Abnorm Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Kan jeg benytte hvilket modem jeg selv vil, eller må jeg bruke det modemet leverandøren sendte meg? Har i dag ADSL fra Telenor. Da jeg for to uker siden hadde feil med linjen ringe jeg kundeservice. De fortalte ar feilen måtte ligge i modemet og skulle sende meg nytt. Jeg hadde den gang et SpeedTouch 510i, men jeg fikk tilsendt et SpeedTouch 780WLT som nytt modem uten at jeg har bedt om denne modellen. I disse dager har jeg også fått fakturaen fra Telenor på ADSL og Mobil. Da jeg syntes denne fakturaen var noe unormalt høy, studerte jeg fakturaen nærmere. Da oppdaget jeg at Telenor har fakturert meg for modemet som står spesifisert: (modem bytte ved feil pris: Kr.799,-) Dette er noe som irriterer meg, da jeg aldri fikk noen opplysninger om at dette skulle koste noe. Regnet nesten med at dette var gratis, da de kun sa: "må være feil på modemet, sender deg nytt i posten" Tenkte kanskje jeg bare skulle sende dem modemet tilbake og heller kjøpe et selv! Kan da ikke være nødvendig med et modem til 799,- bare for å komme på nett? Kan jeg ikke kjøpe/ bruke et hvilke som helst modem? Eventuelt hva vil dere anbefale? Endret 13. november 2008 av frecjoha Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 ganske lame av telenor at du måtte betale fordi det er feil med modemet. tror alle andre gjør slikt gratis. når det kommer til modemet tror jeg den er spesefikk for deg. jeg mener at i min(kan være forskjellig fra din) så ligger det et brukernavn og passord. Vet ikke hvordan det blir om du kunne ha fått tak i dette brukernavnet og passordet. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Dette er ikke vanlig praksis hos Telenor. Sendte du det gamle modemet i retur? For da skal du nemlig ikke bli belastet, med mindre det vises at det er du som har ødelagt modemet. Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Ja,man må returnere det gamle så får du penger tilbake... Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 "Da oppdaget jeg at Telenor har fakturert meg for modemet som står spesifisert: (modem bytte ved feil pris: Kr.799,-)" ---------- Send inn det defekte modemet,så blir summen kreditert. Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 17. november 2008 Forfatter Del Skrevet 17. november 2008 Ringte med Telenor kundeservice. Modemet må betales, men disse pengene blir igjen returnert når de har mottatt det gamle modemet. Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Håper ikke du satt lenge i telefonkø,da blir det dyrt Eller kanskje du ringte fra jobb hehe.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Dette er det samme hos andre, ikke noe Telenorspesifikt. Mitt NGT-modem måtte byttes, og da måtte jeg betale porto for frakt selv. Slapp å betale for selve modemet da jeg returnerte det umiddelbart, men det kom purremailer omtrent dagen etter at jeg hadde fått det nye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå