Gå til innhold

AMD Phenom™ II Deneb/Shanghai Tråden


wiak

Anbefalte innlegg

790FX-DS5 er et kjent problembarn med AM2+ cpu, det fungerer som regel helt fint med Athlon/Sempron CPU, det merkligste er at DQ6 som i praksis er identisk fungerer mye bedre.

I det hele tatt har Gigabyte's AM2+ satsning ikke vært spesielt heldig, med noen hederlige unntak.

 

DQ6 gir ikke mer enn 2.45v(?) på minnet, og er håpløs over 1,6v på CPU (athlon X2), og DØR ved 1,65v på Phenom I. Generelt var det også MYE lettere å jobbe med ASUS Crosshair enn det kortet. Noe særlig glad i sub-zero temps på CPuen var det heller ikke, tror en eller annen sensor går bananas. Hvis DS5 er et hav emr elendig enn det syns jeg VIRKELIG synd på de stakkarene som har kjøpt det kortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis DS5 er et hav emr elendig enn det syns jeg VIRKELIG synd på de stakkarene som har kjøpt det kortet.

 

Det er faktisk betydelig mer "plaget" enn DQ6 ja, så da kan du tenke deg... Og som jeg kanskje har nevnt før - kvaliteten på AM2+ hovedkort er desverre ikke i nærheten av lga775 i samme prisleie enda - så lenge man styrer LAAAANGT unna NForce da - P45 kort fra Asus og Gigabyte nærmer seg det perfekte for hver biosoppdatering.

Lenke til kommentar
Hvis DS5 er et hav emr elendig enn det syns jeg VIRKELIG synd på de stakkarene som har kjøpt det kortet.

 

Det er faktisk betydelig mer "plaget" enn DQ6 ja, så da kan du tenke deg... Og som jeg kanskje har nevnt før - kvaliteten på AM2+ hovedkort er desverre ikke i nærheten av lga775 i samme prisleie enda - så lenge man styrer LAAAANGT unna NForce da - P45 kort fra Asus og Gigabyte nærmer seg det perfekte for hver biosoppdatering.

 

Det der er BLASFEMI!!

Lenke til kommentar
Hvis DS5 er et hav emr elendig enn det syns jeg VIRKELIG synd på de stakkarene som har kjøpt det kortet.

 

Det er faktisk betydelig mer "plaget" enn DQ6 ja, så da kan du tenke deg... Og som jeg kanskje har nevnt før - kvaliteten på AM2+ hovedkort er desverre ikke i nærheten av lga775 i samme prisleie enda - så lenge man styrer LAAAANGT unna NForce da - P45 kort fra Asus og Gigabyte nærmer seg det perfekte for hver biosoppdatering.

 

Jeg har en liten følelse av at din mening ang. Am2+-HK er litt farget av Gigabyte sine blemmer. Bortsett fra de, og noen Phenom-kompatibilitets-issues på et DFI-kort (eller to?) virker det meste bunnsolid - hvertfall om du unngår gamle kort til under 500 kroner (hvor PWM'ene flyr i øst og vest). ASUS Crosshair er noe av det mer brukbare jeg har vært borti, kvalitetsmessig hvertfall på nivå med Blitz Formula, DFI X48-T2R og et HAV foran Gigabyte P965-DS3 (det er et billigkort, noe ikke Crosshair er, så er kanskje ikke veldig relevant).

 

Får se hva Crosshair'et duger til neste gang tørrisen bringes frem. En ting er å virke på stock, men det er når ting pushes utover alle grenser at kvalitet VIRKELIG skinner gjennom. Crosshair greide kaldt vann + relativt mye spenning på CPu, og spesielt minne, sist med glans. Spent på fortsettelsen.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Tja, jeg mener jeg er nogenlunde oppdatert på begge sider, maler meg ikke inn i ett hjørne - jeg har null lojalitet til noe merke - derfor mener jeg selv at jeg er ganske objektiv - att enkelte AM2+ kort er av bra kvalitet er klart - men at stuasjonen er like bra som i lga775 leiren mangler det en del på.

 

Edit: Og ja - jeg har vært borti noe annet enn Gigabyte på AM2 siden også

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Tja, jeg mener jeg er nogenlunde oppdatert på begge sider, maler meg ikke inn i ett hjørne - jeg har null lojalitet til noe merke - derfor mener jeg selv at jeg er ganske objektiv - att enkelte AM2+ kort er av bra kvalitet er klart - men at stuasjonen er like bra som i lga775 leiren mangler det en del på.

 

Er vel større utvalg av gode kort der, men tror nok kvaliteten på toppkortene er den samme. Er vel mer eller mindre samme deler som brukes, såvidt jeg vet.

 

Uansett er det nok personlige erfaringer og vurderinger som ligger bak, virker ikke som du eller jeg) har noe veldig konkrete "bevis" å komme med for å styrke påstandene. :p Tror vel vi kan være enige om at HK-kvaliteten er veldig god i begge leire, uavhengig av hvor de beste kortene måtte finnes.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Toppkortene er stort sett bra, men du kan ikke bare rive med deg ett 1000 kroners f.eks 780G eller Nforce 8200/8300 og hive inn en PII 940 og forvente at det skal klokke bra - med Asus sine kan du iallefall ikke det nå, da flere av mellomklassekortene deres har en bios bug i siste bios som gjør at du ikke kan øke vcore til mer enn 1.3v på noen av dem. Til samme prisen får du f.eks ett Asus P5Q Pro eller Gigabyte EP45-UD3......

 

Hvis du vil ha bevis kan du bare ta en titt på Asus sitt forum.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Toppkortene er stort sett bra, men du kan ikke bare rive med deg ett 1000 kroners f.eks 780G eller Nforce 8200/8300 og hive inn en PII 940 og forvente at det skal klokke bra - med Asus sine kan du iallefall ikke det nå, da flere av mellomklassekortene deres har en bios bug i siste bios som gjør at du ikke kan øke vcore til mer enn 1.3v på noen av dem. Til samme prisen får du f.eks ett Asus P5Q Pro eller Gigabyte EP45-UD3......

 

Hvis du vil ha bevis kan du bare ta en titt på Asus sitt forum.

 

790gx-HK klokker bra, og med 2 slotter til skjermkort har du kort til +-1200 kroner. Trenger du bare en slot fins det kort til under tusenlappen. Nå vet jeg ikke hvor gode disse kortene er, men har ikke hørt noe om noen dårlige 790GX-kort enda. Selv Gigabyte har greid å spa opp et brukbart kort der, nemlig GA-MA790GP-DS4H.

Lenke til kommentar

men nå tilbake til AM3 ;p

ser ut som komplett har fått inn AM3 i sortimentet

http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10119

 

CPUer (alle vet at 920 og 940 er AM2+!, er vist komplett som er på villtur, kan noen andre sende mail til komplett og si i fra?, har gjort det men har ikke fått svar)

http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=AM3...=11204&mfr=

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3
Worlds First Review of Phenom II X3 720 Black Edition

http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=388699

 

TripleCore (Heka) oc+benches and MSI 790FX-GD70

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=216822

 

http://itbbs.pconline.com.cn/diy/9762248.html

 

Er dette en trekjerner på 2,8 uten L3 cache? Cpuz rapporter hvertfall ingenting om det.

 

Kan være at det er en "Rana" Athlon X3 420, uten at jeg vet sikkert:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_futur...microprocessors

 

Mulig de har gjort en skrivefeil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...