Gå til innhold

Bygge gamer pc

Anbefalte innlegg

Skjermkort er det bare å velge og vrake mellom GeForce 280 eller Ati 4870. Husk at du alltids kan kjøpe et skjermkort til om et ikke strekker til. Ellers, om du gamer kan du jo investere i et gamer tastatur og mus. For eksempel Logitech G15 tastatur og en Razer mus.

G15 og Razer Lachesis er i boks fra før av. :)

Er systemet du linka tidligere i tillegg til GeForce 280 eller ATI 4870 et godt valg om jeg vil ha høy ytelse samt høy grafikk?

Jeg ville ha tenkt over valget av kabinett en gang til. 3,5k er MYE for et kabinett. Man får det minst like stillegående og kjølig til tusen kroner.

Har blitt overbevist til å velge andre deler allerede, men takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mange AMD CPU'er så vil ikke 4870X2 gå på full pupp da CPU begrenser det så det er nok litt forskjell å merke, men driver å setter opp nå ;)

Tar bare litt tid da jeg er nøye og tenker over hver del jeg velger ;)

Intel har noe lignende på dems CPU'er som AMd har og de har SSE4, vet dog ikke om AMD har fått dette ennå eller ikke

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Systemet jeg viser til kan bli en flaskehals med slike skjermkort. Dette kan ordnes med et dyrere og større (i areal) hovedkort som takler større datamengder. Det i min link er et mini-atx. Du bør ha et vanlig atx for bedre kapasitet. På dette punktet bør noen andre uttale seg :)

Lenke til kommentar

64 bit kan føre til problemer med forskjellige programmer, og tror du at du vil bruke opp 3.5 gigabyte med ram? Dersom du spiller Crysis på maks med en filmkonvertering i bakgrunnen samt enda et ram-spisende program kunne du vurdert det. Idle ramforbruk her er 18% på 3.5 gig.

Lenke til kommentar
64 bit kan føre til problemer med forskjellige programmer, og tror du at du vil bruke opp 3.5 gigabyte med ram? Dersom du spiller Crysis på maks med en filmkonvertering i bakgrunnen samt enda et ram-spisende program kunne du vurdert det. Idle ramforbruk her er 18% på 3.5 gig.

Takk, det klarerte noen ting!

Så da er det vel ikke nødvendig å putte inn mer enn 4 gig RAM ennå tenker jeg. Altså med 32-bit da så klart ;)

Ville du anbefalt XP eller Vista?

Lenke til kommentar

jeg har kjørt vista 64 bit i over et halvt år nå og har ikke støtt på et problem enda.

de ryktene om at 64bit windows er ustabilt og greier kan jeg desverre ikke bekrefte.

vil anbefale deg å kjøre 64bit,

om du kjører et nyere skjermkort så krever jo dette også en del av ramadresseringsplassene eller hva det heter så en får ikke utnytta stort av rammen.

Lenke til kommentar

Men du merker god forskjell på 32bit med 4gb og 64bit med 8gb, i starten med XP 64bit var det en del problemer, men med Vista 64bit er det ikke så mye.

Men kjøp det som jeg nå har lagt til i handlevogn fra datakjeden.no også kjøper du denne fra PS.no mens de ennå har den til 50% av andre butikker.

CPU tryller du om til 3.4Ghz ved hjelp av en liten el-tape bit eller du kan spare ennå mer da du kan ha trylle en Q9450 til 3.2Ghz eller en Q9300 til 3Ghz.

Det magiske trikset, bruker det selv på min QX9650 og den kjører nå 3.6Ghz default.

Det vil ikke fungere med Gigabyte hovedkort, men det er garantert på Abit og ASUS sine kort.

Handlevogn

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Takk, takk!

Hvis jeg går ut ifra din handlevogn, The Ghost, i tillegg til PSU'en din; er det noe mer som trengs å tilføyes?

Ved hjelp av tilbakemelding blir det nok 64-bit Vista. Premium er vel det beste valget med tanke på pris og hva jeg trenger det til?

