Runar Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 God ettermiddag! Jeg fikk innkallelse til MP en gang i sommer, og har fått flere brev med videre informasjon etter det. Jeg har fått beskjed om å møte opp 5. januar og gleder meg som en liten unge. Men i dag fikk jeg et hefte/lite brev fra Forsvaret, hvor det står at jeg "har blitt plukket ut til et år blant kremen av norsk ungdom i Panserbataljonen." Hva er dette? Videre i brevet står det at "Har du allerede fått utsettelse, eller har vært i kontakt med Vernepliktsverket av andre årsaker, kan du se bort fra dette brevet." Hva vil "andre årsaker" si? Er den første innkallelsen jeg har mottatt en "annen årsak"? Jeg mottok brevet etter at Vernepliktsverket sine kontorer hadde stengt, men jeg skal ringe i morgen hvis ingen her kan forklare meg hva som foregår. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Hvordan i all verden kan vi liksom hjelpe deg her? Ring 03003 og spør om de vet hvor du FAKTISK skal kalles inn. Er sannsynligvis bare tull i systemet en plass. For øvrig er panser mye kulere enn MP Lenke til kommentar
storkers Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 da ska du vell være mp i panserbat på sætermoen? ka du ikke skjønner? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 da ska du vell være mp i panserbat på sætermoen? ka du ikke skjønner? Du har selv ikke peiling på hva du sier, og så kommer du med en sånn kommentar? Latterlig. Alle som skal være MP (i alle fall i hæren, usikker på sjøforsvaret) innkalles til MP-skolen på Sessvollmoen det første halvåret, og blir så fordelt på tjenestested det andre halvåret etter ønske/behov. Så vennligst la være å komme med sure/nedlatende kommentarer når du selv ikke aner hva du snakker om Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Hvordan i all verden kan vi liksom hjelpe deg her? Jeg tenkte det kanskje var flere som hadde fått innkallelse, og deretter mottatt det samme heftet som jeg nå har fått. Jeg beklager hvis spørsmålet mitt var i overkant unødvendig. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Vel, det heftet du nå har fått er ingen formell innkalling, og alle som blir innkalt til hæren får det. Ifbm dette innrykket har det tydeligvis blitt gjort en feil, for det er flere som har fått utvalgt-kort hvor det står feil innkallingssted. Men som sagt, det letteste er å ringe 03003. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Ifbm dette innrykket har det tydeligvis blitt gjort en feil, for det er flere som har fått utvalgt-kort hvor det står feil innkallingssted. Det var det jeg håpet på! Takk skal du ha! Men som sagt, så ringer jeg i morgen. Jeg ville bare se om noen her hadde "opplevd" det samme. Lenke til kommentar
storkers Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 da ska du vell være mp i panserbat på sætermoen? ka du ikke skjønner? Du har selv ikke peiling på hva du sier, og så kommer du med en sånn kommentar? Latterlig. Alle som skal være MP (i alle fall i hæren, usikker på sjøforsvaret) innkalles til MP-skolen på Sessvollmoen det første halvåret, og blir så fordelt på tjenestested det andre halvåret etter ønske/behov. Så vennligst la være å komme med sure/nedlatende kommentarer når du selv ikke aner hva du snakker om stådd opp med feil fot etter middagsluren?? jeg er fullstendig klar over at alle må innom sessvoll først.vist du og/eller evt trådstarter oppfattet innlegget som en sur/nedlatende kommentar må jeg beklage på det sterkeste,kan ikke se at du hjelper så mye i ditt første innlegg heller. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg fortalte ham hvem som kan gi ham svar, du kom med feilaktig synsing. Greia med MP er at alle er på sessvollmoen i et halvt år, og det er ikke bestemt hvor du skal tjenestegjøre andre halvåret. Resten av hæren (unntatt garden, tror jeg) er på Sessvollmoen i en dag, og resten av året på tjenestestedet. De får en innkalling hvor det står at de skal til 2BN på Skjold (for eksempel), men med oppmøte på Sessvollmoen. De som får innkalling til MP blir innkallt til sessvollmoen, og blir værende der i et halvt år. Det står ingenting i deres innkalling om hvor tjenestested etter utdanningen blir. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Kan nevne at jeg ringte i dag, og de sa det samme som Herrbrun har sagt, at det var en feil som jeg bare skulle se bort ifra. Takk for svarene likevel! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå