UniT X Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Har akkurat byttet innmat i maskinen. HK-PSU-CPU-GFX-RAM Delene er kompatible med hverandre. Eneste som er gammelt er HD-sata. Maskinen starter, alle vifter går men null signal til skjermen.2 strøm kabler er koblet til skjerm kortet. Eneste jeg ikkje har koblet til er floppy men det skal da ikke vere nødvendig? Jeg har tatt ut grafikk kortet og satt det i flere ganger. Er en stund siden jeg bygde pc sist. Er det noe opplagt jeg kan ha glemt siden dette problemet oppstår? Jeg skulle da i det minste ha kommet til bios om det var HD som skapte kluss? Komponentene jeg har: ASUS Mainboard S-775 P45 ATX PCI-E Audio GbLAN SATA-II DDR2 Retail (P5Q SE 2) INTEL Core 2 Duo E8500 3.16GHz LGA775 FSB1333 6Mb Retail Boxed CORSAIR Powersupply 650W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 8xSATA, SLI Gainward GeForce GTX 260 896MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, Core 216 Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's Og en 2 år gammel sata 200gig HD. (skal kjøpe ny straks) Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 och du har 2 strømkablar på hovedkortet? Lenke til kommentar
UniT X Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Ja 1 stk 24pin EATXPWR og 1 stk 4piN EATX12V Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 vad med att ta ut 3volts batteriet en stund o se om en reset hjelper? Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 har du testet att bytte plats på skjermkabeln bak skjermkortet? ev. testat med vga/dvi adapter om du har den typen skjerm? Lenke til kommentar
UniT X Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Har nå prøvd å ta ut batteriet en stund og prøvde både med dvi og vga adapter på begge utganger til skjerm, men det er like svart Lenke til kommentar
Kimhh86 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Eg ville sendt RAM brikkene i retur og prøvd med nokre andre. Eg hadde samme problem med min helt nye pc. Sendte RAM brikkene i retur (Corsair) , og bestilte nye (Crucial). Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Har opplevd at noen som bytter hovedkort glemmer å sjekke skruehullene. Hvis du hadde f.eks 10 skruer på det gamle og bare 9 på det nye, så sitter det en spacer for mye i kabinettet. Hvis den ikke blir tatt ut så blir det kortslutning, og alt kan skje. Ellers: Kommer det noen lyd fra POST? Uten skjermkort skal det jo komme en del piping. Lenke til kommentar
UniT X Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Har opplevd at noen som bytter hovedkort glemmer å sjekke skruehullene. Hvis du hadde f.eks 10 skruer på det gamle og bare 9 på det nye, så sitter det en spacer for mye i kabinettet. Hvis den ikke blir tatt ut så blir det kortslutning, og alt kan skje. Ellers: Kommer det noen lyd fra POST? Uten skjermkort skal det jo komme en del piping. Jepp i know, for jeg har gjort det selv en gang Så distanse skruer blei sjekka NØYE denne gangen. Har nå tatt ut skjermkortet. Alt starter som normalt uten en lyd. Nå skal det sies at jeg bare har tilkoblet lyd bak. ikke kabinett høytaler. Jeg skal se om ikke jeg får testa skjermkortet hos noen andre i morgen. Funker det så er må det vere HK som er gåent. Endret 13. november 2008 av UniT X Lenke til kommentar
UniT X Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Eg ville sendt RAM brikkene i retur og prøvd med nokre andre. Eg hadde samme problem med min helt nye pc. Sendte RAM brikkene i retur (Corsair) , og bestilte nye (Crucial). Våkna midt på natta, tenkte jeg skulle gi det et SISTE forsøk. Tok ut 1 av 2 ram-brikker, tror dere ikke skiten startet da!!? Så du hadde nok rett i det med rammen ja. Den ene ram brikka har vært roten til alt ondt hele tiden. Lenke til kommentar
UniT X Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Da har jeg bestilt ny ram: Crucial DDR2 BallistiX PC6400 4096MB CL4 Kit w/two BallistiX 2048MB's, E.P.P skulle sende den gamle i retur, håper lynet ikke slår ned to ganger Takker for råd og tips folkens Endret 14. november 2008 av UniT X Lenke til kommentar
SG3001 Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Da har jeg bestilt ny ram: Crucial DDR2 BallistiX PC6400 4096MB CL4 Kit w/two BallistiX 2048MB's, E.P.P skulle sende den gamle i retur, håper lynet ikke slår ned to ganger Takker for råd og tips folkens Hvordan funket denne ramen? Har samme problem med P5Q Pro og Corsair 2x2Gb. Får bare brukt den ene brikken. Andre som har tips til 2x2Gb som funker på P5Q PRO? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå