Gå til innhold

AMD Phenom™ II Deneb/Shanghai Tråden


wiak

Anbefalte innlegg

Du taper ingenting på å gå for ddr2, PGA lavere latency vil ddr2 av og til yte litt bedre mens av og til er det ddr3 som vinner pga høyere båndbredde, men nesten alle benchmarks sier at det ikke er noe forskjell på ddr2 1066 og ddr3 1333.

 

EDIT: det var visst større forskjell enn jeg trodde

 

http://images.anandtech.com/reviews/cpu/am.../ddr3vsddr2.jpg

 

Hmm.. stor og stor forskjell fru blom. De har greid å få det til å se VELDIG mye ut, men er 6% det er snakk om på det meste da. Vel, litt er det, men tror jeg ofrer det, og heller får et veldig kompatibelt system (skal vente med å kjøpe CPU og har en 8650 Triple Core liggende som midlertidig cpu). Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sett dette?

April 23, 2009 (Computerworld) Advanced Micro Devices on Thursday introduced the latest member of its Phenom II X4 family of high-performance quad-core CPUs, which the No. 2 chip maker said it had run as fast as 7 GHz in extreme overclocking tests.

 

Out of the box, the new X4 955 Black Edition, which is aimed at gamers and hobbyists, runs at 3.2 GHz, giving it similar performance to Intel's fastest desktop chips at lower cost, AMD says.

 

However, AMD was able to more than double the CPU's speed during its tests, said Brent Barry, an AMD product manager.

 

les mere på linken under

http://www.computerworld.com/action/articl...p;source=NLT_AM

Phenom II til 7Ghz, vis jeg får min til 7Ghz, så da blir jeg benchmarkbitch da jeg :p

 

å ja her er roundup av 955

http://nwgat.wordpress.com/2009/04/23/phen...review-roundup/

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Ser bra ut dette! Har lagt inn en bestilling på X4 955BE til et "byggeoppdrag" og håper det ikker tar altfor lang tid før den finner veien hit til berget. Skal inn i et P182 og kjøles med en Mugen 2. Håper det holder til rundt 3,6-3,7 som de fleste reviews viser til at går "lett". Det eneste som slår meg er at de knuger til med ganske mye volt. "Det eneste vi trengte å gjøre var å sette opp til 1,55V...!" Håper jeg slipper å gå så høyt :yes:

 

Noen som har hørt noen rykter om når vi kan vente den på lager?

Lenke til kommentar
Hei karer! Ny her i tråden :)

 

Har nå bestilt ny PC og valget på prosessor falt på AMD Phenom II X4 940 Black Edition.. :)

 

Noen som vet hvordan stock-kjøleren er på denne, og om jeg etter hvert bør satse på en ny kjøler om jeg vil overklokke en smule? :)

 

Zulboom

 

Stock-kjøleren er visst veldig god, det er en kvalitestskjøler av kopper ikke en aluminiumsklump altså, så det skal gå bra og småklokke med den.

Lenke til kommentar
OK :)

 

"Originalt" fra fabrikken er den vel 3,0GHz? :) Får se når jeg har fått den og montert den inne i kabinettet mitt, og se temperaturen..

 

Hva er den høyste temperaturen en CPU burde ligge på unde max load? :)

 

Zulboom

62c max på 940

 

Har nøyaktig den samme samme planen som deg, for nå er den jo gått ytterligere ned i pris. Men det jeg lurer på er hvilket hovedkort og minne du har tenkt å anskaffe? Har planlagt å teste denne ut med Windows 7 RC for den kommer om ikke lenge, så derfor også hvor mye minne er optimalt å kjøre med?

 

Jeg er helt ny bruker i dette forumet, så det er mulig jeg spør noen dumme spm. Takker for svar.

Lenke til kommentar

Oppsettet for mitt system finner du her :)

 

Venter på øyeblikket på CPU, HK og GPU fra datakjeden :)

Satser på å få delene i løpet av uken.. Kommer med mer om temp. o.l. da :)

 

Zulboom

 

Ok takk smile.gif

 

Får ta å installere CPU Z (eller hva det heter) og skjekke litt temperaturer i spill o.l. når jeg får nye CPU, og se om nytten for overklokking er der..

 

Zulboom

prøv siste CoreTemp

http://www.alcpu.com/forums/viewtopic.php?t=571

 

Ok takk for det fine programet :) Skal teste det ut når all HW er i boks :)

Endret av Zulboom
Lenke til kommentar
Oppsettet for mitt system finner du her :)

 

Venter på øyeblikket på CPU, HK og GPU fra datakjeden :)

Satser på å få delene i løpet av uken.. Kommer med mer om temp. o.l. da :)

 

Zulboom

 

Ok takk smile.gif

 

Får ta å installere CPU Z (eller hva det heter) og skjekke litt temperaturer i spill o.l. når jeg får nye CPU, og se om nytten for overklokking er der..

 

Zulboom

prøv siste CoreTemp

http://www.alcpu.com/forums/viewtopic.php?t=571

 

Ok takk for det fine programet :) Skal teste det ut når all HW er i boks :)

 

Jeg går nok for et ATX oppsett, og hadde planer om FX kortet til Asus. Men det koster jo nesten like mye som proseesoren!!! Andre gode tips om kort som kan kjøre CF mottas med takk. Har et HD4870 kort så langt, og kjøper vel inn et til i fremtiden hvis det trengs...

Venter i spenning så lenge jeg da, så hører vi hvordan oppsettet ditt fungerer.

Lykke til med bygginga!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...