Gå til innhold

BK : Klassens beste Macintosh! Bilde nummer 3 har kommet.


bambam901

Anbefalte innlegg

Nå har en endret versjon kommet. Syns dere den er bedre?

Unskyld for lang tittel.

 

Dette er et klasse bildet som skal inn i skolekatalogen:)

Alle bilder tatt av meg. Redigeringen er også av meg selv.

EXIF

Blender: f/11

Lukker: 1/60

Brennvidde: 100mm

 

Ny versjon, nytt bilde av han som henge oppe i høyre hjørnet.

post-120021-1226598530_thumb.jpg

post-120021-1226653767_thumb.jpg

post-120021-1226803219_thumb.jpg

Endret av bambam901
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det her blir bare for sært for meg. Dessverre. :p Ser ut som et bilde fra en reklamekampanje.

Da er det bedre å bedømme det som et bilde fra/til en reklamekampanje. Skjønt, det at du sier det ser ut som et bilde fra en reklamekampanje kan vel sees på som et kompliment om man går etter den stilen.;)

 

Jeg synes dette var bra gjennomført og det er morsomt å se noe utenom det vi vanligvis ser her i bk'en.

Lenke til kommentar
Det her blir bare for sært for meg. Dessverre. :p Ser ut som et bilde fra en reklamekampanje.

Da er det bedre å bedømme det som et bilde fra/til en reklamekampanje.

Det er helt riktig, Grizzmo. En hovedregel er å kritisere et bilde på bildets betingelser, dvs i henhold til hva bildet er ment å være. Og her er det vel ingen tvil om at det er veldig produktorientert, og en vurdering som reklamebilde er på sin plass. Og isåfall er det vellykket jfr Mimirs kritikk.

 

Jeg synes det er greit sydd sammen, men som bilde engasjerer det meg mindre enn det noen andre bilder med samme teknikk. Det blir litt for lite humor for meg, men den stilistiske formen som en Mac uansett gir et bilde appellerer sikkert til mange andre.

 

M.a.o. et godkjent bilde på dets egne betingelser. Men jeg hadde muligens ikke skrevet noe om bildet hadde det ikke vært for at jeg hadde et viktig poeng å kommentere. Et poeng som vi alltid må ha i tankene når vi kommenterer et bilde. Hvis ikke kan vi bare la være å kommentere det i det hele tatt, for enhver kritikk som tar utgangspunkt i at et bilde er noe det ikke er blir meningsløs.

Lenke til kommentar

Regner med du vil ha litt konstruktiv kritikk også, ikke bare slik "omg dette er så utrolig bra" og that's it ;)

 

Mannen/gutten til høyre, med blå genser, har helt feil positur i forhold til posisjonen han har i bildet. Virker som om enten han er ufattelig sterk i beina/kroppen (som i supermann sterk) eller at han trosser gravitasjonen helt og kan fly.

Beina er nemlig alt for rette, og står alt for unaturlig i forhold til macen. Fiks dette, og vi begynner å snakke noe som ser sånn noenlunne "naturlig" ut :)

Endret av bjorna
Lenke til kommentar

Dette så mye bedre ut :)

 

men det virker litt som om du ikke helt klarer å bli enig med deg selv om den svarte rammen, eller aluminiumet skal være "gulvet" øverst. Han som titter inn i webcameraet står oppå aluminiumet. Han rett til venstre står oppå den svarte rammen. Den personen helt til venstre, som detter i en noen unaturlig måte, står midt i mellom den svarte rammen og aluminiumet. Hun til høyre for han i webcamet sitter på den svarte rammen, ser det ut til. De to helt til høyre står på rammen. Poenget mitt er vel mer at du må bestemme deg for om du vil ha oppå den aluminiumsrammen, noe som er logisk, eller oppå den svarte rammen, noe som er fysisk umulig med tanke på designet på macen ;)

 

Fikser du dette, og muligens, hvis du gidder er ikke så utrolig galt egentlig, den personen som detter til venstre, så ser jeg ikke noen flere "feil" med dette bildet :)

 

Og ja, forresten, hadde jeg vært deg, og dette skulle i en skolekatalog, hadde jeg klonet vekk apple-logoen. Men nå vet jeg ikke hvordan sammenheng dette er i, så kanskje det passer inn ;)

 

Ikke misforstå, er faktisk bildekritikk du har postet i ;)

Lenke til kommentar
Dette så mye bedre ut :)

 

men det virker litt som om du ikke helt klarer å bli enig med deg selv om den svarte rammen, eller aluminiumet skal være "gulvet" øverst. Han som titter inn i webcameraet står oppå aluminiumet. Han rett til venstre står oppå den svarte rammen. Den personen helt til venstre, som detter i en noen unaturlig måte, står midt i mellom den svarte rammen og aluminiumet. Hun til høyre for han i webcamet sitter på den svarte rammen, ser det ut til. De to helt til høyre står på rammen. Poenget mitt er vel mer at du må bestemme deg for om du vil ha oppå den aluminiumsrammen, noe som er logisk, eller oppå den svarte rammen, noe som er fysisk umulig med tanke på designet på macen ;)

 

Fikser du dette, og muligens, hvis du gidder er ikke så utrolig galt egentlig, den personen som detter til venstre, så ser jeg ikke noen flere "feil" med dette bildet :)

 

Og ja, forresten, hadde jeg vært deg, og dette skulle i en skolekatalog, hadde jeg klonet vekk apple-logoen. Men nå vet jeg ikke hvordan sammenheng dette er i, så kanskje det passer inn ;)

 

Ikke misforstå, er faktisk bildekritikk du har postet i ;)

 

Jeg er bare glad for gode tips. Jeg skjønner hva du mener og det er noe jeg skal ordne nå snart. Takk for at du tok deg tid til å kommentere:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...