Format71 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Har kablet nettverk fra rom til rom og har endt opp med ett knutepunkt i 2. etg (5 punkter + link til 1. etg), og ett knutepunkt i 1. etg (4 punkter + link til 2. etg + wlan) I tillegg har jeg behov for trådløst. I dag har jeg en 4-ports trådløs router, og den har jo 1 port for lite. I tillegg er den på 10/100Mbit og jeg kunne tenkt meg å kjørt på 1Gbit. Så er det noen som har noe tips til hvordan jeg bør gjøre dette? En router uten trådløs + en trådløs accesspunkt + en switch i 2. etg? Er det routere med mer enn 4 porter å få kjøpt? Routeren må støtte VPN. -Vegar Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 D-link DIR-655 er en av de beste routerne og den har 11n trådløs, VPN og Gigabit. Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Det kan godt være, men den har bare 4 porter, og som jeg forsøkte å få frem - jeg trenger fem... Løsningen vil jo da eventulet være å henge på en switch også i 1. etg, men jeg tenkte det kanskje var bedre å henge på en trådløs på en router med nok porter for å få skilt ut alt som har med trådløst å gjøre. Eller er det bare tull..? -Vegar Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Ikke noen grunn til å skille trådløs fra routeren egentlig. Det er nok ikke mange routere som har 8 porter og Gigabit, men lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå