Kasper22 Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 (endret) Jeg steker egget på middels høy varme, i en god klatt margarin. Steker til egget er sprøtt i kantene, vipper litt på pannen og vipper fett over plummen med stekespaden til eggehviten er stekt. Nyydeligt Edit: Venter til smøret er brunt før egga går i panna Endret 6. juli 2010 av Kasper22 Lenke til kommentar
Wavy77 Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Et lite tips hvis du liker hel plomme men litt crispy eggehvite er å skille plommen og bare steke eggehviten først. Da kan du steke denne på begge sider før du legger oppå plommen. OBS: det er lurt å legge til side bittelitt eggehvite for å få plommen til å feste seg ordentlig. 1 Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Et lite tips hvis du liker hel plomme men litt crispy eggehvite er å skille plommen og bare steke eggehviten først. Da kan du steke denne på begge sider før du legger oppå plommen. OBS: det er lurt å legge til side bittelitt eggehvite for å få plommen til å feste seg ordentlig. Genialt! Prøvde nettopp dette. Eggeplommen ble jo selvfølgelig perfekt, samt stiv eggehvitte overalt. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Mye mulig, men da taper jo margarin på alle punkter. Smør smaker veldig, veldig mye bedre, tross alt. Absolutt ikke når det gjelder steking. Det lukter lik og smaker lær. På ferskt brød derimot....... Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Absolutt ikke når det gjelder steking. Jeg er enig. Når det kommer til steking er det olje som gjelder. Eller klarnet smør. Noen erfaringer? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Olje for høy varme/lang steketid på middels-høy varme (med en knott smør i på slutten av steketiden), smør til alt annet. Margarin er søppel. 1 Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Bare pass på at oljen kan brukes til å steke med. F.eks. extra virgin olivenolje tåler ikke høy varme. Druekjerneolje eller solsikkeolje er bra. Lenke til kommentar
akle Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Noen som har problemer med at teflonpanner ikke blir skikkelig varme? Jernpanne funker fett;-) Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 (endret) Jeg er enig. Når det kommer til steking er det olje som gjelder. Eller klarnet smør. Noen erfaringer? Til egg og fisk foretrekker jeg margarin eller en blanding av olje og margarin. Bare olje fører lettere til fastbrenning og dermed "ødelagt" egg (eller fisk) Endret 23. juli 2010 av SamBell Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. juli 2010 Del Skrevet 23. juli 2010 Takk for smigeren, men eg er nok langt i fra noen mesterkokk Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Til egg og fisk foretrekker jeg margarin eller en blanding av olje og margarin. Bare olje fører lettere til fastbrenning og dermed "ødelagt" egg (eller fisk) Det problemet kan jeg aldri si jeg har hatt. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Litt forumbugg er fikset, samt spam slettet. Lenke til kommentar
leggisar Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) for dere som diskutere margarin... Mener dere melange? For margarin er best til baking. Melange er best til steking av mat. Endret 27. juli 2010 av leggisar Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Melange er vel strengt tatt margarin. Jeg er aldeles ikke enig med deg at det er best til hverken steking eller baking. Som nevnt tidligere: Margarin er søppel. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Melange er en type margarin. Lenke til kommentar
leggisar Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 joda tenkte på meieri smør. det er best til baking. Melange best til steking. Bruker mest olje selv men steker jeg kjøtt så har jeg alltid smør i når jeg nesten er ferdig å steke. Wingeer: hva bruker du da? Hvis smør er søppel hvorfor bruker alle kokker det da? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Wingeer: hva bruker du da? Hvis smør er søppel hvorfor bruker alle kokker det da? Hvor i all verden har jeg sagt at smør er søppel? Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Jeg holder fortsatt på at baconfett som har skilt seg ut under baconstekingen (som man selvfølgelig foretar rett før man begynner på eggene) er det beste stekefettet til egg, men det er meg da. Lenke til kommentar
piqel Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 du kan snu egget uten at plommen blir knust Lenke til kommentar
leggisar Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 sorry Wingeer margarin mente jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå