Gå til innhold

AMD Phenom™ II Deneb/Shanghai Tråden


wiak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har kun gjort bittelitt med fsb og multiplier med stock,så 16x blev litt ustabilt men 15.5x ser stabilt ut etter litt testing,er bare en 940 da.tempen er 60 grader,vil ikke særli høyere en det,så trenger vel ny kjøler da i tilfelle :)

post-160376-1247581305_thumb.png

post-160376-1247581291_thumb.jpg

post-160376-1247581408_thumb.png

Endret av jaxawier
Lenke til kommentar
Det er høyst aktuelt, men om en 2,2 ghz cpu ville kostet mindre enn en 3 ghz prosessor, selv om den har superlowvoltage stempel. De burde hvertfall lansere 2 kjernere under 2,9 ghz.

 

Laveffektvariantene blir nok rimelig dyre ift ytelsen, så du sparer neppe særlig mye cash.

 

Skjønner ikke helt hvorfor de trenger å lage enda tregere dual cores til K10, de har fortsatt 6000+ (3,1Ghz Brisbane). Den havner vel rett under Athlon II X2 245, skulle en tro.

Lenke til kommentar
En 35W dual core hadde absolutt vært interessant. Rart at det ikke er planlagt noen laveffekts dual core

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_futur...Phenom-based.29

 

Det fins 45W-ere til AM2. 4050e, 4450e, 4850e og 5050e. Er det så nøye om det er AM3 når strømforbruket egentlig kommer foran ytelsen? En 2.6Ghz G2 er neppe mye dårligere enn en 2,2Ghz Athlon II. Tviler på at DDR2 gir enorme ytelsesforskjeller heller kontra DDR3 på disse riggene.

Lenke til kommentar

Når jeg ser gjennom ytelsesøkningen fra athlon til athlon II så er det ikke mange prosent forskjell utenom ved encoding, der kan det være opp til 33% forskjell på samme klokkefrekvens, mens ellers er athlon II bare jevnt over bedre. Kanskje 5050e er aktuelt til pappas nye pc?

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar
En 35W dual core hadde absolutt vært interessant. Rart at det ikke er planlagt noen laveffekts dual core

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_futur...Phenom-based.29

 

Det fins 45W-ere til AM2. 4050e, 4450e, 4850e og 5050e. Er det så nøye om det er AM3 når strømforbruket egentlig kommer foran ytelsen? En 2.6Ghz G2 er neppe mye dårligere enn en 2,2Ghz Athlon II. Tviler på at DDR2 gir enorme ytelsesforskjeller heller kontra DDR3 på disse riggene.

Jeg har vurdert en 4850e/5050e, men siden jeg har planer om å oppgradere til quad core ved et senere tidspunkt tenkte jeg at AM3 kanskje var det beste valget. Men det er kanskje ikke så nøye med AM3 siden AM3-prosessorene kan kjøres i AM2+-soklene?

Lenke til kommentar
Jeg har vurdert en 4850e/5050e, men siden jeg har planer om å oppgradere til quad core ved et senere tidspunkt tenkte jeg at AM3 kanskje var det beste valget. Men det er kanskje ikke så nøye med AM3 siden AM3-prosessorene kan kjøres i AM2+-soklene?

 

Riktig. (Om HK BIOS versjonen din er gammel må du kanskje oppdatere den for at AM3 CPUen fungerer.)

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på hvorfor CPU'en nedklokker seg selv? Hva må jeg skru av i bios for å unngå det? *kopierer fra tråd*

eg har da overklokket CPU'en min mange ganger i dag. fordi av en eller annen grunn nedklokker den av seg selv. Det er en Phenom x3 720, 2.8Ghz @ 3.5Ghz, 1.45V

Nå står den på 2.9...

 

Jeg har skrudd av AMD Cool'n Quiet, Men jeg finner ikke fler alternativer som kan være årsaken (OC'er i BIOS). Halp plx

Lenke til kommentar
Er det nødvendig å klokke HT helt ned til 1350 mhz? håper ikke du kjører NB på samme frekvens. NB frekvens kan hjelpe deg få de siste 10 prosentene ut av cpuen.

joa,det der var ju bare en kjapp en,"glemte" noen instillinger,men prøver det på bildet nå,så langt ok men blir ju testet nøyere etter hvert :)

(har kun ddr-2 ram corsair dominator dog på am2+)

....men mye bedre enn 6000+ jeg brukte innen :D

post-160376-1248696978_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...