILKEN kabel skal koblest til handbrekket? Noen som vet? Takker for svar jaha.. jording kabelen er som regel brun, men den skal vel kobles på forsterkeren? Har aldri koblet en jordingskabel på selve spilleren før.. korrekter meg om jeg tar feil. Og ikke jord i håndbrekket, jord i karroseriet. Det er ikke ulovlig å spille av en dvd film mens man kjører, passasjerer etc vil jo gjerne se på film mens DU kjører og ser på trafikken. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Eg SKAL jorde den i karroseriet. Men eg veit det er tillaget sånn at det er meningen å jorde i brekk elns, sånn at du kan bare se film når den er oppe. Men snakker med en kar som mente at det sto "PARK" på den kabelen, men den fant ikke jeg :O Btw spilleren er en Kenwood Kvt729. EDIT: btw, er forresten en Monitor til den spilleren. Endret 14. november 2008 av Bllink Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Poenget med at den skal til handbrekket er at det er ein brytar der som blir aktivert når du drar opp handbrekket. Så lenge handbrekket ikkje er oppe skal du ikkje kunne sjå film. Det er sikkert same brytaren eller ein i umiddelbar nærleik av den som aktiverer (!)-lyset når du drar opp handbrekket. Brytaren er kopla direkte til jord eller via ein ledning, når den blir aktivert (handbrekk oppe) vil du få jord på ledningen din. Jord er normalt svart, og tydelegvis brun i følge Willy. Om du har ein svart ledning vil eg anta det er den. Dette må vel stå i manualen til spelaren? Du kan teste det ved å kople alt opp, ha jordledningen som skal til handbrekket laust og legge den til jord. Då skal du kunne sjå DVD. Fjernar du ledningen stopper den å spele. Eg antar den går inn på ein funksjon på spelaren som kun kuttar ut DVD-funksjonen så du framleis kan ha ein CD på. Endret 14. november 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 (endret) I følge manualen til spelaren http://manual.kenwood.com/files/B54-4516-00_00.pdf er det ein lys grønn ledning som skal til handbrekket. Står på side 4. Det var som eg sa, jord til brytar, brytar til lys, og no DVD-spelar. Endret 14. november 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Poenget med at den skal til handbrekket er at det er ein brytar der som blir aktivert når du drar opp handbrekket. Så lenge handbrekket ikkje er oppe skal du ikkje kunne sjå film. Det er sikkert same brytaren eller ein i umiddelbar nærleik av den som aktiverer (!)-lyset når du drar opp handbrekket. Brytaren er kopla direkte til jord eller via ein ledning, når den blir aktivert (handbrekk oppe) vil du få jord på ledningen din. Jord er normalt svart, og tydelegvis brun i følge Willy. Om du har ein svart ledning vil eg anta det er den. Dette må vel stå i manualen til spelaren? Du kan teste det ved å kople alt opp, ha jordledningen som skal til handbrekket laust og legge den til jord. Då skal du kunne sjå DVD. Fjernar du ledningen stopper den å spele. Eg antar den går inn på ein funksjon på spelaren som kun kuttar ut DVD-funksjonen så du framleis kan ha ein CD på. Ja eg er klar over dette, men det jeg lurer på er hvilken kabel? Eg har funne en kabel, med en liten U krok på, som det ser ut til at du skal sette inn på et elr annet, den er svart. Men den prøvde jeg å koble til jording på forsterkeren(ala karroseriet) men ingenting skjedde. Cluet her er at nå når jeg setter i en DVD-plate så kommer det bare lyd, ikke bilde :/ I følge manualen til spelaren http://manual.kenwood.com/files/B54-4516-00_00.pdf er det ein lys grønn ledning som skal til handbrekket. Står på side 4. Det var som eg sa, jord til brytar, brytar til lys, og no DVD-spelar. Ayayay! Takk for den Zeph. Btw, den brukermanualen som følger med i pakken står ikke det noe om koblingsprosses. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Men Zeph. Som du ser på bildet av kretsen på handbrekket. Når du drar opp handbrekket så slår du inn brytaren og kretsen er slutta til jord. Så da skal det gå an å kople PRK SW kabelen til jord da og se bilde på spilleren. Men igår holdt eg og en kompis på med dette, eg holdt PRK kabelen borti setepunktet imens han trykte på spilleren, men ingenting hendte :S Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Det er bare å koble den llyse grønne kabelen på samme jord som spilleren bruker. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 Okei, nå har jeg testet litt idag. Kopla PRK SW kabelen til jord. Men et funker fortsatt ikke. Prøvde til og med og hive den på 12v engang(var så jævla lei), men funket ikke det heller :O Men vist dere ser i manualen som Zeph kom med, så er det noe som heter Remote Steering Control. Hvilken oppgave har den, og må jeg bruke den får å få det til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå