Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Hei, har en ELDGammel harddisk jeg har ønsket lenge å få ødelagt. Men så har jeg ikke lyst og hive den heller, men eksperimentere med den. Har allerede skutt på den, men vil prøve og få den til og etse/smelte. Noen som vet hva jeg kan bruke som går an og få tak i Norge uten å være proffessor ? Skal såklart utføre dette eksperimentet på sikker grunn med beskyttelse under og over. Endret 13. november 2008 av Slettet-1ZSK0pUMX2 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 magnesium kuler som du setter fyr på burde funke fint. forøvrig er bilder en fin ting når du driver med slikt, bare sjekk linken i signaturen min for inspirasjon og underholdning Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Thermite Vet ikke om jeg har lov til å komme med oppskrift her, men den finner du lett ved litt googling. Er bare snakk om jernoksid og aluminium i riktig forhold. Resultatet brenner ekstremt varmt, er bortimot umulig å slukke, og smelter seg lett gjennom en harddisk. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Dypp den i saltsyre, konsentrat burde ikke være så vanskelig å få tak i om du er tilknyttet en videregående skole, et universitet e.l. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Saltsyre i slike konsentrasjoner er vel ikke lett å få tak i? Dessuten, er saltsyre så agressivt mot metaller? Ville tro svovelsyre ville funke bedre. Ikke at du får tak i det, men. Støtter thermite forslaget. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Kan bestilles fra en rekke produsenter så lenge du gjør det via skolen (høyere utdanning gir deg ofte egne bestillingsnumre) med eller uten permission avhengig av avtaler. Høy konsentrasjon av saltsyre vil ta en disk på noen timer. Løse opp aluminium (er vel det som er "verst" å få vekk i harddisker) med svovelsyre vil ta flere uker. Men thermite er helt klart bedre til formålet. Mindre guffent å håndtere også. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Hei, har en ELDGammel harddisk jeg har ønsket lenge å få ødelagt. Men så har jeg ikke lyst og hive den heller, men eksperimentere med den. Har allerede skutt på den, men vil prøve og få den til og etse/smelte. Noen som vet hva jeg kan bruke som går an og få tak i Norge uten å være proffessor ? Skal såklart utføre dette eksperimentet på sikker grunn med beskyttelse under og over. Demonter den, og ta ut magnetene De er ganske så kule! Saltsyre i slike konsentrasjoner er vel ikke lett å få tak i?Dessuten, er saltsyre så agressivt mot metaller? Ville tro svovelsyre ville funke bedre. Ikke at du får tak i det, men. Støtter thermite forslaget. Svovelsyre finner man vel i bilbatterier... Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Kan bestilles fra en rekke produsenter så lenge du gjør det via skolen (høyere utdanning gir deg ofte egne bestillingsnumre) med eller uten permission avhengig av avtaler. Høy konsentrasjon av saltsyre vil ta en disk på noen timer. Løse opp aluminium (er vel det som er "verst" å få vekk i harddisker) med svovelsyre vil ta flere uker. Men thermite er helt klart bedre til formålet. Mindre guffent å håndtere også. Okaj, da lærte jeg noe nytt i dag og. Vil nok tro det tar mer enn et par uker med svovelsyre fra bilbatterier, da denne er ganske svak Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Demonter den, og ta ut magnetene De er ganske så kule! Jepp. Men vær forsiktig når du håndterer dem. Du har ikke lyst til å klemme fingrene dine mellom dem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Takker, får bli demontering da Den Thermite greia høres og bra ut, men er vel vanskelig å ha med å gjøre? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Termitt er rustpulver eller jernpulver og aliminiumspulver som er blandet i riktig blandingsforhold. Sett så fyr på det med et stjerneskudd eller magnesiumstripe som lett fåes på skolen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Termitt er rustpulver eller jernpulver og aliminiumspulver som er blandet i riktig blandingsforhold. Sett så fyr på det med et stjerneskudd eller magnesiumstripe som lett fåes på skolen. ok, men magnesium stripe, hvordan skal man få det på skolen?? Har ikke tenkt og stjele om det er det jeg må altså. Er det ikke mulig og få tak i magnesium band utenom da?? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Termitt er rustpulver eller jernpulver og aliminiumspulver som er blandet i riktig blandingsforhold. Sett så fyr på det med et stjerneskudd eller magnesiumstripe som lett fåes på skolen. ok, men magnesium stripe, hvordan skal man få det på skolen?? Har ikke tenkt og stjele om det er det jeg må altså. Er det ikke mulig og få tak i magnesium band utenom da?? Om du har en leken lærer, kanskje han/hun går med på å gi deg en sånn stripe forutsatt at du gjør det på skolen (ute...) evt. han/hun får være med Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Ah, har desverre ikke det Ikke andre alternativ? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Ah, har desverre ikke det Ikke andre alternativ? Magnesiumsstripe er meget lett å skaffe lovlig. Eneste du trenger er en paypal konto og internet www.ebay.com Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Kjempefint Men en annen ting, er det farlig om det kommer ekstreme varmer(smeltepunkt) på harddisken, er det noe som kan eksplodere inni der? Hadde i utgangspunktet kjøpt meg en brenner og hadde tenkt å brenne igjennom med med propan(1200 grader tror jeg). Men termitt høres jo mer artig ut. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) hmm mest morsomme hvis du spør meg hadde vært å borre et hull på 1cm i dim. gjennom hardisken. Lage en flash bombe (kinaputt) sett inn i hullet og løp for harde livet. flash bombe: 30% alu og 70% KClO4. 35 % alu / magnesium blanding og 55% KClO4 40% Magnesium og 60% KClO4 Alu er tryggest å bruke, og det holder i lange baner, magnesium er bedre men veldig reaktivt. eks på en flash bombe: 100g: http://www.youtube.com/watch?v=XNJ9U-rkskM...feature=related 450gr og 4,5kg: edit: Kanskje kjekt å vise hvordan du skal lage det: http://www.youtube.com/watch?v=iasy3id6MQE Prøv å holde deg under 100g på første forsøk, siste tre boksen ble sagmugg... Og når du har laget blandingen, ta en passende lengde av kobber rør, klem igjen ene enden og borr et hull for lunta i røret. Fyll så opp røret men pass å ha nok ledig plass til å klemme røret igjen _uten_ å sette for mye trykk på blandingen. Bruk en stor rørlegger tang for å klemme e.l. du får kjøpt det meste her: http://www.svenskakemi.nu Endret 18. november 2008 av dammed Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Ser bra ut den fb, men må iallefall ha 450 gram skal jeg ha sjangs. Klarer den å ødelegge harddisken? Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) vi klarte å hugge ned et tre med 300g og treet var ca 30-40cm i diameter. edit: Så tro meg, det holder leeeeeenge med 100g. Husk at i de tre kassene så er det mange hull hvor gassene kan slippe ut av. Det er derfor egentlig best om du kan åpne en harddisk fra siden og så dytte kinaputten inn. Endret 18. november 2008 av dammed Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Er det veldig frekt å spørre hva du hadde på den, som var så farlig for omverdenen å få greie på? Eller ville du bare ha det gøy? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå