kaffenils Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Hvilken båt er det da? Pappa har lagt ut Commuteren vår for salg, og i går fikk han et bud på 830.000, 130.000 mindre enn han kjøpte den for i vår. Enten var fyren useriøs, eller så kan det hende han tror han kan gjøre et røverkjøp fordi Askvik er konken? Salget av fritidsbåter har kollapset, så det er ikke unormalt at dette skjer. Som alle andre så benytter han sannsynligvis det elendige markedet til å foreta et godt kjøp. Ingenting galt i det, og samme skjer jo i boligmarkedet; folk by laaangt under takst. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Hvilken båt er det da? Pappa har lagt ut Commuteren vår for salg, og i går fikk han et bud på 830.000, 130.000 mindre enn han kjøpte den for i vår. Enten var fyren useriøs, eller så kan det hende han tror han kan gjøre et røverkjøp fordi Askvik er konken? Salget av fritidsbåter har kollapset, så det er ikke unormalt at dette skjer. Som alle andre så benytter han sannsynligvis det elendige markedet til å foreta et godt kjøp. Ingenting galt i det, og samme skjer jo i boligmarkedet; folk by laaangt under takst. Men hvem i alle dager kjøper en båt til 960 000kr og bruker den 1 sesong? Men synd med Askeladden... men tviler ikke på at de snart er oppe igjen Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Men hvem i alle dager kjøper en båt til 960 000kr og bruker den 1 sesong? .. men tviler ikke på at de snart er oppe igjen Det finnes nok av dem som har en formening om hva båtlivet er, går hen og kjøper seg en ny dyr bår, for så å finne ut at det ikke var noe for dem allikevel. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Er nok ikke det det går i nei.. Har stort sett alltid vært slik. Blir aldri skikkelig fornøyd, og kjøper ALDRI nytt, og viktigst av alt; selger aldri med tap. Er det noen som vet hva Askeladden gjør med båtene som står på fabrikkene rundt om ? Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hvis dere ikke vil selge med tap, blir den sikkert ikke solgt heller. De båtene som står rundt på butikker og på askeladdens lager vil bli solgt, DNB har lånt ut med sikkerthet i de og produksjonsutstyret. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 ...og viktigst av alt; selger aldri med tap. Det nytter ikke å være naiv og tro at du kan selge med fortjeneste i disse tidene. Jeg solgte også min første båt i 2005 for 15000 mer enn jeg kjøpte den for, men hvis du tror det er noen lett sak i dag så må du nok åpne øynene og se hva som skjer med økonomien i verden. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Ser den ja, men selger jo ikke bare for å selge med tap.. Men noen som vet hvem man kan snakke med for å skaffe "rester" fra Askeladden? Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Ser den ja, men selger jo ikke bare for å selge med tap.. Hvis du må selge nå, så skal det godt gjøres å ikke selge med tap. Markedet oversvømmes av fritidsbåter fordi folk er usikre på fremtiden og ønsker å få inn kaptial. Prisene i boligmarkedet faller kraftig, og jeg kan ikke skjønne annet enn at priser på fritid-"artikler" som båt og hytte vil falle mye mer i pris enn boliger. Lenke til kommentar
Shipwreck Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Ikke at jeg intereserer meg så mye for båter, men dette er trist. Askeladden har tross alt vært en aktiv og populær bedrift i mange år, og det er synd at alt måtte gå i vasken for dem. Med dette mister mange jobber de har hatt gjennom flere år, i tillegg til gode arbeidskamerater. Nei, det er trist. Jeg håper at det kan gå an å få bedriften på fote igjen når krisen er over. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 konkurs betyr jo at for oss forbrukere det er sjanse for rimelige og flotte båter fra restlageret til askeladden;) Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 konkurs betyr jo at for oss forbrukere det er sjanse for rimelige og flotte båter fra restlageret til askeladden;) ... og at de som alt har slike båter kan vente et saftig prisfall. En ting kan også være at reservedeler kan bli litt vanskelig. Motorer og andre avanserte deler er jo laget av andre, men den kan kanskje skape litt problemer med enkelte deler. Reklamasjonsretten faller jo naturligvis også bort (med mindre man melder det i boet nå...). Lenke til kommentar
Shipwreck Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Ja, dette kan jo ha sine fordeler, som dere sier, men likevel. På sikt er ikke dette særlig bra, tror jeg. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 konkurs betyr jo at for oss forbrukere det er sjanse for rimelige og flotte båter fra restlageret til askeladden;) ... og at de som alt har slike båter kan vente et saftig prisfall. En ting kan også være at reservedeler kan bli litt vanskelig. Motorer og andre avanserte deler er jo laget av andre, men den kan kanskje skape litt problemer med enkelte deler. Reklamasjonsretten faller jo naturligvis også bort (med mindre man melder det i boet nå...). Ja, det med garanti.. Hva kan vi gjøre der? Har tross alt ett år garanti igjen på båten ... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Lite du får gjort ang garanti, selskapet som har gitt deg garantien er jo konkurs. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Og jeg regner med vi ikke kan gå tilbake til de hvis de starter opp igjen ? Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Det må, som sagt, meldes i konkursboet, men det må i så fall gjøre umiddelbart. http://www.klikk.no/motor/baat/article366124.ece Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hei og godt nyttår båtfolk! Jeg kan starte dette nye året med en glad-nyhet; Askeladden er solgt! Johs Lunde Marine Group har kjøpt lageret av Askeladdenbåter, og skal i andre fase prøve å få kjøpt opp hele selskapet. Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Ble utrolig glad når jeg leste dette i avisene. Håper bare de får sikret seg resten av selskapet. Da sier de at de vil satse på det askeladden kan best, nemelig små åpne båter. Tror askeladden kommer til og være oppe igjen for fult innen kort tid ! Dette er ikke bare positivt for arbeiderene som mistet jobbene, men for hele båtnorge ! Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 (endret) Ble utrolig glad når jeg leste dette i avisene. Håper bare de får sikret seg resten av selskapet. Da sier de at de vil satse på det askeladden kan best, nemelig små åpne båter. Tror askeladden kommer til og være oppe igjen for fult innen kort tid ! Dette er ikke bare positivt for arbeiderene som mistet jobbene, men for hele båtnorge ! må ikke glemme finanskrisen. båtbransjen er typisk for hva som blir hardest rammet. ingen kjøper nye båter hvert år. så de nye eierne vil nok få kjenne det på pengepungen at det er harde tider og veldig få er interresert i å kjøpe båt. Endret 11. januar 2009 av SLIguy Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 11. januar 2009 Del Skrevet 11. januar 2009 Det kan vell faktisk ikke vinkles negativt, men tanke på folk som får tilbake jobben, folk som trenger service på båtene, deler, og hvis de kjøper hele sullamitten, regner jeg med de begynner å ta brukte båter i innbytte osv. Nei, dette gjorde meg alt annet en trist! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå