Gå til innhold

AMD Phenom™ II Deneb/Shanghai Tråden


wiak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen her som har prøvd Phenom 9xx-CPU sammen med nForce chipset og SLi?

 

780a du mener, eller er NF590 godt nok? (sistnevnte kan jeg teste så snart min ES dukker opp)

 

Godt nok for meg hvis du kommer opp med noen resultater der! :) Kjøpte meg et 750a kort selv her nettopp som var "designed for AM3" sto det på det. Men klart er det jo litt så-som-så reklame, siden det ikke har DDR3! :p Menmen.. Spent på hvordan en slik CPU oppfører seg sammen med det og 2x nVidia skjermkort..

Lenke til kommentar
Startet opp en amd overdrive nå :D Får prøve å leke litt mere i biosen i morra når jeg er mere våken :p Oppdatert bios til den nyeste har jeg også rukket å gjøre.

 

Spennende å se hva overdrive klarer og fikse :D

Hvilken versjon av AOD fulgte med ditt hovedkort?

 

Nyeste ute er AOD 3.0.2

 

Revision History

http://www.techpowerup.com/downloads/1377/...drive_3.0.1.htm

 

AMD OverDrive Utility 3.0.1 (2009-3-17)

 

* Added AutoClock Advanced Mode feature

* Fixed the bug that ACC feature is not available under Clock-Voltage page

* Enhanced CPU frequency reading method

* Added support for Windows 7

* Added support for Fusion utility compatibility

* Enhanced DDR3 memory support

* Enhanced CPU temperature reading method for Phenom II CPUs

* Fixed a bug that AOD can’t startup on some customer boards

* Added support for RS880 and SB800 chipset

* Added AMD Black Edition Memory Profile feature

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar
Noen her som har prøvd Phenom 9xx-CPU sammen med nForce chipset og SLi?

kommer an på om hovedkortet har bios støtte

sjekk hovedkort produsentens produkt side

 

Oh yes, har sjekket støtte på kortet jeg har kjøpt meg selvsagt. Det jeg lurte på var om noen har prøvd det, og om det fungerer sånn tålig smertefritt! :) Får ikke min Phenom II 955 før neste uke..

Endret av FrodeA
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om Globalfoundries starter produksjon med 32nm teknikk allerede i q4 2009 betyr det vel at vi får tidenes raskeste innhenting av produksjonsteknikk! Om amd får Phenom II'ene på 32nm i q1 2010 ligger de bare et kvartal etter intel! WOHOO!

 

OG: Har endelig funnet noen som har benchet forskjellen mellom 2ghz NB/L3/IMC vs 2,6 ghz med ddr3. Og forskjellen i crysis er 16 % ved 3,2 ghz og ddr3 1333. Og denne "boosten" vil skalere med kjernefrekvensen. Men det er selvsagt begrenset med programvare som vil ta nytt av det(primært spill tror jeg).

 

Increasing the NB frequency to 2.6 GHz boosts the average fps number to 178, a 16% boost in frame rate.

 

I fear hjelper den ikke så mye, men den tangerer likevel core i7 med 2,6 Ghz NB.

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar

Innstallerer 3DMark 06 i skrivende stund Rolf! :)

 

Men i mellomtiden kan jeg fortelle at i Windows 7 "opplevelsesindeks" steg Prosessordelen og minnedelen henholdsvis fra 5,6 og 6,6 til 7,3 og 7,3. Men forrige måling var jo på en Athlon X2 5000+ jeg brukte midlertidig. ;)

Endret av FrodeA
Lenke til kommentar

Her er en sammenlikning av mitt forrige oppsett med samme skjermkort (midlertidige).

 

Forrige oppsett - E8400, OCZ 4GB DDR2 800MHz, HD3650 OC:

4027 3DMarks, CPU score: 3353.

 

Nye oppsett - Phenom II 955, OCZ 4GB DDR2 800MHz, HD3650 OC:

4095 3DMarks, CPU score: 4545.

 

E8400'en kjørte dessuten på 3,6GHz, og Phenom'en er stock så langt.

 

Kjører Windows 7 RC1 nå og XP på den gamle da. Blir kanskje noe bedre ytelse i 64-bits OS også.

post-70876-1243282078_thumb.jpg

post-70876-1243282156_thumb.jpg

Endret av FrodeA
Lenke til kommentar
Er en bra begynnelse dette Frode :-)

 

Blir nok AMD på meg neste gang ja :D

 

Skulle likt og sett temp Med Prime95

 

Ja, begynner å hjelpe seg. Mangler bare skjermkorta nå! :) 4x Prime 95 da? Har ikke drevet så mye med det, men kan gjerne prøve.. Hvor lenge skal jeg la de gå?

Lenke til kommentar

Ok, kjørte i 15 minutter nå. MEN, temperaturen på kjernene gikk opp på 55 etter 5 minutter, og som du kan se, så holdt det seg cirka på det ut hele testen! Så om jeg hadde tatt lengre tror jeg ikke de hadde gått nevneverdig opp akkurat. Men 55/56 er kanskje litt høyt?

 

Da gir jeg meg for i kveld. I morgen blir det kanskje klokking. Men skal først sjekke om det kan gjøres ting for å få ned temperaturen litt mer! ;)

post-70876-1243285493_thumb.jpg

Endret av FrodeA
Lenke til kommentar

Athlon II X2 250 og Phenom II X2 550 befinner seg nå på sidene til PS.no. XBit Labs melder at disse skal lanseres 2. juni, og har dessuten testet dem her (inkluderer overklokkingsresultater). Vurderer en av disse selv, eventuelt den kommende Pentium E6300, som på sin side er ventet 31. mai (klarer ikke å finne igjen kilden akkurat nå).

 

Fra testen:

bench.png

 

Ble mye endringer her nå. :)

Endret av tåa
Lenke til kommentar

Da er vi oppe og går, og må si jeg er veldig fornøyd så langt. Den kjøles av en Mugen 2, og etter 5min prime95(kjapp test, men temp stabiliserer seg fort) så ligger den på 49 grader. Skal begynne litt klokking straks:)

 

Men har installert 8GB DDR3 1333mhz, og dette måtte settes manuelt til 1333 og 7.7.7.20 i BIOS. Gikk fint helt til jeg skrudde på idag, fikk da beskjed om at "overclocking failed". Hovedkortet takler jo 1600 RAM og AM3 takler vel to fulle kanaler? Satte inn 7.7.7.24 så får vi se om det hjelper. Eller er det en voltinnstilling til minnekontrolleren eller noe? DDR voltage er satt manuelt til 1.8v som de er spesifisert til. Å øke denne vil vel ikke hjelpe?

Lenke til kommentar

Ser ikke sånn ut..

 

Sjekk:

 

If you're using it on an AM3 platform, you can install DDR3-1333, though it should be noted that only one module per channel works at that frequency. And whereas AMD shipped its Phenom II X4 940 with a 1,800 MHz HyperTransport link, the X4 955 accelerates that to 2 GHz--just like the other AM3 processors.

 

Kilde:

tomshardware

Endret av r0lfi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...