kake_fisk Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Det er et krav jeg har hvis jeg skal bruke det. Kan det lage helt vanlige windows dll-er eller kan den bare lage ActiveX dll-er? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Du kan lage tre forskjellige DLL-er i Visual C++ - Vanlig windows DLL-er - ActiveX (COM+) - .NET Managed Library For vanlig windows DLL velger du Wind32 application, og velger Dynamic Link Library. Husk å bruke extern "C" hvis du skal bruke funksjonene i et annet språk en C++. __declspec(dllexport) forteller compileren at funksjonen skal legges i export tabellen i .dllfila. For ActiveX tror jeg du bruker ATL (er ikke egentlig helt sikker) For .NET bruker du CLR som bruker C++/CLI compileren som bruker et litt annet språk. Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Okay takk, da kan jeg jo egentlig bruke Visual C++. Jeg hadde det før men avinstalerte det :\ Endret 17. desember 2008 av kake_fisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå