Walter_S Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Prisleie: maks 2.000,- (helst litt i underkant) - derav valgte 2 modeller: 1) - Panasonic DMC FZ8 - pris: Pixmania: 1.785,- 2) - Sony CyberShot H10 - pris: Pixmania: 1.890,- Blir litt forvirra, fordi jeg leser tester på nett og får motstridende info derfra. Leser både Dpreview og TrustedReview: Mens dpreview gir: 8,0 av 10 i Image quality til FZ8 7,5 av 10 i Image quality til Sony H10. Gir TrustedRewiev motsatt: 6 av 10 i Image quality til FZ 8 7 av 10 i Image quality til H50 og H9 - (H10 er ikke testet der, men de andre - H5 og H9 er jo i samme gata, vel?) Ikke så lett dette. FZ8 har RAW-mulighet mens H10 har Histogram. Noen som kan "guide" meg litt i jungelen? Noen som kjenner til styrke / svakheter på disse 2 alternativene? Kamera skal brukes mest til naturfotografering. Endret 13. november 2008 av Walter_S Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Testene til TrustedReview har jeg ikke noe særlig tiltro til. De er ofte overfladiske og noen ganger med feil. Sjekk cdresource, Imaging resources, Cameralabs, og Steve's Digicams. Da vil du enten få oversikten og kan velge. Eller så blir du helt forvirret ... Tom Lenke til kommentar
Walter_S Skrevet 18. november 2008 Forfatter Del Skrevet 18. november 2008 ...Eller så blir du helt forvirret ... Forvirret er jeg ganske bra fra før... Men, takk for svar, tomsi42 Lenke til kommentar
Dusk Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Sonyn er bra. Ville godt for den har den i butikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå