DementedAlbino Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Har en laptop her jeg prøver å få liv i, men under oppstart får jeg kun blåskjerm. Uansett hvilket oppstartsalternativ jeg velger så blir det blåskjerm før windows får tid til å starte. Tok i windows cd for å kjøre reparasjon av windows, men jeg kommer aldri så langt til at jeg får noen valg. Den kopierer inn filene som trengs, og når maskinen da skal starte på nytt og en skal få valg om å reparere, legge inn windows på nytt osv får jeg ny blåskjerm. Har via bios kjørt test av minne og hdd, men får ikke noen feilmeldinger så regner med at alt som det skal her. Noen tips til hva jeg kan prøve her for å få maskinen i gang? Er en 2 år gammel HP laptop om det skulle ha noen betydning. Lenke til kommentar
bandrex03 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Har du forsøkt å ta ut disken, kjøre en "chkdsk /f"? via en annen maskin? Evt. slett alle partisjoner og prøv på nytt med installasjonen. Har hatt samme problem, og begge måter har hjulpet. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Jeg kommer aldri så langt at jeg får noe valg til å slette partisjoner osv, blåskjermen kommer rett før det valget skal komme. Kan ta ut disken nå å sjekke den i en annen maskin her, se om det gjør noe forskjell:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå