Gå til innhold

Askeladden er konkurs


Anbefalte innlegg

Hvilken båt er det da?

 

Pappa har lagt ut Commuteren vår for salg, og i går fikk han et bud på 830.000, 130.000 mindre enn han kjøpte den for i vår. Enten var fyren useriøs, eller så kan det hende han tror han kan gjøre et røverkjøp fordi Askvik er konken? :hmm:

 

Salget av fritidsbåter har kollapset, så det er ikke unormalt at dette skjer.

Som alle andre så benytter han sannsynligvis det elendige markedet til å foreta et godt kjøp. Ingenting galt i det, og samme skjer jo i boligmarkedet; folk by laaangt under takst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken båt er det da?

 

Pappa har lagt ut Commuteren vår for salg, og i går fikk han et bud på 830.000, 130.000 mindre enn han kjøpte den for i vår. Enten var fyren useriøs, eller så kan det hende han tror han kan gjøre et røverkjøp fordi Askvik er konken? :hmm:

 

Salget av fritidsbåter har kollapset, så det er ikke unormalt at dette skjer.

Som alle andre så benytter han sannsynligvis det elendige markedet til å foreta et godt kjøp. Ingenting galt i det, og samme skjer jo i boligmarkedet; folk by laaangt under takst.

 

Men hvem i alle dager kjøper en båt til 960 000kr og bruker den 1 sesong?

 

Men synd med Askeladden... men tviler ikke på at de snart er oppe igjen :)

Lenke til kommentar
...og viktigst av alt; selger aldri med tap.

 

Det nytter ikke å være naiv og tro at du kan selge med fortjeneste i disse tidene. Jeg solgte også min første båt i 2005 for 15000 mer enn jeg kjøpte den for, men hvis du tror det er noen lett sak i dag så må du nok åpne øynene og se hva som skjer med økonomien i verden.

Lenke til kommentar
Ser den ja, men selger jo ikke bare for å selge med tap..

 

Hvis du må selge nå, så skal det godt gjøres å ikke selge med tap. Markedet oversvømmes av fritidsbåter fordi folk er usikre på fremtiden og ønsker å få inn kaptial. Prisene i boligmarkedet faller kraftig, og jeg kan ikke skjønne annet enn at priser på fritid-"artikler" som båt og hytte vil falle mye mer i pris enn boliger.

Lenke til kommentar

Ikke at jeg intereserer meg så mye for båter, men dette er trist. Askeladden har tross alt vært en aktiv og populær bedrift i mange år, og det er synd at alt måtte gå i vasken for dem. Med dette mister mange jobber de har hatt gjennom flere år, i tillegg til gode arbeidskamerater. Nei, det er trist. Jeg håper at det kan gå an å få bedriften på fote igjen når krisen er over.

Lenke til kommentar
konkurs betyr jo at for oss forbrukere det er sjanse for rimelige og flotte båter fra restlageret til askeladden;)

... og at de som alt har slike båter kan vente et saftig prisfall. En ting kan også være at reservedeler kan bli litt vanskelig. Motorer og andre avanserte deler er jo laget av andre, men den kan kanskje skape litt problemer med enkelte deler. Reklamasjonsretten faller jo naturligvis også bort (med mindre man melder det i boet nå...).

Lenke til kommentar
konkurs betyr jo at for oss forbrukere det er sjanse for rimelige og flotte båter fra restlageret til askeladden;)

... og at de som alt har slike båter kan vente et saftig prisfall. En ting kan også være at reservedeler kan bli litt vanskelig. Motorer og andre avanserte deler er jo laget av andre, men den kan kanskje skape litt problemer med enkelte deler. Reklamasjonsretten faller jo naturligvis også bort (med mindre man melder det i boet nå...).

Ja, det med garanti.. Hva kan vi gjøre der? Har tross alt ett år garanti igjen på båten ...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ble utrolig glad når jeg leste dette i avisene. Håper bare de får sikret seg resten av selskapet.

Da sier de at de vil satse på det askeladden kan best, nemelig små åpne båter.

 

Tror askeladden kommer til og være oppe igjen for fult innen kort tid ! Dette er ikke bare positivt for arbeiderene som mistet jobbene, men for hele båtnorge !

Lenke til kommentar
Ble utrolig glad når jeg leste dette i avisene. Håper bare de får sikret seg resten av selskapet.

Da sier de at de vil satse på det askeladden kan best, nemelig små åpne båter.

 

Tror askeladden kommer til og være oppe igjen for fult innen kort tid ! Dette er ikke bare positivt for arbeiderene som mistet jobbene, men for hele båtnorge !

må ikke glemme finanskrisen. båtbransjen er typisk for hva som blir hardest rammet. ingen kjøper nye båter hvert år. så de nye eierne vil nok få kjenne det på pengepungen at det er harde tider og veldig få er interresert i å kjøpe båt.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...