Gå til innhold

Kan noen anbefale en bra vifte............?????????

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen vet om en bra vifte som kan kjøle min athlon xp2100+ i prisklassen rundt 400 spenn... Nådde 64 garder :o i dag og jeg tar ikke sjansen på denne vifta på TG...

Takker for alle gode råd! :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på om noen vet om en bra vifte som kan kjøle min athlon xp2100+ i prisklassen rundt 400 spenn... Nådde 64 garder :o i dag og jeg tar ikke sjansen på denne vifta på TG...

Takker for alle gode råd! :woot:

Ofte er kabinettvifter ett bedre råd enn bedre vifter til CPU'en. Sett en nederst foran som drar luft inn, og en øverst bak som drar luft ut. Er varmen inne i kabinettet varm, hjelper det ikke mye med bra vifte på CPU'en.

Jeg kjører Silent Twin fra www.microplex.no på min XP1800 (som er kjent for å være varm), og jeg når maks 50 grader. Jeg har en kabinettvifte foran og en bak i tillegg til PSU vifta. 64 grader er ingen krise, men går det over 70 grader kan CPU'en begynne å bli en smule ustabil. Ved 80 vil den nesten garantert være ustabil og ved 90-100 kan den bli skadet.

Lenke til kommentar
Er varmen inne i kabinettet varm

Varmen er som oftest varm :lol:

Nådde 64 garder

64 grader er jo myyye. Den smelter jo snart! Ser du ikke har så mange innlegg så jeg får si at det var ironi. Det er fortsatt 20 grader igjen til den når maks temp hvis det er en XP med Thoroughbred kjerne og 25 grader igjen hvis det er en XP med Palomino kjerne. Vet du hvilken det er? Tror egentlig ikke du har noe å frykte. Skal du overklokke så for guds skyld bytt kjøler men skal du kjøre på original hastighet trenger du egentlig ikke bytte kjøler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...