Gå til innhold

Askeladden er konkurs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, nei, nei! :no: Dette var dumt... jeg likte mange av båtene deres jeg. Synd de måtte gå under nå, for det hadde nok kommet sol og bedre tider etter at stormen hadde gitt seg. Nå ble jeg lei meg.

 

Synd dette, vi trenger virkelig båter som er laget med tanke på norske forhold, og det er synd når en av dem forsvinner. Vi kan jo alltids håpe på at de klarer å komme seg på fote igjen, men det kan nok bli vanskelig.

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar
Tror nok det ikke kommer til å ta så mange uker før de er i gang igjen. Selve firmaet heter jo Henrik Askvik, og det er Askeladden som har gått konkurs.

 

Dette ble rotete, men kanskje dere skjønner :p

Men da kan det fremdeles være at folk med Askeladden-båter får problemer med reklamasjon (Se artikkel). Det tviler jeg derimot på, ettersom det kunne blitt litt dårlig PR utav det. Håper de kommer seg på fote igjen, planlegger (ny-)båtkjøp til våren, og Askeladden hadde den mest aktuelle båten.

Lenke til kommentar
Hvilken båt er det da?

 

Pappa har lagt ut Commuteren vår for salg, og i går fikk han et bud på 830.000, 130.000 mindre enn han kjøpte den for i vår. Enten var fyren useriøs, eller så kan det hende han tror han kan gjøre et røverkjøp fordi Askvik er konken? :hmm:

 

Er det ikke nærliggende å anta at bruktmarkedet for lystbåter også vil preges sterkt av nedgangstidene vi stuper inn i, kanskje mer enn noe annet segment? :) Tror jeg hadde tatt like lite hensyn til hva en vare ble omsatt for mens markedet fremdeles glødet, dersom jeg var kjøperen...

 

Kyrre

Lenke til kommentar
Hvilken båt er det da?

 

Pappa har lagt ut Commuteren vår for salg, og i går fikk han et bud på 830.000, 130.000 mindre enn han kjøpte den for i vår. Enten var fyren useriøs, eller så kan det hende han tror han kan gjøre et røverkjøp fordi Askvik er konken? :hmm:

Tenkte på C6 med disel, synes den ser veldig fin ut. Den skal mest brukes i fint vær, men bør ha mulighet til å kunne tåle litt bølger og regn av og til. Dermed virket den ganske ideell. Jeg synes også Commuter 8 er veldig flott, men noe dyr og stor.

 

Han håper sikkert på et røverkjøp, men det er ingen grunn til å gjøre et forhastet salg nå. Hvorfor vil dere selge? I og med at reklamasjoner og reservedeler kan bli vanskeligere nå som Askeladden er konk, vil nok etterspørselen synke flere hakk. Dette vil nok ta seg opp igjen dersom Askeladden på en eller annen måte starter opp igjen.

Lenke til kommentar

Pappa mener vi ikke trenger så dyr båt når vi har så mange andre båter + landsted.

Har kikket litt på blant annet en Coaster 26 med diesel, men han vil selge Commuteren først, slik at vi ikke blir sittende med to store båter.

Ikke tro at vi selger fordi det er noe gale med båten. Båten er knall, og jeg kunne ønske vi ikke skulle selge. Men hvis vannscooter blir lovlig, blir det kanskje det når vi kjøper billigere båt :love:

Lenke til kommentar

Nei, tenkte ikke at det var noe galt med den, bare at det gjerne kan lønne seg å være litt tålmodig nå, med mindre det er en "akutt" pengesituasjon som gjør at den skal selges. Kjøpere vil gjerne være litt tilbakeholdne akkurat nå.

 

Hvor fort går Commuteren? Ikke at noen kjøper den for å bruke den som speedbåt, men bare lurer litt på det...

 

Og ja, vannscooter hadde vært kjekt. Den eneste grunnen til at de er ulovlige er vel at det er gøy :thumbdown:

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar
Tror nok det ikke kommer til å ta så mange uker før de er i gang igjen. Selve firmaet heter jo Henrik Askvik, og det er Askeladden som har gått konkurs.

 

Dette ble rotete, men kanskje dere skjønner :p

Tror ikke det stemmer helt. Firmaet Henrik J. Askviks Sønner AS (som produserer Askeladden) er konkurs.

Henrik J. Askviks Sønner AS konkurs

 

Dersom noen skal starte opp dette igjen, må de først kjøpe boet for 170 mill (som er gjelden til Henrik J. Askviks Sønner AS). Verdiene forstod jeg var totalt 140 mill. Det eneste de "får på kjøpet" er et godt merkenavn og ferdig utviklede båter.

Lenke til kommentar

Fikk den opp i 38 knop med kalesjen oppe bak, så går vell gjerne rundt 40 knop tenker jeg.

Går fort nok, men pleier å ligge på rundt 25 knop. Ligger fint i vannet da, og har lavt forbruk. Selv liker jeg den veldig godt fordi lille meg får lov å kjøre rundt i den alene, siden det er så lettvindt når man kan gå rundt hele båten osv. (sant skal sies at jeg har kjørt båt siden jeg var 2 år :p )

 

Og ser heller ingen grunn for at vannscooter skal være ulovlig. Som du sier, sikkert bare fordi det er gøy.

 

EDIT: Pc'en kubbet i går, og glemte å oppdatere, derfor kom innlegget mitt litt langt nede uten quote.

Endret av vbjornevik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...