azeklor Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Er ikke sikker på om dette er riktig forum, men jeg prøver. Har veldig lyst til å starte med 3D modelering, men er helt blank på temaet. Hvor burde jeg starte? Hvilket program burde jeg starte med? Noen fine nybegynner tutorials? Noen tips generelt? Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 da jeg drev mye med det, så var jeg ofte innom denne siden for å hente tips http://forums.cgsociety.org/ Lenke til kommentar
Mosoo Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Google Sketchup er et veldig enkelt program eller kan du bruke Blender som er mye mer avansert. Lenke til kommentar
Gal_ape Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 www.3dtotal.com www.3dhue.com (norsk forum) www.evermotion.org (masse potensiale) Selv syns jeg du burde prøve deg på blender i første omgang, da dette er gratis men allikevel veldig krafig. Hvis du søker litt rundt på youtube kan du finne mange fine animasjonsfilmer hvor det er brukt kun blender! Eventuelt kan du skaffe deg trial versjonen av max/maya alt etter hva du føler er best for deg, og begynne med nybegynnertutorials! Er selv 100% selvlært gjennom tutorials og slikt, og mener at jeg har en ganske grei forståelse og skill-level! Har holdt på i ca 6-8 måneder nuh! Eventuelt kan du sjekke bloggen min for å se litt på hvor langt jeg har komt Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Autodesk 3D Studio Max 2009 - også vil jeg anbefale og gå inn på www.3dhue.com som er et norskt forum for nettopp 3D huer! Der får du veldig mye hjelp blant mange gode og flinke moddelerere! Lenke til kommentar
azeklor Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Takk for svarene, har spurt på 3dhue også Og et spørsmål til: må man kunne tegne for å 3d modelere? Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Nei, egentlig ikke. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Nei, men det er en veldig god fordel Lenke til kommentar
pululf Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Hei. Jeg begynte med 3D modelering for omtrent 8 måneder siden, og jeg følte det omtrent på samme måte som du gjør nå da jeg startet. Jeg ante ikke hva jeg skulle begynne med, hvordan jeg skulle gjøre det, osv. Det ente med at jeg prøvde meg på Cinema 4D, og jeg fant ut av at dette likte jeg veldig godt, og har holdt meg til dette siden. Det har veldig mange verktøy, og man kan lage absolutt alt hvis du kjenner programmet godt, og har skillsa Jeg er på langt nær så gode som mange andre i dette programmet, men sjekk her for å se noen ting jeg har laga. Når du prøver deg på programmet første gang vil du nok ikke skjønne bæret... Men ta en titt innom c4dcafe.com, som nesten er som "hovedbasen" for Cinema 4D - brukere. Her finner du masse video-tutorials som er akkurat hva man trenger når man begynner med et nytt program, pluss et forum med en haug av hjelpevennlige brukere. Hver andre uke er det også en konkurranse i 3D-modelering. Du må ha en bruker for å laste ned tutorialsene, og en fin begynner tutorial er denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå