Gå til innhold

AMD Phenom™ II Deneb/Shanghai Tråden


wiak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja...hadde man hatt ddr2 minne liggende å slenge ja ;)

 

Men når man sitter på et 939kort med DDR så frister det ikke mye å kjøpe et hk som kun støtter DDR2 nå rett før hk med DDR3 kommer

poeng der, jeg sitt på DDR2, men vil også ha mulighet for DDR3 senere er derfor jeg venter på AM3 Phenom IIs

 

og ja burde jeg kjøpe en phenom II AM3 + WD VelociRaptor 150Gb eller Samsung F1 1TB? ;)

har fortiden Phenom 9850 og 74GB Raptor NCQ

Lenke til kommentar

Min ligger på 32-36 når jeg surfer og skriver dette.

Nærmer seg 60 etter halvtime med OCCT , dette ved 3500.

 

Da jeg kjørte OCCT på 3750 så jeg 70.

Har Thermaltake Big Typhoon VX kjøler.

 

 

 

Hvor mye ekstra varme (i gjennomsnitt) er det vi egentlig snakker om på en PII X4 940 BE, opp til omtrentlig der man må begynne å dure på med en del ekstra spenning (noe rundt 3,4-3,5)?

 

Merker man noe særlig til den ekstra varmen da man ikke kjører på med mer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
flere som venter på AM3 940+ quads?

 

jeg trur 3,6ghz er maks uten noe øking i spenning på II 940

 

Jeg venter ikke, og ikke tror jeg, da jeg vil vite. :p

 

Her er "status" med min (gode) X4 940 (det blir vel 24/7-klokken):

 

Asus M3A78-EM (mAtx)

2x1GB Kingston HyperX DDR2-800

Club3D HD3870 (850/2500)

post-40756-1233578252_thumb.jpg

post-40756-1233578261_thumb.jpg

 

Helt greie temperaturer med luftkjøling (riktignok Xigmatek S1284). Rund 45 grader max load (ifølge sw-sensor)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg venter heller ikke, for skal man oppgradere til ddr3 så vil prisen nærme seg stygt Core i7 - og med erfaring med både PII og i7 må je få si at det er ikke noe vanskelig valg pr. dags dato.

 

Enig med PerUlv.. igjen. :)

 

Hele den lange "krangelen" tidligere hvor "fansen" kastet "priskortet" faller totalt når de samme "fans" poster om-og-omatt om at de skal vente til AM3/DDR3.

Og at AM3-versjoner av PHII sikkert klokker mye bedre.

Latterlig. :thumbdown:

 

Ikke er jeg fanboi, ikke synes jeg PHII er noen revolusjon i ytelse.. annet enn for AMD.

Og jeg har 2 rigger med PHII.. og skal ha ci7-rigg om ikke lenge.. (og sikkert AM3-rigg etterhvert).

Det er ihvertfall morro å klokke PHII (fordi de lar seg klokke... lett.. og langt i forhold til det meste jeg har hatt av AMD CPU'er siste åra).

 

Slik er det å være en "ekte entusiast" (les: gal hardware-geek). :p

Lenke til kommentar

X58 kort begynner å falle ned mot 1500 kroner også..... Kun med Crossfire, men det holder for meg :D

Så AMD har en jobb og gjøre, prisen må ned, ikke bare på cpu, men på chipset også, ellers blir de slaktet, det holder ikke at en håndfull fanboys er villige til å kaste bort sine penger, for med dagens platform vil aldri AMD komme i nærheten av i7 annet enn i veldige utvalgte tester tatt ut av sammenhengen. AM2+ er mye mer konkurransedyktig og ikke tro at DDR3 vil gjøre noen underverker for ytelsen.

Lenke til kommentar
Jeg venter heller ikke, for skal man oppgradere til ddr3 så vil prisen nærme seg stygt Core i7 - og med erfaring med både PII og i7 må je få si at det er ikke noe vanskelig valg pr. dags dato.

 

Enig med PerUlv.. igjen. :)

 

Hele den lange "krangelen" tidligere hvor "fansen" kastet "priskortet" faller totalt når de samme "fans" poster om-og-omatt om at de skal vente til AM3/DDR3.

Og at AM3-versjoner av PHII sikkert klokker mye bedre.

Latterlig. :thumbdown:

 

Ikke er jeg fanboi, ikke synes jeg PHII er noen revolusjon i ytelse.. annet enn for AMD.

Og jeg har 2 rigger med PHII.. og skal ha ci7-rigg om ikke lenge.. (og sikkert AM3-rigg etterhvert).

Det er ihvertfall morro å klokke PHII (fordi de lar seg klokke... lett.. og langt i forhold til det meste jeg har hatt av AMD CPU'er siste åra).

 

Slik er det å være en "ekte entusiast" (les: gal hardware-geek). :p

Godt sagt. Skal du først over på DDR3 så er man fort på Core i7 920 prisnivå, og vi vet alle hvor ytelsen er best.

Lenke til kommentar
Min ligger på 32-36 når jeg surfer og skriver dette.

Nærmer seg 60 etter halvtime med OCCT , dette ved 3500.

 

Da jeg kjørte OCCT på 3750 så jeg 70.

Har Thermaltake Big Typhoon VX kjøler.

 

 

 

Hvor mye ekstra varme (i gjennomsnitt) er det vi egentlig snakker om på en PII X4 940 BE, opp til omtrentlig der man må begynne å dure på med en del ekstra spenning (noe rundt 3,4-3,5)?

 

Merker man noe særlig til den ekstra varmen da man ikke kjører på med mer?

 

Ved hvilke spenninger og hvor mye mer over ambient er det du opplever kontra standardklokk?

 

Det jeg er interessert i er egentlig om det er snakk om så veldig mye ekstra varme om man holder seg nedenfor «bristepunktet» for spenningsøkning (dvs. stock og noe over), dvs. hvor mye mer varme man egentlig må flytte vekk i forhold til stock.

Lenke til kommentar

JAAA vi vet alle hvor ytelsen er best: AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD AMD og AMD\ATI!!!

 

Hvorfor:

 

- Intel har ikke vist framgang siden Pentium 4. (bruker femdeles HT)

 

- Intel har ingen prosessorer som kan mache Agena på strømmforbruk! (oppvarming)

 

- Intel var veldig sene med og komme med ekte firekjerere!

 

- Intel koster mer per Ghz!

 

- Intel bruker ikke SOI!

 

- Intel har ingen gode shippsett! (støtter ikke AMD CPU)

Lenke til kommentar

:D ha ha

 

Lenge siden jeg hørte "ekte firekjerner" argumentet :D

 

Sammen med de andre AMD fanbois argumentene.

 

Men litt Sarkasme/Ironi må man jo tillate seg.

 

Er veldig moro å høre folk forklare HVORFOR en ekte firekjerne er bedre enn Intel sine "bastarder" - en av mine favoritter :!:

 

PS! Argumentene må pyntes litt på i forhold til Core i7 :fun:

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...