Gå til innhold

AMD Phenom™ II Deneb/Shanghai Tråden


wiak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Dette må være 945, for de bruker ddr3. Når kommer denne på markedet?

DDR3 hovedkort er alerede til salgs hos newegg, og AM3 cpuer skal være i salg i februar, kanskje allerede nå?

komplett har AM3 hovedkort med DDR3 støtte

http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=AM3+DDR3

 

de har navnet Phenom II 940 og 920 FEIL også :(

har prøvd å sakt i fra men ingen fikser det

når de skriver Phenom II 940 for Socket AM2+/AM3, når alle vet at AM3 har 938pins og at Phenom II 940 som er AM2+ har 940 pins!

 

så garantert et feil kjøp for de som ikke vet det

Endret av wiak
Lenke til kommentar
AMD Silicon at its finest

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=217877

 

Noen som vet hva "Chew" tester her? Cpu-z rapporterer 6mb L3 og klokket 2,4ghz. Ser han klokker den helt til 3,7ghz med "stock" volt (1,232v). Ny stepping?

Jeg tror ikke at du trenger en ny stepping for å nå 3,7GHz med stock spenning i dag. Jeg kommer opp i 3,6 (prime ustabilt) med stock spenning. Alt som trenges er bare en CPU som ble laget på en bra uke. Men vet ikke hva han tester der nei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Noen som vet av bilde av kjøleren som følger med black edition prosessorene til amd? Hvordan er temperaturene på den med phenom 2 940 med orginal klokk?

 

Kjøp deg en da! :mad:

Det er forøvrig samme kjøler både til X4 920 og X4 940.

 

OK. Tror jeg har postet dette flere ganger, og ikke er jeg en "merketro" fan heller.

Likevel vet jeg det.. :)

 

Slik ser den ut

 

Burde virkelig ikke være hovedfagoppgave å finne dette (bortsett fra da å kjøpe en.. ehh.. to.. som jeg). :p

 

PS/Gjentagelse:

Dette er en god heatpipe-kjøler.

Den holder i massevis til fornuftig overklokking.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Noen som vet av bilde av kjøleren som følger med black edition prosessorene til amd? Hvordan er temperaturene på den med phenom 2 940 med orginal klokk?

 

Kjøp deg en da! :mad:

Det er forøvrig samme kjøler både til X4 920 og X4 940.

 

OK. Tror jeg har postet dette flere ganger, og ikke er jeg en "merketro" fan heller.

Likevel vet jeg det.. :)

 

Slik ser den ut

 

Burde virkelig ikke være hovedfagoppgave å finne dette (bortsett fra da å kjøpe en.. ehh.. to.. som jeg). :p

 

PS/Gjentagelse:

Dette er en god heatpipe-kjøler.

Den holder i massevis til fornuftig overklokking.

Må si jeg er enig, en grei heatpipe kjøler. Bruker den akkurat nå men vannkjøling er brukt på andre ting, og den gjør jobben helt ok. True og andre alternativer er definitivt bedre, men den holder til moderat overklokk med litt ekstra spenning.

Lenke til kommentar
Ny stepping på 925, nice. Er det den siste som skal bli lansert i februar?

 

Jeg hører rykter, ikke sannheter, om at 945 blir C3, og de venter grunnet DDR3 problemet med 4 DIMMS.

 

Siden high end folk har som regel mer minne, og 4 minnebrikker, og liker høye hastigheter!

 

Men de nyere skal kunne klokke HT-link bedre, og skalere litt bedre vs spenning, annet, nada.

Gjør det noe spesielt, nope, syns det går utrolig bra med amd om dagen, og når jeg så Mobility 4870x2 nesten slo scoren min, ble jeg nesten deppa :|

 

75a.png

 

 

Se, wtf, 20K!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Men de nyere skal kunne klokke HT-link bedre, og skalere litt bedre vs spenning, annet, nada.

Gjør det noe spesielt, nope, syns det går utrolig bra med amd om dagen, og når jeg så Mobility 4870x2 nesten slo scoren min, ble jeg nesten deppa :|

 

Dette er/var vel det nye "leketøyet" på jobben til überklokker Kinc. :)

Sånn sett er det ikke mye å deppe for.

Forøvrig "sykt" kraftig "laptop". Som i tillegg lar seg klokke... mye. :ohmy:

Lenke til kommentar
Imsochobo, du surfer og jakter mye på nettet ser jeg :)

 

Meldte meg på amd overklokkings event, men er fremdeles ikke sikker hva det egentlig er

 

Det heter, jeg snubler over masse :p

Sitter ikke mer enn 15 min å surfer, effektiv surfing kan man kalle det :D:whistle:

 

Så lite tid om dagen at det er skummelt, håper jeg får litt bedre tid snart til å leike med litt HW. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...