Gå til innhold

AMD Phenom™ II Deneb/Shanghai Tråden


wiak

Anbefalte innlegg

Eneste jeg frykter er at ryktene om 20. april stammer fra 16-18 mars + -

 

Siden det er null rykter eller noe som helst som indikerer at 955 er rundt hjørnet, begynner jeg og mistenke at det ikke skjer en dritt i april i hvertfall. HÅPER for guds skyld jeg tar feil.

 

2 dager igjen og så er det så stille som det ALDRI har vært noen gang tyder vel ikke bra eller????

 

Hvis noen har noe info som er skrevet i april om 955 link det for guds skyld i denne tråden. Er så lei av å lese 1 måned gamle rykter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eneste jeg frykter er at ryktene om 20. april stammer fra 16-18 mars + -

 

Siden det er null rykter eller noe som helst som indikerer at 955 er rundt hjørnet, begynner jeg og mistenke at det ikke skjer en dritt i april i hvertfall. HÅPER for guds skyld jeg tar feil.

 

2 dager igjen og så er det så stille som det ALDRI har vært noen gang tyder vel ikke bra eller????

 

Hvis noen har noe info som er skrevet i april om 955 link det for guds skyld i denne tråden. Er så lei av å lese 1 måned gamle rykter

 

Det har vært postet 955 RETAIL-scores på xtremesystems, så den launchen er ikke langt unna.

Lenke til kommentar
Eneste jeg frykter er at ryktene om 20. april stammer fra 16-18 mars + -

 

Siden det er null rykter eller noe som helst som indikerer at 955 er rundt hjørnet, begynner jeg og mistenke at det ikke skjer en dritt i april i hvertfall. HÅPER for guds skyld jeg tar feil.

 

2 dager igjen og så er det så stille som det ALDRI har vært noen gang tyder vel ikke bra eller????

 

Hvis noen har noe info som er skrevet i april om 955 link det for guds skyld i denne tråden. Er så lei av å lese 1 måned gamle rykter

 

Disse ryktene er bare 4 dager gamle.

 

Link

Lenke til kommentar
Blir grønn av å vente på denne jeg også! Nå mangler det bare nForce-kort med SLI og DDR3 støtte. Asus er den eneste med 980a chipset så langt så vidt jeg kan se, men det har bare DDR2. Vel, nok om det. Vet utifra sikre kilder jeg har fått at vi kan vente oss X4 955 til rundt 2500,- norske kroner inkl moms. :)

de første butikkene blir runt 2500 ja, men etter en stund når flere butikker får den på lager blir den runt ~2000

Lenke til kommentar
BESTE NYHETEN siden 16/18. mars :woot:

 

Triste nyheten(multicom) Må bestilles, antatt 07.05.2009 :cry:

 

edit ser ut som 07.05.2009 er da alle forventer den :cry: :cry:

vel kanskje det er fordi det antatt men ikke bekreftet?, mange ganger kommer produktet på dagen hos butikkene, eller tidligere eller senere

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

Ikke ille, ikke ille. :)

Går vel ned i pris etterhvert også.

 

@Knopfler:

Du skal vel bruke LN2 på denne?

Må jo det for å virkelig utnytte potensialet i disse Phenom-II "chip'ene".

 

:hmm:

Må vel prøve meg på en AM3-rigg etterhvert.

Blir vel til at jeg kvitter meg med en ci7-rigg om ikke lenge.

:)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

 

Ikke ille, ikke ille. :)

Går vel ned i pris etterhvert også.

 

@Knopfler:

Du skal vel bruke LN2 på denne?

Må jo det for å virkelig utnytte potensialet i disse Phenom-II "chip'ene".

 

:hmm:

Må vel prøve meg på en AM3-rigg etterhvert.

Blir vel til at jeg kvitter meg med en ci7-rigg om ikke lenge.

:)

http://prisguide.tek.no/product.php?produc...es&cat_id=5 <- se? gikk jo ned når de kom i butikkene, alså 940 kom i butikene tidlig januar vis ikke jeg husker feil

Endret av wiak
Lenke til kommentar

 

Ikke ille, ikke ille. :)

Går vel ned i pris etterhvert også.

 

@Knopfler:

Du skal vel bruke LN2 på denne?

Må jo det for å virkelig utnytte potensialet i disse Phenom-II "chip'ene".

