Arne Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Hei! For ca. 1,5-2 år siden kjøpte jeg min Epiphone les paul standard og en forsterker hos musikkmagasinet i Bergen. Gitaren har jeg vært veldig fornøyd med. Men det er noe med forsterkeren, den skurrer nemlig på forskjellige toner (dette er forskjellig fra gang til gang). Nå skurrer den for eksempel på den øverste E-strengen i 3.-bånd. Den skurrelyden jeg hører er en sterk vibrerings-lyd fra bakdelen av forsterkeren - som om en metallbit lå inni og klirret. Skurrelyden har nok vært der hele tiden, men jeg la ikke så mye merke til det i starten, og siden jeg i perioder har vært opptatt med andre ting enn å spille gitar, har det gått litt i glemmeboken. Det er mest når jeg spiller enkelt-toner, og det virker på meg at det bare er på enkelte frekvenser, at det klirrer. Skal det være slik? PS: Det er en Spider III 30W forsterker (9 tommer) Med vennlig hilsen Arne Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Hmm, har du sett inni forsterkeren? Om det går ann Kan være en skrue eller noe som ligger litt løst inni der. Undersøk om det er noe der, da Lenke til kommentar
Arne Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Forsterkeren er åpen bak, og det er ingen løse skruer der nei. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Hvis gitaren skurrer når du spiller i noen spesielle bånd, er det sansynligvis båndklirring, hvilket betyr at gitaren helst trenger et oppsett. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Neida, jeg tror ikke det er ikke båndklirr, det har jeg vært borti før, på den akustiske. Og det kommer ikke slik lyd på andre forsterkere. Endret 13. november 2008 av Arne Lenke til kommentar
Benor Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Skurrer den på faste toner? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Ja, det virker slik, men det er ikke strengklirr som jeg kan høre. Det er en slags vibreringslyd. Det høres ut som når du spiller el-gitar inntil et trommesett på full guffe. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Foreslår at du går over alle skruer og bolter på forsterkeren, og strammer opp ordentlig. Ikke uvanlig at saker og ting løsner og vibrerer på ulike frekvenser. Sjekk spesielt innfestingen av selve høyttaleren. (Ikke ta i så mye at du drar rundt skruer og bolter da, bare vær sikker på at ting sitter) Lenke til kommentar
sveisar Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 eg har det same problemet med minn forsterkar som og er ein Spider? har sjekka og det er ingenting som ligg laust. Lenke til kommentar
ertestuing Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg merker at på noen spesielle toner blir det en slags vibreringslyd. Spesielt hvis jeg har skrudd bassen litt opp på. Virker som om tonen på en måte får treverket til å vibrere eller noe sånt Det kommer forresten bare når jeg spiller ganske høyt. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 Har du samme forsterkeren som oss, ertestuing? Lenke til kommentar
ertestuing Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Nei. Peavey Valveking her. Lenke til kommentar
Norwegian-Wood Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Har Roland Cube, og Cubene er i hovedsak bass, og jeg får også skurring, men dette er da bakgrunnsstøy som kommer da jeg har på kanaler med lite bass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå