Gå til innhold

Brev fra Militærpolitikompaniet, men er alt innkalt til Garden?

Nitrius

Anbefalte innlegg

Fikk i dag et brev i post, med overskriften "UTVALGT", hvor det blant annet står:

Du har blitt plukket ut til et år blant kremen av norsk ungdom i Militærpolitikompaniet

Men for 1-2 måneder tilbake fikk jeg brev om innkallelse til Garden, hvor jeg skal møte opp på Gardermoen 12. januar 2009 eller noe slikt, så hva er dette for noe da?

Står bl.a dette på bunn:

Dette brevet er ingen formell innkalling - den vil du eventuelt motta i et eget brev fra Vernepliktsverket. Har du allerede fått utsettelse, eller vært i kontakt med Vernepliktsverket av andre årsaker, kan du se bort fra dette brevet.

For min del hører MPK litt bedre ut, da det blant annet blir nevnt at en kan tjene rundt 70000 kr i løpet av året, noe som er mer enn hva man får i Garden tror jeg? Så er det noen som vet om jeg kan velge mellom disse to? Eller? Noen som har opplevd noe lignende?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg ser det ut som Utvalgt.no har rota litt her. Du har motatt innkalling til garden og det er da dit du skal. Hvis det skulle skje at du får enda en innkalling til MPK så må du ta en tlf til VPV. Jeg tviler på at det kommer til å skje.

Når det gjelder lønn i førstegangstjenesten så tjener man like mye/lite samma hvor du kommer. Det er 139.90 kr per dag. Og du får dimmepenger når du dimmer. Dimmepenga ligger på 26850. Hvis du kommer inn i MPK så blir du korporal de siste 6 mnd av tjenesten din og da får du "Cola-tillegg" som er 17.70KR per dag. Du kan naturligvis bli korp i garden også.

Endret av MemorY
Lenke til kommentar
Fikk i dag et brev i post, med overskriften "UTVALGT", hvor det blant annet står:
Du har blitt plukket ut til et år blant kremen av norsk ungdom i Militærpolitikompaniet

Men for 1-2 måneder tilbake fikk jeg brev om innkallelse til Garden, hvor jeg skal møte opp på Gardermoen 12. januar 2009 eller noe slikt, så hva er dette for noe da?

Står bl.a dette på bunn:

Dette brevet er ingen formell innkalling - den vil du eventuelt motta i et eget brev fra Vernepliktsverket. Har du allerede fått utsettelse, eller vært i kontakt med Vernepliktsverket av andre årsaker, kan du se bort fra dette brevet.

For min del hører MPK litt bedre ut, da det blant annet blir nevnt at en kan tjene rundt 70000 kr i løpet av året, noe som er mer enn hva man får i Garden tror jeg? Så er det noen som vet om jeg kan velge mellom disse to? Eller? Noen som har opplevd noe lignende?

Mulighetene for betalte kurs er lik på alle de store stedene, og "lønnen" (tjenestetillegget) er det samme uansett hvor du er, så det har ingenting å si.

Ring vpv på 03003 og spør.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...