Gå til innhold

sperra Ip, bytte?

Anbefalte innlegg

hei. får ikke kopla me til nettet på skolen, jeg og en til har nok blitt sperra p.g.a nedlasting, men ene nettverksansvarlige på skolen kan litt data å han har sikkert sperra ipn vår, så vi får kopla oss til nettet, men med "begrenset tilgang".

så; kordan bytte e IP?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å gå til den ansvarlige og spørre hvorfor, og om dere faktisk er utestengt?

Nå vet jeg ikke hvilket system deres skole har det, men i Hordaland Fylkeskommune, har vi det slik at man kan koble seg opp til hovednettverket kun via autensierte (elns) skolepcer. Da hjelper det ikke hvilken IP du har.

Lenke til kommentar
hei. får ikke kopla me til nettet på skolen, jeg og en til har nok blitt sperra p.g.a nedlasting, men ene nettverksansvarlige på skolen kan litt data å han har sikkert sperra ipn vår, så vi får kopla oss til nettet, men med "begrenset tilgang".

så; kordan bytte e IP?

Hvis det er en gluping som sitter på insiden så har han enten sperret computeraccounten (hvis dere bruker AD) eller sperret MAC adressen hvis du kun bruker DHCP. Låne et trådløst kort av en kompis sett inn PCen og se om det virker.

Hvis du kjører AD så kjenner han igjen SID på PCen og du må rentanke eller annet.

Du får fortelle hvordan nettet på skolen fungere og hva du kjører av OS og hvordan du logger på osv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...