 

:hmm:

Må vel prøve meg på en AM3-rigg etterhvert.

Blir vel til at jeg kvitter meg med en ci7-rigg om ikke lenge.

:)

 

Må jo skaffe meg noe nitro en eller annen gang, ja. Har jo FX'er og gamle 130nm som har støvet ned i 2 år mens jeg har ventet med det. Om det byr seg en mulighet når økonomien er bedre så blir det vel ordna :p

Lenke til kommentar

Trenger litt backup fra noen av dere med god kjennskap til/ helst erfaringer med Phenom II. Har akkurat fått i oppdrag å bygge en komplett PC med et budsjett på ca. 13k inkludert skjerm og tastatur/mus. Deres gamle PC er med AMD Thunderbird, så alt blir et stort skritt i riktig retning:)

 

Da jeg skal bygge den, skal det selvsagt klokkes litt innenfor rimelige grenser, så mitt spørsmål er om mine planer med en 720BE og et gigabyte GA-MA790XT-UD4P blir en bedre opplevelse enn ca. samme pris fra Intel? Det må i så fall bli E8400/E8500 og P5Q-ettellerannet. Disse klokker jo også bra, men føler at S775 er litt på tur ut. Målet er å nå ca. 3,4-3,6ghz med en Scythe Mugen 2 kjøler.

 

Hadde dette skjedd for bare kort tid siden(pre. Phenom II) hadde jo saken vært ganske enkel, men en 720BE har fristet fra første stund...

Endret av Malmis
Lenke til kommentar
Nå har jeg ordnet det slik at Phenom II kommer under ett eget valg :)

 

Endelig har det blitt skilt mellom Phenom og Phenom II på prisguiden! TAKK :thumbup:

 

945 og 955 ble billigere en jeg trodde, tror dere de kommer til og falle i pris den nærmeste framtid?

JA, alså alle de butikkene som er i prisguiden på de 945 og 955 nå er fra EN leverandør, det kommer komplett, netshop og andre shopper nermere lansering så det blir *litt* pris krig mellom nettbutikkene i starten

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Trenger litt backup fra noen av dere med god kjennskap til/ helst erfaringer med Phenom II. Har akkurat fått i oppdrag å bygge en komplett PC med et budsjett på ca. 13k inkludert skjerm og tastatur/mus. Deres gamle PC er med AMD Thunderbird, så alt blir et stort skritt i riktig retning:)

 

Da jeg skal bygge den, skal det selvsagt klokkes litt innenfor rimelige grenser, så mitt spørsmål er om mine planer med en 720BE og et gigabyte GA-MA790XT-UD4P blir en bedre opplevelse enn ca. samme pris fra Intel? Det må i så fall bli E8400/E8500 og P5Q-ettellerannet. Disse klokker jo også bra, men føler at S775 er litt på tur ut. Målet er å nå ca. 3,4-3,6ghz med en Scythe Mugen 2 kjøler.

 

Hadde dette skjedd for bare kort tid siden(pre. Phenom II) hadde jo saken vært ganske enkel, men en 720BE har fristet fra første stund...

 

13k?

Det var ett voldsomt budsjett, men dersom det er 2xHD4870x2 eller 2xGTX295 så blir det forsåvidt halvparten igjen til det andre. :)

 

"Bedre opplevelse"..

Dersom du skal tro de mest innbarkede AMD-tilhengerne blir det ihvertfall "smooth"'ere med f.eks. en Athlon XP i forhold til enhver Intel.

Nei, jeg tror det spiller null rolle om du bygger noe basert på E8n00 og S755, f.eks. P45 som "base" i systemet.

I forhold til MA790XT-UD4P + 720BE.

Men siden dette er en AMD-tråd, og S775 er litt "ute", så synes jeg ditt valg høres greit ut.

Likevel kan det være en ide å vente på f.eks. 945.

 

Uansett tror jeg ikke du vil ha noe problem med å klokke hverken en 720BE eller noen annen PHII til 3.4-3,6.

Begge mine PHII (920 og 940) klarer dette lett. Enda var jeg litt skuffet. :)

Dog:

Ikke glem at nyere E8n00 som regel greit klarer 4Ghz, utifra det man skal tro av poster her og andre steder.

Men de har jo "bare" 2 kjerner og det er jo helt ute nå.

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...