Gå til innhold

AMD Phenom™ II Deneb/Shanghai Tråden


wiak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om det ikke er noen trøst for deg, -jeg får hellre ikke un-locked min X2 550 på hovedkortet i sign.

 

Booter ikke, skjerm forblir svart, og må re-sette bios

 

Vet ikke mye en kan "skylde på" MSI i den her sammenhengen, men er vel ingen hemmelighet at de tradisjonellt har slitt litt med diverse features de har lansert med pomp & prakt. En annen feature (eller styggedom om man vil) man bør være forsiktig med er "M-Flash" (bios-flash via USB stick)

Lenke til kommentar
Argh, kjøpte meg en 550 x2 og et MSI hovedkort med unlockings lovnader. Gjorde som forklart, hva skjedde? Svart skjerm! Ikke nok med det, må jeg ta ut skjermkortet for å resette biosen. Også klokker den ikke lenger enn 3700 MHz, på 1,45 volt. Nordbro vil heller ikke forbi 2100 MHz. Hva er det jeg gjør galt med mine Phenom II'er???

 

Rammen går ikke lenger enn 1400 MHz på CL7 1,71v. Og skjrmkortet(5770) som ifølge catalyst er stabilt på 1,01 GHz, lager krøll selv på 980 MHz. Skikkelig bomkjøp!!

 

Den første X2 550 jeg kjøpte, lot seg unlocke til en fullverdig quad. Klokket bra gjorde den også. Mener å huske at det var en uke 24.

 

kjøpte en til her om dagen, og fikk samme resultat som deg. Svart skjerm og resette bios. Lurer på om senere produksjonsuker har mindre "hell" med åpning av kjerner. Husker ikke prod uke på den siste, men lurer på om det var uke 39.

Lenke til kommentar

Kan jo også være at hovedkortet har en biosversjon som blokker muligheten til å åpne siste kjernen.

 

Teksten under er sakset i fra Tom's Hardware:

 

 

Secondly, the implementation of Advanced Clock Calibration technology in the BIOS of many mainboards has changed, since the launch of Phenom II X3 processors. AMD wasn't going to watch the enthusiasts raving about their success in unlocking additional cores and tried to force mainboard makers to update their BIOS code with the new versions offering no options for core unblocking. But luckily, not all mainboard makers complied with AMD's wishes. For example, new BIOS updates for the Gigabyte MA790FXT-UD5P mainboard that we use in our testbed even got an additional option that offers you to choose between two BIOS versions: new one without the option for unlocking blocked processor cores and old one with this option.

 

This option is called EC Firmware for Advanced Clock Calibration. You have to set it "Hybrid" and then enable Advanced Clock Calibration in order to be able to activate the processor cores, like you did before. And to our great joy we can assure you that it works not only for Phenom II X3, but also for the new Phenom II X2 processors.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

3.2 GHz x6?

 

If you follow AMD's logic' date=' the new one could end up to be named as the Phenom II X6 1095 and could have a 3.2GHz clock, but considering that this is purely speculative information, you should take it with a grain of salt. [/quote']

 

Fudzilla skriver at det er rykter om en 3,2 GHz prosessor og at den vil komme i Q3. Her henger de ikke helt med:P Viss du går inn på kilden, ser det grådig uproft ut.

Lenke til kommentar

Noen her med en Phenom II X2 555BE som kan si noe om hvordan stock-kjøleren er i forhold til en X4 i samme serie? Er den god nok til å låse opp 2 kjerner ekstra + en moderat klokk opp til 3,6 f.eks? Hvis man må kjøpe en god luftkjøler for å få til dette, er det ikke langt opp til en 965 i tillegg til at man slipper usikkerheten. Og stock-kjøler på disse holder jo et stykke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...