Endret av simensk
Lenke til kommentar

Beklager alle spørsmålene.

Vil Brenneren/leseren og harddisken jeg linket i min første post fungere sammen med ditt hovedkort?

Som skjerm tenkte jeg på den BenQ'en jeg linka i min første post.

Har allerede 5.1 høyttalersystem, G15 og Razer Lachesis;)

Lenke til kommentar

Ja det vil passe sammen, men for å spare litt penger så har vi funnet ut at du skal handle fra datakjeden.no og ps.no så da finner vi harddisk og bluray spiller på en av de 2 butikkene (penger spart er penger tjent :thumbup:)

Det du kan gjøre er jo å gå over alle delene og se hvilket av ps og datakjeden som er billigst på hver enkelt av de delene og nå som du har spart litt penger kan du jo kjøpe deg en 26" eller 28" da de har blitt så billige nå. (betale selv 5k for min 24" for ikke lenge siden :cry:)

Men skal tilig opp imorga så natt.

Lenke til kommentar

Plukkingen av deler får gjøres imorgen ;)

Jeg tror jeg holder meg til en 24" skjerm da dette høres ut som en passende størrelse. :)

Og det er ps.no og datakjeden.no som er billigst i og med at det er disse to butikkene du nevner?

Edit: Noen 24" skjermer til en ok pris som du kan anbefale?

Flere spørsmål. :p

Har ikke vært borte i Xeon prosessorene til Intel før. Hva skiller de seg ut fra Intels andre prosessorer på?

Endret av simensk
Lenke til kommentar
det er ps.no og datakjeden.no som er billigst i og med at det er disse to butikkene du nevner?

Iværtfall på de delene du skal ha :p

Når det gjelder skjerm kan jeg iværtfall si at LG, ASUS, Eizo, Sony og Samsung alle er gode merker ;)

Xeon er en server CPU fra Intel, den er helt lik som Q9550 bare at den heter noe annet, siden den er en Server CPU så er den også blitt testet hardere og måtte tåle mer derofr er det nesten garantert at den er mer stabil ved høyere frekvenser og muligheten ofr en bedre klokk er der så når den koster så lite ekstra er det bare å go for it.

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Takker og bukker for alle svar!

Da blir det litt jobb i morgen med å sortere ut delene og finne skjerm. Må i tillegg ommøblere rommet og kjøpe inn bord fra IKEA tenker jeg :p

Og hva er så dette lille du snakket om tidligere ved å øke CPU hastigheten?

Hva er forskjellene på Antec Nine Hundred og Three Hundred? Synes Nine Hundred er litt kulere jeg da ;)

Endret av simensk
Lenke til kommentar

300 er billigere litt mindre og mer kompakt mens 900 er litt større og mye mer jalla.

Men liker du vindu i kabinettet så hvorfor ikke :ermm:

Du må bruke en liten bit el-tape eller en annen teip som ikke leder og klippe ut ca. 1x2mm stor flik som du legger over 2 kontaktpunkter så vil Xenon kjøre på 400x8.5 istendenfor 333x8.5 (2.8Ghz vs. 3.4Ghz)

Lenke til kommentar

Takk!

Jeg tror jeg går for Three Hundred i og med at jeg faktisk skal prøve å sove på rommet hvor jeg har pcen og ikke bli blenda av alt lyset. :p

Høres interessant ut. Bare å ta en rull elektrikertape fra elektro på skolen det. :p

Edit: Har nå gått igjennom ps.no og datakjeden.no med de delene du hadde i din handlevogn pluss HDD, brenner/leser og skjerm.

Kom opp i en total pris på 17931,- med frakt.

Kan ikke si mer enn at dette er ganske så mye mindre enn det jeg egentlig hadde tenkt til å kjøpe for. :p

Er det noe som bør eller vil tilføyes så kjør på, i mellomtida så skal jeg ommøblere rommet. :p

Endret av simensk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...