Gå til innhold

Velge nokia n85 eller n96 ?

flekken

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tenker å kjøpe meg en ny nokia. Har tenkt på nokia n85 eller n96

liker dårlig at n96 ikke har kameralinse og n85 fikk så dårlig på amobils test.

så nå er jeg helt forvirret.

amobil og mobilen.no skriver at n96 er rask og grei,

mens noen forumbrukere sier den er vanvittig treg

Noen som har erfaringer med begge. finner så lite brukererfaringer på forumet, spes.

på n96. Hva bør jeg kjøpe ?

alle skryter slik av n95 8 GB, men det blir vel et tilbakeskritt. Har en nokia n82 i dag

som jeg er fornøyd med, så langt. men den er lovet videre. :-)

Noen som vil hjelpe eller har noen erfaringer de vil dele med meg ? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for bra svar. :-)

Noen som vet om det lar seg gjøre å skifte bakdeksel (hos verksted) hvis det skulle bli for mange riper på linsen til kamera ?

Min N82 er forsovet også litt treg, så det er jeg vant til. :-)

Noen flere som har synspunkter ? :whistle:

Lenke til kommentar

N82 var aldri noen killer-telefon? Den kom da bedre ut i test (terningkast 6) enn N95 som da var den nærmeste modellen å sammenligne med. Amobil nedjusterer dessuten karakterene sine etter hvert som modellene blir eldre - likevel står N82 fremdeles med terningkast 6.

Sammenligning av telefonene: https://prisguiden.no/vis_side_ved_si...lign=Sammenlign

Spesifikasjonsmessig er de rimelig like. Problemet med N96 er, som ved N95-v1, at batteriet er et underdimensjonert et på kun 950mAh. Standbytiden er derfor på 220 timer, og taletiden på 3,5 timer. N85 har standby på 363 timer og 6,9 timer tale. Musikkavspillingstiden er oppgitt til 14 timer på N96 og 30 timer på N85. Allerede der mener jeg at N85 kommer klart best ut. Videre er N96 tykkere, men den har også større skjerm. N85 har OLED-skjerm i stedet for TFT; OLED-skjermer har nyere teknologi som er mer lyssterk, har bedre kontrast, er lettere å se på fra videre vinkler og er i tillegg mindre strømkrevende.

Den største fordelen jeg ser med N96 er at den har bedre støtte for videoavspilling med hardware-dekoding, slik at dette går raskere og krever mindre strøm, samt at den har 16 GB integrert flashminne i tillegg til minnekortstøtte (totalt maks 48 GB). Men med N85 kan man bruke 32 GB-kort (8 GB-kort følger med i pakken), noe som trolig holder for de fleste.

Jeg hadde i alle fall klart valgt N85, og valgte den nesten selv for ikke så lenge siden (endte opp med å gå for touchskjermtelefon i stedet - så det var ikke fordi N85 var dårlig).

Lenke til kommentar

Hei. Så på den samsung innov8 så veldig bra ut. noen som har noen erfaringer med den?

eller er den ikke kommet enda? har den kameradeksel ? hvordan er den på gps, kan man laste ned kartene på forhånd slik man gjør med nokia maps? Sonyericsson har jo et system hvor du må være tilkoblet hele tiden, det blir vel fort dyrt. (snakker ikke om talenavigering). Telefonen skal brukes litt til nettsurfing og gps (derfor vil jeg ha stor skjerm)deretter skal den være god på spill og bilder generellt. samt må være superbra på musikkavspilling.

Kom igjen med erfaringer :yes: :-) N82 kongebil eller ei, den har blitt treg og driver stadig å fryser så den må restarter. ellers har den vært helt ok til mitt bruk. men savner veldig dedikerte musikktaster. er et virkelig savn. :roll:

Lenke til kommentar
De forumbrukerne som mener N96 er treg er nok de samme som mener alle S60-telefoner er trege (= tøys), så det skal du ikke bry deg så mye om. :)

Jeg ville nok ha gått for N96. N82 og N85 er veldig like, og N82 var vel heller aldri noen helt killer-telefon.

Vel, josh, siden du ikke vet hva du snakker om, skal jeg forklare deg hvorfor N96 ER tregere enn andre S60 modeller.

Den har nemlig et annet chipsett, optimert for videoavspilling bl.a

Den har også andre egenskaper, en av dem er at den ER tregere enn andre tilsvarende S60 modeller.

Faktisk er det vel neppe en eneste grunn å velge N96 fremfor N85, hvis S60 og Nokia er veien å gå.

Du kan jo trekke frem dette selv, siden du anbefaler denne fremfor N85...

:!:

N85 er rett og slett en bedre model, den er mer kompakt, har bedre skjerm, bedre SQ, bedre batterikapasitet, den er billigre, skal jeg fortsette?

;)

Til trådstarter.

Hvis du vil ha Nokia og S60, så er N79/82 evt N85 de beste modellene pr idag.

Hvis du imidlertid vil ha det ultimate, er I8510 veien å gå.

Lykke til!

Endret av bmwm3
Lenke til kommentar
Vel, josh, siden du ikke vet hva du snakker om, skal jeg forklare deg hvorfor N96 ER tregere enn andre S60 modeller.

Jøss, så mye agressjon. Kanskje du heller bør kanalisere litt mer energi i retningen av å faktisk lese hva jeg skrev, som var at trådstarter ikke skulle høre så mye på de på forumet som mener at S60 på generelt grunnlag er tregt, og da heller ikke de som mener at N96 er treg.

Forøvrig er det festlig å bli belært av en forum-nobody når man selv har vært profesjonell S60-utvikler i fem år.

Lenke til kommentar

Jøss, så mye agressjon. Kanskje du heller bør kanalisere litt mer energi i retningen av å faktisk lese hva jeg skrev, som var at trådstarter ikke skulle høre så mye på de på forumet som mener at S60 på generelt grunnlag er tregt, og da heller ikke de som mener at N96 er treg.

Forøvrig er det festlig å bli belært av en forum-nobody når man selv har vært profesjonell S60-utvikler i fem år.

Ble veldig nysgjerrig på denne i8510innov8. kikket på denne på elektromessen i går.

Siden det ikke ser ut til å være enig om hva som er best av nokia n85 eller n96.

Noen som vet hvordan denne er på musikkavspilling. Kan ikke se noen dedikerte hutigtaster for musikkavspilling. Hva med gps, kan man laste ned kartene på forhånd slik at man ikke betaler for datatrafikk underveis. f.eks i utlandet. Noen som vet om noen link til brukertester ? Og ikke minst, har den støtte for exchange mail ? viktig i forbindelse med jobben :roll:

Endret av flekken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...