Gjest Tromse_ Nebb Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg er en 17 år gammel gutt, og har hele livet vært plaget av allergi og asthma. Jeg er allergisk mot pollen og de fleste pelsdyr, så lenge jeg kan huske har jeg vært potte-tett i nesen. Ved vintertider kan jeg til nød puste litt gjenom høyre nesebor, men jeg kan aldri ha munnen lukket lenge for å si det sånn Må ta selv sterktluktende ting helt under nese får å kjenne hva det lukter og helt siden jeg var rundt 5 år har jeg måttet gå med lommetørkle tilgjengelig 24/7 (I bukslommen og under hodeputen)Har og problemer med å lage de lydene som kommer fra nesen når jeg snakker, høres veldig dumt ut (OBS: Vi har og har alltid hatt hund her i huset, men den har jeg alrdi reagert serlig på, så lenge han ikke sikler på meg) Kommer jeg noen gang til å bli bedre eller vil jeg alltid være snørrete og aldri ha en skikkelig luktesans/stemme? Lenke til kommentar
Økotufs Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Vil anbefale deg å høre med helsesøster på evt. skole, eller spørre litt på www.klara-klok.no ! Men etter som jeg vet, vil dette roe seg ned hos de fleste når de blir eldre. Selv spise jeg Syrtek (allergi-tabletter du sikkert har spist masse av ) Du kan også få allergi sprøyte hos legen din, som demper noen av de allergiske reaksjonene. Men allergiene vil nok neppe aldri gå helt over Men jeg vet at asthmaen blir dempet (eller forsvinner helt) dersom du holder deg i god form. Lenke til kommentar
Kuroi-Neko Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Spørr legen til om du kan få Singulair. Jeg hadde veldig liten lungekapasitet pga astma før. men etter at jeg begynnte på den har det blitt mye lettere å puste, hvis det var det som var ett av problemene dine da. Går du på noen piller/medisiner? Lenke til kommentar
Gjest Tromse_ Nebb Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Bruker ikke noe medesin nei, sluttet for omtrent 2 år siden. Bivirkningene var værre enn effkten for meg. Har ikke store problemer meg lungekapasitet, bare nesa :/ Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Kanskje du skulle sjekke naturmedisin/homeopati - allergier er et av de felt med stor helbredelsesprosent. Vil nok koste en del (førstetimen iallfall). Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Jeg er en 17 år gammel gutt, og har hele livet vært plaget av allergi og asthma. Jeg er allergisk mot pollen og de fleste pelsdyr, så lenge jeg kan huske har jeg vært potte-tett i nesen. Ved vintertider kan jeg til nød puste litt gjenom høyre nesebor, men jeg kan aldri ha munnen lukket lenge for å si det sånn Må ta selv sterktluktende ting helt under nese får å kjenne hva det lukter og helt siden jeg var rundt 5 år har jeg måttet gå med lommetørkle tilgjengelig 24/7 (I bukslommen og under hodeputen)Har og problemer med å lage de lydene som kommer fra nesen når jeg snakker, høres veldig dumt ut (OBS: Vi har og har alltid hatt hund her i huset, men den har jeg alrdi reagert serlig på, så lenge han ikke sikler på meg) Kommer jeg noen gang til å bli bedre eller vil jeg alltid være snørrete og aldri ha en skikkelig luktesans/stemme? Problemet ditt må utredes (fikses) i minst 2 steg. 1. Finn ut eksakt allergi mønster (Alle tingene du er allergisk mot) Dette kan din fastlege fikse. 2. Finn ut medikamenter som kan løse problemene(et). Dette må gjøre i sammerbeid med en lege/fastlege. Singulair® eller homeopati vil ikke hjelpe. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Du er allergisk mot pelsdyr, men har hund? Hvordan vet du at du ikke reagerer spesielt på hunden din om du er konstant tett? Bli kvitt hunden. La den bo hos venner/slektninger/et eller annet i en mnd. Se om det hjelper. Du får kjøpt allergimedisin reseptfritt på apoteket, men det er dyrt i lengden. Gå til legen og følg de to stegene som Vaio skriver over meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå