x3msport Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg har nylig oppgradert pc'en litt fra Asus hovedkort med Nvidia drivere til Msi med Ati drivere. Problemet mitt er at jeg har satt opp to disker i RAID0 på Asuskortet, men får ikke satt det opp på Msikortet uten å slette alle dataene på diskene. I raidprogrammet på Msikortet står det at jeg har 3 disker i raid og at alle er funksjonelle. På den gamle så hadde jeg en primærdisk pluss to disker i raid. Hva kan jeg gjøre for å få tilbake de opprinnelige innstillingene mine på det nye kortet? Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg tror nok du må eventuelt sette inn det gamle hovedkortet, ta backup av det du måtte trenger, for så å sette opp RAIDet på nytt. Mulig jeg har feil, men jeg ser ikke at noe annet vil fungere da de har to helt forskjellige drivere. Personlig har jeg aldri hatt noe annet enn problemer med on-board RAID kontrollere. Blir bare surr av det, det beste vil alltid være å kjøpe en egen kontroller. Feks Highpoint Rocket el. Har selv hatt god erfaring med disse. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Vell om du har ekstra lagringsplass så du kan hente ut data fra RAIDet så kan du prøve dette: http://raid2raid.com/ Og funker ikke det så må du nok gjøre som Habitats sier, for det å emigrere RAID mellom kontrollere funker dårlig ellers. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå