Gå til innhold

Askeladden er konkurs


Anbefalte innlegg

men de kan ikke bare leve på at en håndfull folk skal ha service på båtene sine, de må selge båter også for at hjula skal gå ordentlig rundt.

 

alt som selger tjenester og ytelser folk ikke kjøper regelmessig sliter idag. bilforretninger,møbelforretninger,kjøkken og bad,båtforretninger etc.

 

men det er ikke helt håpløst heldigvis, finnes noen som ikke er like påvirket av krisen og har penger de kan bruke på den slags.

 

autostrada sport var i et intervju med nrk eller tv2 angående finanskrisen der de ble spurt om de opplevde sur motgang. de sa at det var ikke de beste tider for å selge flest biler,men de hadde tiltross for det solgt en håndfull luksusbiler dette året. ikke like godt som tidligere selvsagt,men ingen krise hevdet autostrada.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan vell faktisk ikke vinkles negativt, men tanke på folk som får tilbake jobben, folk som trenger service på båtene, deler, og hvis de kjøper hele sullamitten, regner jeg med de begynner å ta brukte båter i innbytte osv.

 

Nei, dette gjorde meg alt annet en trist! :D

 

Støtter den !

Lenke til kommentar
men de kan ikke bare leve på at en håndfull folk skal ha service på båtene sine, de må selge båter også for at hjula skal gå ordentlig rundt.

 

alt som selger tjenester og ytelser folk ikke kjøper regelmessig sliter idag. bilforretninger,møbelforretninger,kjøkken og bad,båtforretninger etc.

 

men det er ikke helt håpløst heldigvis, finnes noen som ikke er like påvirket av krisen og har penger de kan bruke på den slags.

 

autostrada sport var i et intervju med nrk eller tv2 angående finanskrisen der de ble spurt om de opplevde sur motgang. de sa at det var ikke de beste tider for å selge flest biler,men de hadde tiltross for det solgt en håndfull luksusbiler dette året. ikke like godt som tidligere selvsagt,men ingen krise hevdet autostrada.

Har de solgt en håndfull med luksusbiler på 7 dager, bør dette være et godt tegn på at mange ikke blir rammet av nedgangstidene.

Lenke til kommentar

har ingenting imot askeladden bare for å ha det sagt. sier bare at dette ikke er de beste tider for ny oppstart. men krysser fingre for at vi går lysere tider imøte og at askeladden båtene kommer godt opp på bena.

 

men de kan ikke bare leve på at en håndfull folk skal ha service på båtene sine, de må selge båter også for at hjula skal gå ordentlig rundt.

 

alt som selger tjenester og ytelser folk ikke kjøper regelmessig sliter idag. bilforretninger,møbelforretninger,kjøkken og bad,båtforretninger etc.

 

men det er ikke helt håpløst heldigvis, finnes noen som ikke er like påvirket av krisen og har penger de kan bruke på den slags.

 

autostrada sport var i et intervju med nrk eller tv2 angående finanskrisen der de ble spurt om de opplevde sur motgang. de sa at det var ikke de beste tider for å selge flest biler,men de hadde tiltross for det solgt en håndfull luksusbiler dette året. ikke like godt som tidligere selvsagt,men ingen krise hevdet autostrada.

Har de solgt en håndfull med luksusbiler på 7 dager, bør dette være et godt tegn på at mange ikke blir rammet av nedgangstidene.

mente selvsagt 08;)

Lenke til kommentar
Det er jo faktisk ingen selvfølge da vi er i 2009.

 

Men jeg vet at spesielt oss på vestlandet er frelst av Askeladden, så tror nok det kommer til å gå fint for dem her.

Kan ikke huske sist jeg kjørte båt uten å møte på en Askeladden på turen.

hva var det som igrunn fellet askeladden før de nå skal starte på nytt?

fikk selv bare det sjokket med konkursen slengt i magen uten å riktig skjønne hva som var fallgruven.

 

dårlig salg,aksjer som gikk rett i kjellern....?

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
men de kan ikke bare leve på at en håndfull folk skal ha service på båtene sine, de må selge båter også for at hjula skal gå ordentlig rundt.

 

alt som selger tjenester og ytelser folk ikke kjøper regelmessig sliter idag. bilforretninger,møbelforretninger,kjøkken og bad,båtforretninger etc.

 

men det er ikke helt håpløst heldigvis, finnes noen som ikke er like påvirket av krisen og har penger de kan bruke på den slags.

 

autostrada sport var i et intervju med nrk eller tv2 angående finanskrisen der de ble spurt om de opplevde sur motgang. de sa at det var ikke de beste tider for å selge flest biler,men de hadde tiltross for det solgt en håndfull luksusbiler dette året. ikke like godt som tidligere selvsagt,men ingen krise hevdet autostrada.

Har de solgt en håndfull med luksusbiler på 7 dager, bør dette være et godt tegn på at mange ikke blir rammet av nedgangstidene.

 

Autostrada i Skien har i snitt 2 salg per dag, per selger.

Da selvfølgelig mye standardbiler, men det gikk ca.

15-20 eksotiske biler i uka sommer´n 07 vet jeg.

 

Ang. båt, så er jo det veldig sesongbetont,

så om de først konker er det nok ikke rett før fellesferien

for å si det sånn, men høsten/vinter´n er det naturlig nok værre med..

 

OT: Utrolig synd med Askeladden, har selv hatt noen 100-talls timer

i en 445 Chaser blant annet, skikkelig morsom liten båt som var

overraskende sjødyktig og gikk godt nok i massevis :)

Lå også utrolig pent i vannet.

Lenke til kommentar
De som er åpen. Regner egentlig med de vil fortsette med BR, men sånn som Commuter og Z'serien tror jeg ikke det blir så mye av de første ukene.

 

Jeg tror de kommer til og ha litt produksjon av z7 , da dette er en genial båt bortsett fra den utrolig stygge fargen !

Lenke til kommentar
Helt uenig med at den fargen er stygg!

 

De har produsert ihvertfall Z8 som hvit, og den blir rett og slett for simpel.

Fikk låne en Z8 i et par uker da vi ventet på Commuteren, og etter hvert ble fargen som båten, perfekt :)

 

hver sinn smak !

 

Men etter min mening burde de kuttet ut z8 ! syntes du får altfor lite båt til den prisen, selvom du egentlig får ganske mye, men føler man betaler mye for navnet .

 

Hvis du ser på finn får du gjerne en 2 år gammel windy 28 ghibli som er etter min smak en mye penere båt til samme pris .

 

Men hvertfall ville aldri kjøpt en båt i den fargen .. haha

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...