Whiteshit Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Er i besittelse av et Nvidia 8600 GT (Club3d innbiller eg meg), som eg er svært usikker på om fungerer optimalt. Fins det en mulighet å fysisk "teste" om kortet er operativt eller defekt? Tenker i baner av benchmark eller i dei gater...er toTALT blåst på området så her må det forklarast på lekmannsspråk. Grunnen til at eg er i tvil er fordi det fungerer til alt av operasjoner utenom spel. Og vil "utelukke"/"vite" at det er skjermkortet som er problemet, før innkjøp av et nytt. (Og nei, ingen mulighet til å teste med anna skjermkort, in case you wondered). Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Den er bankers og vil lett fortelle meg at skjermkortet mitt må finne seg noke heilt anna å drive med? Evt fortelle meg at problemet ligge en heilt anna plass og _eg_ må finne meg noke heilt anna å drive med? =) Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Testa då 3dmark. Resultatet var en bluescreen (eg ikkje klarte å lese) etter ca 2 sek, etterfulgt av restart. Dette betyr? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 At noe er galt. Prøv å kjør OCCT og Memtest 86+ for å utelukke at det er CPU og RAM. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Testa for øvrig kun CPU også i 3dmark no...førte til låsing av skjerm, men ingen automatisk reset...måtte resete sjøl. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Skru av automatisk restart ved BS. Da rekker du å lese hva som står der eller evt. ta et bilde, så kan du restarte maskinen selv etterpå. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Testa også OCCT no. CPU too hot, er vel egentlig beskjeden eg får derifra. Intel duo core 3.0 ghz som aldri har blitt tukla med for øvrig. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Da er vel tempen over 80grader? Stock kjøler du har? Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 (endret) Det vil eg tru ja. Kunne ikkje sjå noke i veien med kjøleren heller. Støv eller ledning eller w/e. Alt såg relativt normalt ut. Edit: Sjekka med Speedfan no: Temp på GPU og Core var 61. Virker voldsomt på idle. GPU har for øvrig passiv kjøling (ribbe større enn skjermkortet). Endret 14. november 2008 av Whiteshit Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 GPU takler fint 61grader. Men idle er ikke viktig, sjekk hva tempen er på load. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 (endret) CPU steig til 70 grader ved load. Dei tre statsa på speedfan var: core 0: 70 core 1: 69 core : 68 GPU jamt på 64..men så stresser vel ikkje OCCT det kortet. Edit: det går vel for øvrig ikkje an å stille fan manuelt i speedfan med stock vifte? Endret 14. november 2008 av Whiteshit Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Kort update. Skifta kjølepasta uten at det hadde spesiell virkning. Har også hatt første tilfelle av fryst skjerm i vanlig windows-mode også no. Kun Reset-knapp som funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå