oldsam Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Hello! Da har jeg klart å rote det til igjen og trenger deres hjelp Setter stor pris på all hjelp! Leverandør: Nextgentel OS: W. XP Nettverkskort/Connecter: Linksys Wireless Connecter (USB) Okay, igår skulle jeg sette på litt sikkerhet på det trådløse nettet siden det har vært usikret altfor lenge nå. Så gikk inn på ruteren og satt på WPA2 encryption og skrudde av PCen. I dag tidlig fant jeg ut at jeg ikke kunne koble til nettet med den stasjonære ettersom XP ikke støttet WPA2 encryption, og måtte isåfall patches. Droppet det og bare fjernet all sikkerhet for å komme på nett igjen, og da kommer problemet.. Så jeg fjerner sikkerheten og kobler til, men den bare står og kobler helt til den timer og det står "Limited or no connectivity". Alt skal være konfigurert riktig (tror jeg), på egenskaper (det trådløse) -> Wireless Networks > Egenskaper er den innstilt for å koble til uten encryption/sikkerhet (Åpen/Disabled WEP). Dette skjønner jeg igrunn lite av, begge laptoppene mine går på nett fint men ikke denne. Klarer å finne nettet fint og har godt signal, men står bare Limited or no connectivity. Ikke noe mac-adresse-filtrering, alle PCene er godkjent for oppkobling til WLAN. Så da lurer jeg på hva som er galt...legg gjerne igjen svar/spørsmål her hvis dere ikke skjønner alt, følger nøye med på tråden. Tusen takk for enhver hjelp! Setter stor pris på det. Mvh. Max Lenke til kommentar
Star Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Har ofte hatt problemer med dette i både XP og Vista. Viser seg oftest at greieste måte og "nullstille" nettverkskortet er å åpne enhetsbehandling (min datamaskin) og slette kortet. Dette blir etter all sannsynlighet installert igjen sekunder etter og det bør fungere greit. ( Har ofte fått "kortet støtter ikke denne nettverkstype/krav etc. i vista og har måttet slette kortet for siden å finne ut det er maskinen som er flaskehalsen uavhengig av WPA/WEP etc.) Det er litt vagt, men håper det er til hjelp Lenke til kommentar
oldsam Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Tror ikke jeg skjønte hva du mente helt. Jeg bruker en sånn linksys connecter (USB) for å koble meg opp til trådløse nett, og har ikke vært noe galt med den før =/ Utrolig irriterende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå